Tokenized Gold Mencari Sokongan melalui SALT dan NEXO semasa Pelancaran

Tokenized Gold aka ‘Pax Gold’

Minggu lalu membawa pelancaran Emas PAX. Penawaran baru ini berfungsi sebagai duit syiling yang stabil, disokong oleh emas fizikal. Produk ini diciptakan, dan dilancarkan, oleh PAXOS – pencipta pelbagai stabilcoin yang popular, yang mendapat pakai dalam dunia blockchain.

Sebilangan besar peserta industri percaya bahawa aset berharga yang menderita kecairan adalah calon yang tepat untuk tokenisasi melalui blockchain. Emas sesuai dengan pengkategorian ini – dengan PAX ingin memanfaatkan.

PAX Gold adalah token berasaskan ERC-20, dengan masing-masing mewakili satu ons emas troy. Penambatan emas ini membolehkan token meniru pasaran emas. Ini juga membolehkan pemegang melabur secara tidak langsung dalam logam berharga, walaupun dengan cara yang lebih cekap, kerana tokennya lebih cair, dan tidak memerlukan bayaran simpanan.

Akaun Faedah dan Cagaran

Setelah dilancarkan, segera berlaku penggunaan PAX Gold, ketika banyak syarikat bersuara, menunjukkan sokongan mereka akan aset tersebut dengan pelbagai cara. Lebih khusus lagi, dua platform pinjaman berasaskan blockchain – NEXO dan GAJI – melangkah. Yang pertama akan menawarkan akaun simpanan faedah yang dibiayai oleh PAX Gold, sementara yang kedua akan memudahkan pinjaman crypto yang menggunakan PAX Gold sebagai cagaran.

Penyertaan PAX Gold ini dalam pelbagai platform, seperti yang ditawarkan oleh SALT dan NEXO, menunjukkan masa depan yang cerah untuk stablecoin.

Sama ada digunakan sebagai cagaran, atau alat untuk mengumpulkan dana dalam akaun yang mempunyai faedah, penerimaan industri terhadap stablecoin terus meningkat. Peserta dalam industri telah menyedari kemampuan mereka untuk berfungsi sebagai jalan masuk / mati ke dalam crypto, dan kini berusaha untuk menyokong ini.

Ulasan

Pada minggu terakhir, perwakilan dari Paxos, SALT, dan NEXO, masing-masing meluangkan masa untuk memberi komen mengenai penggunaan PAX Gold mereka. Berikut adalah apa yang masing-masing katakan mengenai perkara ini.

Charles Cascarilla, Ketua Pegawai Eksekutif Paxos, menyatakan,

“Dalam sistem kewangan digital dan global, memiliki emas fizikal adalah pelaburan yang tidak praktikal dan ketinggalan zaman; tidak mudah untuk berdagang, membahagi, bergerak atau memanfaatkan pelaburan lain. Walaupun mudah untuk memperdagangkan derivatif emas – ETF, niaga hadapan dan emas yang tidak diperuntukkan – ini adalah perwakilan sintetik, bukan pemilikan emas fizikal yang sah, dan mempunyai akses yang terhad. Emas yang dibeli melalui kedai runcit yang tidak diiktiraf bukan hanya mahal, tetapi juga berisiko kerana kualiti dan ketulenan emas tidak dapat disahkan… PAX Gold menyelesaikan cabaran mendasar ini. Ia semudah diperdagangkan seperti ETF atau bitcoin, sangat mudah alih dan boleh dibahagikan, dan juga memberikan pemegang hak milik untuk emas berkualiti tinggi di dunia. Tidak pernah semudah ini untuk memiliki atau memperdagangkan emas dan kami sangat gembira untuk memberi akses kepada emas dan institusi dengan cara yang lebih cepat dan lebih murah. Dengan meletakkan emas pada blockchain, kami mendemokrasikan akses ke emas. “

Jenny Shaver, COO of SALT, menyatakan,

“Logam berharga sangat sesuai untuk tokenisasi. Emas, sebagai contoh, mempunyai hak penjagaan fizikal institusi yang mapan dan sejumlah besar pelabur yang akrab dengan kelas aset… Emas secara tradisional dianggap sebagai lindung nilai terhadap aset yang berkorelasi terbalik seperti saham dan mata wang fiat, sehingga memberikan pemegang token digital dengan pilihan kepelbagaian aset biasa. Dengan menawarkan PAX Gold sebagai jenis cagaran terbaru kami, kami menambah nilai untuk pelanggan kami dengan menggabungkan faedah pelaburan emas dengan akses mudah ke dana melalui pinjaman yang disokong oleh crypto. “


 

Nexo

Berpusat di London, England, NEXO adalah syarikat pinjaman blockchain yang ditubuhkan pada tahun 2017. Terutama, mereka memberi pelanggan akses kepada pinjaman / kredit kredit segera yang disokong oleh crypto-aset. Operasi telah berkembang untuk merangkumi akaun simpanan yang mempunyai faedah.

Garam

Syarikat yang berpangkalan di Denver, Colorado ini ditubuhkan pada tahun 2016, dan pakar dalam pinjaman yang disokong oleh crypto. Sejak dimulakan, SALT telah berjaya mengembangkan perkhidmatan ke berbagai negara, termasuk, namun tidak terbatas pada, yang berikut:

  • United Kingdom
  • Amerika Syarikat
  • Brazil
  • Switzerland
  • New Zealand

Dalam Berita Lain

NEXO bukanlah syarikat pertama yang menawarkan akaun berbunga yang dibiayai dengan duit syiling yang stabil. Walaupun mereka mungkin yang pertama menggunakan PAX Gold, yang lain, seperti BlockFi, sudah menawarkan produk serupa. Kami baru-baru ini melihat sebilangan beberapa tawaran stablecoin di pasaran, dan bagaimana mereka memainkan peranan dalam platform BlockFi.

Stablecoins – Adakah Gimmicky atau Trendy

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map