Mycelium Wallet: Menguasai Panduan Ulasan Pengguna Crypto

kajian miselium

Cara Menggunakan, Simpan dan Daftar dengan Mycelium Bitcoin Wallet

Mycelium adalah aplikasi dompet crypto yang menyediakan simpanan bitcoin mudah alih yang tersedia untuk iOS dan Android. Ketahui segala-galanya mengenai aplikasi crypto Google Play dengan penilaian tertinggi dalam tinjauan dompet Mycelium kami hari ini.

Apa itu Mycelium?

Mycelium adalah aplikasi dompet bitcoin iOS dan Android yang membolehkan anda menghantar, menerima, dan menyimpan bitcoin dengan selamat. Sebilangan orang menggunakan Mycelium untuk pemindahan bitcoin setiap hari, sementara yang lain menggunakan Mycelium untuk penyimpanan sejuk jangka panjang yang selamat.

Memuat turun dan menggunakan Mycelium semudah mengunjungi gedung aplikasi iOS atau Android. Pasang aplikasinya, buka dan pilih “Dompet baru”, dan kemudian anda boleh mula menggunakan dompet anda dengan segera. Anda boleh membuat frasa laluan 12 perkataan (sebiji). Sekiranya anda kehilangan akses ke telefon atau aplikasi anda, anda boleh memasang Mycelium pada telefon lain dan menggunakan frasa laluan 12 perkataan anda untuk mendapatkan kembali wang anda.

Mycelium mempunyai semua ciri yang anda harapkan dalam aplikasi dompet crypto. Anda boleh menghantar dan menerima wang melalui Mycelium dengan mudah semudah menyiapkan dompet bitcoin. Anda mendapat kod QR dan alamat dompet awam yang boleh anda gunakan untuk menghantar dan menerima dana. Anda boleh memasang Mycelium pada telefon lama dan menggunakannya sebagai jenis penyimpanan sejuk. Anda boleh memasangnya di telefon yang disambungkan ke internet dan menggunakannya sebagai storan panas atau dompet harian.

dompet miselium untuk semakan bitcoin

Plus, Mycelium sepenuhnya serasi dengan dua dompet perkakasan paling popular yang ada – Trezor dan Ledger. Ramai orang akan menggunakan Trezor dan Ledger untuk penyimpanan sejuk sambil menyimpan Mycelium di telefon mereka. Dompet crypto Mycelium juga berintegrasi dengan Cashila (untuk membayar bil di zon SEPA (EU)), Glidera (untuk membeli / menjual bitcoin menggunakan akaun bank) dan Coinapult (untuk melindungi nilai mata wang USD dan mata wang fiat).

Pasukan di belakang Mycelium pertama kali dibentuk sejak 2008, satu tahun sebelum bitcoin mula berjalan. Pasukan jurutera perkakasan pada mulanya berkumpul untuk membuat projek rangkaian jaringan. Selepas pelepasan bitcoin pada tahun 2009, pasukan ini berminat dengan blockchain. Mereka memutuskan untuk mengembangkan Mycelium sebagai dompet bitcoin all-in-one yang disediakan untuk pengguna biasa.

panduan dompet bitcoin miselium

Mycelium telah melancarkan lima projek yang berkaitan dengan bitcoin secara total, termasuk dompet Mycelium, Entropy, Swish, Card, dan Gear. Hari ini, Mycelium adalah salah satu dompet terkenal dan terbaik di industri ini. Pasukan di belakang Mycelium berpusat di Vienna, Austria.

Ciri-ciri Dompet Mycelium

Ciri utama dompet cryptocurrency Mycelium termasuk:


Penjagaan Kunci Peribadi Anda yang Lengkap: Mycelium membiarkan anda mengawal sepenuhnya kunci peribadi anda. Kunci peribadi anda tidak akan meninggalkan peranti anda melainkan anda mengeksportnya (atau menggunakan frasa pemulihan 12 perkataan anda).

keselamatan mycelium crypto

Tidak Perlu Muat turun Blockchain Penuh: Mycelium membolehkan anda mengakses rangkaian bitcoin tanpa memuat turun blockchain bitcoin sepenuhnya.

Supernod di Beberapa Pusat Data: Mycelium menawarkan sambungan ultra-cepat ke rangkaian bitcoin melalui supernod yang terletak di beberapa pusat data.

Sesuai dengan Trezor dan Ledger: Mycelium sesuai dengan dua dompet perkakasan yang paling popular di crypto – Trezor dan Ledger. Anda boleh menggunakan Ledger dan Trezor untuk penyimpanan sejuk atau sebahagian besar dana bitcoin anda, kemudian gunakan Mycelium sebagai dompet harian untuk jumlah bitcoin yang lebih kecil.

Pilihan Integrasi Lain: Selain Trezor dan Ledger, Mycelium juga serasi dengan Glidera, Cashila, dan Coinapult. Anda boleh menukar mata wang fiat untuk bitcoin secara langsung dalam Mycelium berkat integrasi Mycelium dengan Glidera, misalnya, menggunakan mana-mana akaun bank Amerika atau Kanada.

Penyulitan Penuh: Mycelium menyulitkan semua data dari sembang dan urus niaga anda, menjadikannya salah satu dompet bitcoin yang paling tertumpu pada privasi yang ada sekarang. Hanya cap waktu anda dan teks yang dienkripsi yang dihantar ke pelayan Mycelium. Aplikasi ini juga hanya menyimpan maklumat umum untuk setiap transaksi, termasuk alamat, lokasi, nama panggilan, dan sejarah perdagangan bitcoin.

Pelbagai Pilihan Akaun: Anda boleh menyediakan beberapa akaun dalam dompet Mycelium, termasuk akaun jam tangan sahaja, akaun alamat tunggal, dan akaun perkakasan.

akaun bitcoin miselium

Sokongan BIP70: Mycelium serasi dengan permintaan pembayaran BIP70.

Sokongan HD: Mycelium adalah dompet Hierarki Deterministik (HD), yang bermaksud anda boleh membuat beberapa alamat untuk memenuhi keperluan anda. Sekiranya anda tidak mahu seseorang melihat bahawa anda mempunyai 100 BTC, misalnya, anda boleh membuat dompet berasingan hanya untuk satu transaksi, kemudian hantarkan alamat dompet itu kepada orang lain. Anda hanya memerlukan sandaran master seed atau kunci peribadi master untuk mengakses semua dompet dalam aplikasi Mycelium anda.

ciri keselamatan dompet miselium

12 Frasa Laluan Kata: Mycelium membolehkan anda menyediakan frasa laluan 12 kata dengan mudah sebagai sandaran. Selagi anda mengingati (atau menuliskan) 12 perkataan anda, anda akan dapat mengakses dana anda, walaupun anda kehilangan akses sepenuhnya ke aplikasi Mycelium atau peranti mudah alih di mana ia dipasang.

Tersedia untuk iOS atau Android: Mycelium tersedia sebagai muat turun percuma untuk iOS atau Android.

Tiada Versi Desktop: Mycelium adalah aplikasi mudah alih secara eksklusif. Versi desktop tidak tersedia.

ID Bit: Mycelium menyokong protokol terbuka ID Bit untuk pengesahan selamat dan bukannya penyelesaian berasaskan kata laluan bertarikh standard.

perbelanjaan dompet bitcoin miselium

Pasar Mycelium: Mycelium mempunyai pasaran di mana pengguna dapat berinteraksi antara satu sama lain. Anda boleh mengatur perdagangan P2P dengan pengguna lain, misalnya, melalui ciri Mycelium Local Trader. Semua pembeli dan penjual di pasaran mempunyai penilaian berdasarkan urus niaga mereka sebelumnya. Selain itu, semua interaksi dengan pembeli dan penjual dilakukan melalui sembang terenkripsi yang menawarkan pesanan selamat dari hujung ke hujung. Dompet crypto Mycelium juga memberikan penilaian pedagang untuk mengikuti reputasi pembeli dan penjual secara automatik untuk melihat perdagangan mereka yang berjaya.

Peniaga tempatan: Local Trader membolehkan anda membeli dan menjual bitcoin dengan pengguna Mycelium yang lain. Duit syiling disimpan di dalam dompet anda semasa pertukaran, yang bermaksud Mycelium tidak pernah menyimpan bitcoin atau mata wang fiat anda.

simpanan bitcoin miselium

Lebih Banyak Ciri Dijadualkan Ditambah di Masa Depan: Pembangun Mycelium tidak dapat menahan kandungan. Syarikat ini merancang peningkatan yang ketara ke hadapan. Sehingga November 2019, laman web Mycelium dipenuhi dengan kemas kini mengenai integrasi yang akan datang, sokongan dApp, dan pilihan lain. Alat baru yang akan hadir tidak lama lagi termasuk akaun fiat berasaskan blockchain, penyelesaian pengiriman wang, kad debit, perkhidmatan kewangan peribadi, pilihan pelaburan, transaksi perniagaan yang dilindungi escrow, dan pembuatan cryptoasset, antara ciri lain.

faedah bitcoin miselium

Bagaimana Mycelium Berfungsi?

Mycelium berfungsi seperti aplikasi mudah alih yang lain. Anda memasang aplikasi untuk iOS atau Android, kemudian aplikasi ini dijalankan secara tempatan pada peranti anda.

Bagaimana Mycelium Berfungsi

Anda boleh memasang Mycelium sepenuhnya di luar talian pada peranti Android menggunakan fail.apk. Atau, anda boleh memasangnya melalui kedai aplikasi di telefon lama dan jangan sekali-kali menyambungkan telefon itu ke internet lagi, menjadikan Mycelium sebagai penyelesaian penyimpanan sejuk yang murah dan mudah.

Ramai orang juga menggunakan Mycelium sebagai dompet harian, menyimpan bitcoin dalam jumlah yang lebih kecil dengan dompet dan menyimpan sejumlah besar dengan dompet perkakasan seperti Trezor atau Ledger Nano.

Mycelium menyimpan kunci peribadi anda pada peranti anda. Kunci peribadi anda tidak dihantar ke pelayan Mycelium. Selagi anda mempunyai akses ke peranti anda dan tidak ada yang mempunyai akses ke frasa laluan 12 perkataan anda, maka anda akan terus mengawal kunci peribadi anda seumur hidup.

Bagaimana Mycelium Berfungsi

Di samping itu, semua aktiviti pasaran disulitkan sepenuhnya. Hanya versi log sembang yang disulitkan yang disimpan. Ini memastikan perdagangan P2P yang selamat melalui pasar Mycelium di mana hanya pengirim dan penerima dan melihat maklumat transaksi.

Mycelium juga menawarkan pelbagai pilihan dompet. Anda boleh menyiapkan alamat jam tangan sahaja, dompet satu alamat, dompet HD dengan sub-alamat, dan banyak pilihan lain. Anda juga boleh mengintegrasikan Mycelium dengan penyelesaian dompet yang ada, termasuk Ledger dan Trezor.

Bagaimana Dompet Mycelium Berfungsi

Semuanya dibungkus ke antara muka yang mudah. Mycelium bukanlah aplikasi dompet yang paling menarik di luar sana, tetapi mudah digunakan untuk sesiapa sahaja yang mempunyai pengetahuan asas mengenai dompet bitcoin dan crypto. Sama ada anda menggunakan crypto jangka panjang atau menghantar dan menerima bitcoin setiap hari, anda seharusnya boleh bergantung pada Mycelium sebagai dompet bitcoin yang boleh digunakan.

Mari kaji sebentar barisan produk Mycelium wallet Card and Entropy tambahan (Swish and Gear kemudian):

Video Penyimpanan Sejuk Mycelium Entropy:

Video Rangkaian Kad dan Kad Mycelium:

Dan video ringkas mengenai cara menggunakan Kad Mycelium:

faedah-kad mycelium

Harga miselium

Harga miselium

Mycelium percuma dimuat turun untuk iOS dan Android.

Tidak ada bayaran untuk menghantar atau menerima pembayaran bitcoin melalui aplikasi (selain daripada bayaran rangkaian bitcoin lalai).

Mycelium akan memaparkan yuran di muka sebelum anda menghantar transaksi. Anda boleh memilih yuran anda berdasarkan seberapa cepat transaksi perlu dihantar (keutamaan rendah, sederhana, atau tinggi).

Cara Menggunakan Mycelium

Menggunakan Mycelium adalah mudah. Inilah proses asas yang akan anda gunakan untuk menyiapkan dan mula menggunakan Mycelium untuk pertama kalinya:

Langkah 1) Muat turun Percuma untuk iOS atau Android

Muat turun Mycelium dari Kedai Google Play atau Kedai aplikasi iOS

Langkah 2) Buat Dompet Baru

Buka aplikasinya dan pilih ‘Dompet Baru’

Anda kini berada di dompet bitcoin anda. Anda boleh melihat kod atau alamat QR anda. Seseorang boleh menggunakan kod atau alamat QR untuk menghantar bitcoin ke dompet Mycelium anda.

Langkah 3) Siapkan Pengesahan dan Sandaran Dua Faktor

Untuk melindungi bitcoin anda, anda ingin menyediakan pilihan sandaran. Di sudut kanan atas, ketuk tiga titik untuk masuk ke menu, kemudian ketuk ‘Sandaran’. 12 perkataan akan terpapar di skrin. Tuliskan 12 perkataan pada sehelai kertas atau catatnya di lokasi lain yang selamat.

Harap maklum bahawa aplikasi Mycelium tidak membenarkan anda mengambil tangkapan skrin. Ini untuk keselamatan anda. Anda boleh menuliskan frasa laluan 12 perkataan anda di lokasi yang selamat untuk membuat dompet kertas. Walau bagaimanapun, sesiapa sahaja yang mempunyai akses ke 12 perkataan tersebut akan mempunyai akses sepenuhnya ke bitcoin anda, jadi berhati-hatilah.

Untuk memastikan anda berjaya menyalin 12 perkataan, Mycelium akan meminta anda memasukkan semula 12 perkataan itu satu persatu.

Langkah 4) Sediakan PIN anda

Sediakan PIN anda. Mycelium membolehkan anda menyiapkan PIN untuk mengelakkan dompet anda digunakan oleh orang lain. Anda perlu memasukkan PIN setiap kali anda mengakses dompet Mycelium anda.

Di sudut kanan atas, pergi ke menu dan klik ‘Tetapan’ kemudian ‘Tetapkan Kod PIN’. Pilih kod PIN. Pastikan anda mengingatinya. Sekiranya anda tidak dapat mengingati PIN anda, maka tidak ada pilihan pemulihan. Satu-satunya cara untuk memulihkan bitcoin anda adalah dengan menggunakan benih anda.

Langkah 5) Hantar dan Terima Bitcoin

Aplikasi dompet Mycelium anda kini selamat dan siap untuk menyimpan, menghantar, dan menerima bitcoin.

Menerima Bitcoin

Buka Mycelium dan pergi ke tab Baki anda

Ketik ‘Terima’

Anda boleh meminta jumlah tertentu. Atau, anda hanya boleh menghantar kod QR atau alamat bitcoin anda dengan seseorang. Anda boleh meminta seseorang mengimbas kod QR anda atau mengambil tangkapan skrinnya. Anda juga boleh menyalin dan menampal alamat awam anda dan menghantarnya melalui aplikasi pemesejan mana pun.

Tunggu dana tiba. Dalam masa 10 minit dari dana yang dihantar, anda akan dapat melihat transaksi di bawah tab ‘Transaksi’. Perlu 3 hingga 6 pengesahan (30 hingga 60 minit) agar dana anda tersedia di dompet Mycelium anda.

Menghantar Bitcoin

Buka Mycelium dan pergi ke tab Baki anda.

Klik ‘Hantar’.

Anda boleh menghantar bitcoin dengan mengetuk butang ‘Scan QR Code’. Atau, anda boleh menyalin dan menampal alamat bitcoin.

Ketik jenis wang yang ingin anda hantar, kemudian pilih jumlahnya.

Periksa semula untuk memastikan semua butiran betul, kemudian masukkan kod PIN anda untuk mengesahkan transaksi. Pastikan anda melihat tempat terbaik untuk menghabiskan bitcoin dalam talian.

Mengenai Mycelium

mengenai miselium

Pembangun di belakang dompet Mycelium pertama kali berkumpul pada tahun 2008 untuk membuat penyelesaian rangkaian jaringan. Selepas pembebasan bitcoin pada tahun 2009, pasukan melihat potensi dalam teknologi blockchain. Mereka memutuskan untuk membuat dompet Mycelium sebagai dompet yang berhadapan dengan pengguna semua. Dari hari-hari awal bitcoin hingga memenangi Aplikasi Mudah Alih Terbaik Blockchain.com pada tahun 2014, penyelesaian penyimpanan dompet Mycelium yang serba boleh telah mempelopori keselamatan dan perlindungan pegangan kripto dengan keselamatan kelas bank.

Hari ini, Mycelium adalah salah satu daripada lima produk yang ditawarkan oleh pasukan pembangunan. Empat produk lain termasuk Swish (sistem pesanan dan pembayaran pedagang dalam talian dan di kedai yang menerima mata wang digital dan fiat), Gear (pemproses pembayaran bitcoin yang membolehkan sesiapa sahaja menerima pembayaran BTC secara peribadi dan selamat), Kad (rangkaian pembayaran global) , dan Entropy (peranti USB yang berfungsi sebagai penyelesaian penyimpanan sejuk).

Mycelium dibuat oleh Megion Research & Development GmbH, yang berpusat di Vienna, Austria. Syarikat itu mendapat nama ‘Mycelium’ dari bahagian vegetatif jamur yang terdiri daripada rangkaian filamen putih. ‘Miselium’ dari jamur adalah rangkaian risikan yang tersebar yang mampu menghantar maklumat dari jarak jauh dan merentasi spesies.

Ahli utama Penyelidikan Megion & Pasukan pengembangan GmbH termasuk Alexander Kuzmin, Andreas Petersson, Jerome Rousselot, dan Leo Wandersleb.

Dompet bitcoin Mycelium pelbagai fungsi juga mempunyai lebih banyak alat penyimpanan crypto baru yang akan dilancarkan tidak lama lagi seperti:

  • akaun fiat (berasaskan blockchain)
  • kiriman wang tidak mahal
  • kad debit (dipautkan dan dikeluarkan dalam dompet)
  • bil peribadi / kewangan invois
  • pengurusan lindung nilai dan pelaburan portfolio
  • perlindungan perniagaan escrow pada transaksi (dan pertaruhan)
  • pembuatan syiling cryptocurrency dan pertukaran cryptoasset

Kata Akhir

Mycelium adalah salah satu dompet cryptocurrency yang dinilai terbaik dan paling popular yang ada sekarang. Ini adalah aplikasi Android dan iOS yang menawarkan semua ciri dompet yang anda harapkan, termasuk penyatuan dengan dompet perkakasan seperti Trezor dan Ledger, sokongan HD, dan kemampuan untuk menghantar dan menerima bitcoin dengan mudah. Walaupun semua orang tertumpu pada harga bitcoin, dan separuh yang akan datang, ingatlah era penjagaan pintar cryptoasset berasaskan blockchain telah bermula dan merupakan salah satu bidang penerapan dan kesedaran yang paling besar yang perlu berlaku. Pengguna yang bijak mendapat permintaan tinggi dan menggunakan dompet bitcoin yang selamat dan dihormati seperti Mycelium sangat digalakkan.

Sekiranya anda mahukan aplikasi dompet yang mudah digunakan, sangat selamat dan dipercayai, maka dompet bitcoin yang paling lama dikendalikan di Mycelium adalah salah satu pilihan terbaik yang ada hari ini (bandingkan dengan Exodus dan Electrum). Mycelium berfungsi hebat sebagai penyelesaian penyimpanan crypto jangka panjang dan sebagai dompet bitcoin yang berguna sehari-hari.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map