6 Dompet IOTA Terbaik Pada 2019 | Dompet IOTA iOS & Android yang hebat

Mencari dompet paling selamat untuk syiling IOTA akan menjadi penting. Dompet yang betul dapat melindungi pelaburan anda, melindungi dari peretasan, dan memberi anda kemampuan untuk menggunakan token anda sesuka hati. Panduan ini menunjukkan dompet IOTA terbaik, yang boleh anda gunakan untuk melindungi dana MIOTA anda.

gambar2

Sumber: trinity.iota.org

TRINITI

Laman web Dompet IOTA: https://trinity.iota.org/

Jenis Dompet IOTA: Desktop

Kemudahan penggunaan: Mudah

Selamat: Sangat selamat

Kos: Percuma

Dicipta oleh pasukan IOTA, Trinity adalah dompet desktop rasmi untuk rangkaian IOTA. Penting untuk difahami bahawa Trinity hanya menyokong duit syiling MIOTA. Oleh itu, ini bukan dompet berbilang mata wang. Walaupun begitu, Trinity cukup mesra pengguna dan memberi peluang kepada pengguna untuk menghantar, menerima, dan menyimpan aset mereka. Untuk menghantar MIOTA, pengguna hanya perlu memberikan alamat dan jumlah yang betul. Di halaman utama, mereka dapat melihat sejarah transaksi serta grafik trend harga. Sesiapa sahaja boleh memeriksa pasangan nilai untuk pelbagai cryptocurrency seperti BTC, ETH, USD, dan EUR.

Dengan dompet Trinity, pengguna dapat membuat lebih daripada satu akaun. Walau bagaimanapun, setiap akaun yang dibuat mesti dilengkapi dengan “bibit” 18 karakter yang unik yang berfungsi sebagai kunci utama dana mereka. Membuat benih itu mudah, kerana pengguna secara peribadi dapat memilih beberapa watak secara rawak. Sebaiknya buat cadangan untuk benih dengan menyalin atau mencetaknya. Yang penting, dompet Trinity merangkumi pengesahan dua faktor (2FA) sebagai lapisan keselamatan tambahan.

Perkara lain yang perlu diperhatikan mengenai dompet Trinity adalah kemampuannya untuk menyokong pelbagai bahasa. Anda juga dapat menyesuaikannya dengan pelbagai tema dan menggunakannya dalam mod sederhana atau lanjutan. Sistem operasi yang disokong adalah: Windows, Mac, dan Linux, tetapi juga Android dan iOS melalui TestFlight.

gambar1 2

Sumber: medium.com

Dompet NELIUM


Laman web Dompet IOTA: https://www.nelium.io/

Jenis Dompet IOTA: Mudah Alih

Kemudahan penggunaan: Mudah

Selamat: Selamat

Kos: Percuma

Nelium boleh dikatakan dompet mudah alih terbaik IOTA. Dicipta dari dompet IOTA yang asli, Nelium berusaha untuk memulakan pendekatan perdagangan tanpa gesekan. Walaupun dompet tradisional melibatkan banyak langkah, seperti pembuatan alamat baru dan node perdagangan, Nelium mudah dan hanya memerlukan jumlah dan alamat untuk menyelesaikan transaksi.

Selain itu, Nelium mempunyai ciri unik untuk menyimpan alamat di buku alamat pengguna, di mana mereka dapat diakses setiap hari. Oleh kerana aplikasinya dapat mengakses buku telepon pengguna, ia menyediakan cara automatik untuk menyimpan beberapa alamat. Walaupun dompet IOTA tradisional memerlukan pengurusan manual, Nelium membolehkan penjejakan mudah dengan menghubungkan ke pengguna yang berbeza secara automatik.

Untuk memastikan keselamatan maksimum dana pengguna, benih tetap berada di dalam dompet dan tidak pernah pergi ke pelayan lain. Selain itu, pengguna dibenarkan untuk membuat sandaran biji dengan beberapa cara termasuk stik USB atau dompet kertas. Mengekalkan pelbagai jenis nod IOTA membantu pembangun menjadikan proses perdagangan lebih berkesan. Pada saat mereka mengeluarkan dompet rasmi, mereka merancang untuk memasukkan 15 nod IOTA, masing-masing mempunyai RAM 20 GB. Ini akan membolehkan pengguna mengesampingkan proses penyiapan nod.

Batasan dompet Nelium adalah bahawa ia hanya menyokong transaksi antara dompet Nelium. Sebagai contoh, pengguna hanya dapat mengirim dari satu dompet Nelium ke dompet yang lain. Pembangun menggunakan ciri ini untuk membantu mereka menguruskan proses perdagangan yang lancar dan cekap mengikut pengurusan nod mereka. Walaupun pada tahap Beta, dompet Nelium tersedia untuk kedua-dua peranti iOS dan Android.

gambar3

Sumber: iotaprice.com

Dompet GUI IOTA

Laman web Dompet IOTA: https://iotasupport.com/gui-download.shtml

Jenis Dompet IOTA: Mudah Alih

Kemudahan penggunaan: Mudah

Selamat: sederhana

Kos: Percuma

Dompet GUI IOTA bergabung dengan senarai dompet terbaik IOTA. Ia berfungsi dengan baik dengan antara muka mesra pengguna IOTA untuk membolehkan pengguna mengakses pegangan IOTA mereka dengan pantas dan selamat.

Dompet ini bagus untuk pemula kerana antara muka pengguna yang intuitif, yang cepat dan mudah. Selain itu, setelah memuat turun dompet, pengguna berpeluang memilih sama ada menjalankan simpul ringan atau simpul penuh. Sebaiknya pemula memilih simpul cahaya kerana memberi mereka peluang untuk menggunakan IOTA tanpa perlu menggunakan IP statik.

Di samping itu, GUI Light Wallet dilengkapi dengan antara muka mudah dan ringkas yang mudah dinavigasi walaupun untuk pemula. Dompet berjalan pada sistem operasi Linux, Windows, dan Mac, menjadikannya salah satu dompet IOTA terbaik untuk Windows. Tahap keselamatan adalah yang terbaik, memandangkan pengguna menyimpan kunci peribadi setiap masa. Untuk memastikan mereka menikmati keamanan maksimum dana mereka, pengguna dompet GUI harus menerapkan hal berikut:

  • Jangan sekali-kali berkongsi benih pemulihan dengan sesiapa sahaja: benih itu milik anda, dan tidak ada yang memerlukannya dengan alasan apa pun.
  • Jangan sekali-kali membuat pilihan pemulihan di laman web pihak ketiga: laman web pihak ketiga terdedah, dan orang-orang yang teduh di internet boleh merosakkan akaun anda dengan mudah.
  • Tuliskan benih anda di atas kertas dan simpan dengan selamat: benih pemulihan berasaskan kertas tidak dapat digapai oleh penggodam komputer.

Secara keseluruhan, dompet GUI selamat. Namun, kesalahan manusia boleh menjejaskan keselamatannya. Pengguna disarankan untuk mengamalkan amalan internet yang selamat untuk memastikan bahawa dana mereka tetap selamat.

gambar4

Sumber: Coindoo.com

Dompet GUARDA IOTA

Laman web Dompet IOTA: https://guarda.co/

Jenis Dompet IOTA: Mudah alih, pelbagai mata wang

Kemudahan penggunaan: Mudah

Selamat: Sedang

Kos: Percuma

Guarda adalah salah satu peranti yang mempelopori penemuan dompet berbilang mata wang. Ia menyokong sebahagian besar cryptocurrency dan token arus perdana, seperti Bitcoin, Ether dan token ERC20, serta banyak altcoin lain. Dompet tidak selamat dan boleh dipercayai tetapi sama serasi, yang menjadikannya salah satu dompet IOTA terbaik terutama untuk pengguna Android.

Pengguna dompet menikmati keselamatan tertinggi, diberi kesempatan untuk menyimpan maklumat peribadi, data dompet, dan kunci peribadi mereka. Walaupun kunci persendirian tetap berada dalam memori selamat peranti, ia akan memadamkan dirinya dengan segera pengguna keluar dari dompet. Secara keseluruhan, dompet Guarda membolehkan pengguna memindahkan aset IOTA mereka dari satu tempat ke tempat yang lain. Ini berlaku tanpa prosedur pengesahan yang kompleks, had yang tidak perlu, atau pendaftaran.

Sekiranya anda ingin membeli MIOTA menggunakan Visa, MasterCard atau transfer bank anda, maka Guarda adalah pilihan yang ideal. Yang penting, pemasangan dompet itu mudah. Dompet dilengkapi dengan banyak kemungkinan penting, seperti kemampuan untuk memeriksa sejarah transaksi, menerima dan menghantar mata wang, membeli dengan fiat, dan mengimport dan mengeksport kunci peribadi. Atribut lain termasuk pertukaran bawaan, sandaran dompet, dan algoritma penyulitan yang selamat.

NOSTALGIA

Laman web Dompet IOTA: https://iotasupport.com/nostalgia.shtml

Jenis Dompet IOTA: Desktop

Kemudahan penggunaan: Tidak cukup; memerlukan pengetahuan pengekodan

SelamatYa

Kos: Percuma

Nostalgia adalah antara muka penyemak imbas yang membolehkan pengguna mengakses nod mereka, membuat alamat, dan melakukan transaksi. Penyediaannya agak mudah, dan para pakar mengesyorkan versi Nostalgia di Google Chrome sebagai yang terbaik untuk digunakan. Ia berfungsi dengan baik dengan nod berfungsi, yang perlu dipasang oleh pengguna. Maklumat lebih lanjut mengenai pemasangan dompet cahaya Nostalgia tersedia pada pautan ini.

Dompet Nostalgia Light sangat sesuai untuk pengguna yang tidak mahu menjalankan node penuh pada komputer mereka dan tidak ingin menggunakan dompet GUI juga. Dalam keadaan itu, pengguna boleh menyambungkan dompet mereka ke pelayan yang serasi dengan IOTA dengan PoW (Proof-of-Work) diaktifkan. Penting untuk diperhatikan bahawa tidak semua Server Light Wallet awam dapat berfungsi seperti ini, hanya kerana PoW dilumpuhkan.

Dompet Nostalgia Light IOTA juga digunakan pada peranti yang sesuai dengan Windows, Mac, dan Linux. Ia mempunyai ciri keselamatan yang hebat, tetapi pengguna harus menguasai pengekodan asas agar dapat menggunakannya dengan berkesan. Ini menjadikannya pilihan yang agak buruk bagi pemula dan mereka yang tidak mempunyai pengetahuan mengenai pengekodan yang betul. Yang penting, dompet menyediakan akses terpantas ke rangkaian IOTA, jadi sesuai untuk pengguna yang ingin membuat pembayaran cepat.

Pemerhati Alamat IOTA

Laman web Dompet IOTA: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iota.ao&hl = en

Jenis Dompet IOTA: Mudah alih

Mudah digunakan: Mudah

Selamat: Selamat

Kos: Percuma

IOTA Address Observer membantu pengguna menjejaki alamat dan kod benih IOTA mereka. Pengguna tidak perlu menuliskan kod benih. Platform menyimpan kod benih dengan selamat pada peranti. Dompet ini membolehkan pengguna melihat baki, urus niaga, dan kadar pasaran mata wang masa nyata mereka.

Anda juga boleh membuat dan berkongsi kod QR melalui dompet; namun, dompet ini pada masa ini hanya tersedia melalui dompet Trinity.

Pemikiran Akhir

Pastikan anda memahami dompet IOTA terbaik dan jaga pelaburan anda agar tidak kehilangan wang syiling.

Ingin mengetahui lebih lanjut mengenai IOTA dan jika itu pelaburan yang tepat untuk anda?

Ketahui lebih lanjut mengenai projek IOTA dalam panduan pemula ini, memperincikan sejarah projek dan penggunaan token dan banyak lagi!

Berminat melabur dalam IOTA? Lakukan usaha wajar anda terlebih dahulu. Baca artikel Ramalan Harga IOTA kami, serta bagaimana perkongsian dapat meningkatkan harga MIOTA.

Anda boleh membeli MIOTA di Binance dengan maklumat dalam panduan ini, dan menyimpan MIOTA di Ledger.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map