Pengurusan Pesanan

1. Bagaimana Saya Menguruskan Pesanan Terbuka Saya?

Semua pesanan terbuka boleh didapati di bawah "Pesanan" halaman, dan anda sentiasa boleh membatalkannya sebelum diisi.

"Margin" hanya merangkumi margin yang diperlukan untuk kontrak yang tidak diisi. Semasa "Bayaran" hanya termasuk bayaran yang dikenakan untuk kontrak yang diisi.

2. Cara Membuka Pesanan?

a) Pilih jenis token type jenis tamat dan jenis pesanan:

jenis token: BTC, EOS, ETH, LTC, BCH, ETC, XRP, BSV, TRX

jenis pesanan: pesanan had, pesanan had had, pesanan had lanjutan, pesanan jejak, pesanan gunung es, pesanan harga purata berwajaran masa

b) Masukkan harga (USD) dan kuantiti (kontrak). Sistem akan mengira jumlah kontrak yang tersedia untuk pembukaan dan nisbah margin setelah membuka kedudukan.

c) Pilih jenis pelaksanaan (Open Long, Open Short, Close Long, Close Short) untuk menghantar pesanan.

d) Sekiranya anomali pasaran berlaku sebelum atau selama penyelesaian, yang mengakibatkan turun naik indeks swap atau kadar clawback yang tidak normal, kami mungkin lebih awal menyelesaikan atau menunda penyelesaian bergantung pada situasi. Kami akan menghantar pengumuman terperinci dalam situasi seperti ini.

Dalam mod rentas margin, dengan leverage 10x, pesanan hanya dapat dibuka apabila nisbah margin lebih besar dari atau sama dengan 90%; untuk leverage 20x, pesanan hanya dapat dibuka apabila nisbah margin lebih besar daripada atau sama dengan 80%. Di bawah mod margin tetap, pesanan hanya dapat dibuka ketika margin yang tersedia lebih besar dari margin yang diperlukan.

3. Jenis Perdagangan

Lama Dibuka: Beli untuk membuka kedudukan, anda akan mendapat keuntungan sekiranya harganya naik.

Tutup Panjang: Jual untuk menutup kedudukan. Mengambil kedudukan lawan dari kedudukan panjang yang tidak lagi diingini.

Buka Pendek: Jual untuk membuka kedudukan, anda akan mendapat keuntungan sekiranya harga jatuh.

Tutup Pendek: Beli untuk menutup kedudukan. Mengambil kedudukan lawan dari kedudukan pendek yang tidak lagi diingini.

4. Jenis Pesanan

Perintah Had

Limit order adalah pesanan yang menghadkan harga beli maksimum pembeli, dan harga jualan minimum penjual. Setelah pesanan anda dibuat, sistem kami akan mengeposkannya di buku pesanan, dan memadankannya dengan pesanan yang ada – dengan harga yang anda tentukan atau lebih baik.

Kes 1: Sekiranya harga pasaran kontrak pertukaran BTCUSDT semasa (harga tawaran terkini) adalah USDT13,000, dan anda ingin membeli pada USDT12,900. Apabila harga jatuh ke USDT12.900 atau lebih rendah, pesanan yang telah ditetapkan akan dipicu dan diisi secara automatik.

Sebaliknya jika anda ingin membeli dengan harga USDT13,100, di bawah peraturan membeli dengan harga yang lebih baik bagi pembeli, pesanan anda akan dipicu dan diisi pada USDT13,000 dengan segera, dan bukannya menunggu harga pasaran naik ke USDT13 , 100.

Had-Had

Stop-limit adalah sekumpulan arahan untuk melakukan perdagangan pada parameter yang telah ditentukan. Apabila harga pasaran terkini mencapai harga pencetus, sistem akan membuat pesanan secara automatik mengikut harga dan jumlah yang telah ditetapkan. Sekiranya harga pesanan yang telah ditetapkan memicu peraturan had harga, sistem akan membuat pesanan mengikut had harga maksimum atau minimum.

Kes 1 (stop-loss untuk penutupan pendek): Pengguna membuka kedudukan pendek BTC dengan harga masuk purata USDT9,000. Sekiranya pengguna ingin melakukan stop-loss ketika harga pasaran naik menjadi USDT10,000 dan tutup kedudukan pada USDT10,010:

Kes 2 (stop-loss for close long): Pengguna memegang kedudukan panjang BTC dengan harga masuk rata-rata USDT9,000. Sekiranya pengguna ingin melakukan stop-loss ketika harga pasaran jatuh ke USDT8,000 dan menutup kedudukan pada USDT7,990:

Kes 3: Apabila harga pasaran BTC pecah di atas USDT19,250 dan pengguna percaya bahawa harga akan terus meningkat, dia dapat membuka posisi panjang di atas harga pasar pada USDT19,251:

Kes 4: Apabila harga pasaran BTC turun di bawah USDT19,250 dan pengguna percaya bahawa ia akan terus jatuh, dia dapat membuka posisi pendek di bawah harga pasaran pada USDT19,249:

Susunan jejak

Pesanan trail membolehkan pengguna menghantar pesanan yang telah ditetapkan ke pasaran ketika berlaku perubahan pasaran yang ketara. Apabila harga pasaran terkini mencapai harga pasaran maksimum (atau minimum) (1 ± kadar panggilan balik yang ditentukan pengguna) setelah pesanan jejak dikirimkan, ini memicu perintah untuk dilaksanakan di pasar.

Kes 1: Harga BTC semasa adalah USDT19,000. Seorang pengguna yakin pasaran BTC akan turun tetapi melantun pada tahap harga tertentu. Apabila pengguna ingin melaksanakan pesanan beli pada harga pasaran apabila kadar pemulihan melebihi “kadar panggilan balik” yang telah ditetapkan.

Pengguna boleh membuat pesanan jejak seperti berikut:

Apabila harga pasaran BTC jatuh dari USDT19,000 dan mencapai titik terendah pada USDT17,800, harga pasaran (USDT17,800) < harga pencetus (USDT18,000), syarat pesanan dipenuhi. Kemudian, apabila harga melambung ke USDT17,978, yang bermaksud kadar panggilan balik adalah (17,978 – 17,800) / 17,800 = 1%, yang sepadan dengan keadaan kadar panggilan balik, ia akan mencetuskan pesanan jejak ini untuk membuat pesanan pada harga pasaran dan membeli mengikut kepada jumlah pesanan jejak.

Pesanan jejak beli akan dibuat semasa harga mencetuskan >= harga terendah, dan kadar pemulihan >= kadar panggilan balik.

Pesanan jejak jual akan dibuat semasa harga mencetuskan <= harga tertinggi, dan kadar pemulihan >= kadar panggilan balik.

Pesanan Iceberg

Perintah gunung es adalah jenis pesanan algoritma yang membolehkan pengguna mengelakkan pesanan besar sambil mengelakkan tergelincir. Pesanan gunung es secara automatik memecah pesanan besar pengguna menjadi beberapa pesanan yang lebih kecil. Pesanan ini akan diletakkan di pasaran mengikut harga tawaran dan permintaan terbaik terkini serta parameter yang ditetapkan oleh pengguna. Apabila salah satu pesanan yang lebih kecil telah diisi sepenuhnya, atau harga pasaran terkini telah jauh berubah dari harga pesanan saat ini, pesanan baru akan dibuat secara automatik.

Kes 1: Seorang pengguna ingin membeli BTC pada harga 19,000 dolar AS dan tidak mahu menaikkan kos sehingga dia membuat pesanan gunung es:

Sistem akan membuat pesanan gunung es secara automatik. Jumlah setiap pesanan adalah 80% – 100% daripada purata pesanan tunggal. Harga pesanan akan menjadi harga beli x terkini (varians 1 harga). Setelah pesanan diisi sepenuhnya, pesanan baru akan dibuat. Apabila harga pasaran terakhir melebihi 2 x (varians pesanan), pesanan sebelumnya akan dibatalkan dan pesanan baru akan dibuat.

Apabila jumlah yang diperdagangkan sama dengan jumlah pesanan, perdagangan gunung es telah diisi. Apabila harga pasaran terakhir melebihi harga beli tertinggi 20,000 Dolar AS, pesanan gunung es akan dijeda buat sementara waktu. Setelah harga turun ke 20,000 Dolar AS, pesanan gunung es akan disambung semula.

Harga purata berwajaran masa (TWAP)

Harga purata berwajaran masa (TWAP) adalah harga purata instrumen dalam jangka masa yang ditentukan. TWAP adalah strategi yang akan berusaha untuk melaksanakan pesanan yang diperdagangkan dalam potongan kuantiti pesanan pada selang waktu yang tetap seperti yang ditentukan oleh pengguna. Tujuan TWAP adalah untuk meminimumkan kesan pasaran terhadap pesanan bakul.

Parameter TWAP:

Variasi Harga (%): Pesanan Beli = Tawaran Terbaik x (1 + Varians Harga%). Jual Beli = Best Ask x (1 – Variance Harga%)

Nisbah Sapu (%): Ukuran pesanan yang dihiris sebagai peratusan pesanan. Jumlah semua pesanan yang dihiris sama dengan jumlah kuantiti pesanan.

Jumlah keseluruhan: Jumlah saiz pesanan dari segi unit asas atau jumlah kontrak

Had Per Pesanan: Saiz Maksimum bagi setiap pesanan yang dihiris dari segi unit asas atau jumlah kontrak

Had harga: Harga maksimum / Min untuk setiap pesanan yang dihiris

Selang Masa: Masa dalam beberapa saat antara penempatan pesanan

Kes 1: Pengguna ingin menghabiskan 1,000 kontrak dan membuat pesanan TWAP.

Dengan mengandaikan buku pesanan adalah seperti berikut:

Dengan andaian pengguna menetapkan Varians Harga pada 1%, Harga Had Beli Maksimum ditetapkan pada $ 10,029,99 x (1 + 1,00%) = $ 10,310.29. Sistem kemudian akan mengira jumlah penjualan agregat terkini yang dicatatkan mengikut urutan di mana harganya lebih rendah daripada $ 10,310.29 yang disebutkan (aka 570 + 1 + 200 + 1 + 1 + 1 + 1 = 775). Selanjutnya sistem akan mengambil rujukan mengenai nisbah sapu yang ditentukan pengguna sehingga untuk menentukan ukuran pesanan yang dihiris, dalam hal ini, yaitu 38.75BTC (775×5%).

Pesanan beli had yang dihiris akan diposkan pada $ 10,310.29 untuk 38.75BTC.

Semua kuantiti pesanan yang tidak diisi tidak akan diposkan sebagai pesanan belum selesai tetapi akan dibatalkan. Pesanan akan dihantar semula mengikut selang waktu yang ditentukan pengguna dengan harga dan kuantiti yang dikemas kini.

Sekiranya harga pesanan yang dihiris mencapai had harga maksimum / min yang ditentukan oleh pengguna, pesanan akan dikirim pada harga maks / min seperti yang ditentukan. Pesanan tersebut akan dibatalkan secara automatik sekiranya tidak ada harga yang sesuai di pasar.

Sekiranya kuantiti pesanan yang dihiris mencapai kuantiti pesanan maksimum / min yang ditentukan oleh pengguna, pesanan akan dihantar pada kuantiti yang ditentukan pengguna dengan sewajarnya..

Perintah Had Lanjutan

Pesanan had lanjutan menawarkan 3 pilihan pesanan tambahan untuk pesanan had biasa, termasuk “Pasang Sahaja”, “Isi atau Bunuh” dan “Segera atau Batal”. Perintah had biasa telah ditetapkan sebagai “Baik sampai Dibatalkan”.

  1. Hanya Pos: tidak memerlukan kecairan dan memastikan pengguna akan menjadi pembuat pasaran. Sekiranya pesanan anda menyebabkan kecocokan dengan pesanan yang sudah ada, pesanan had pasca pesanan anda sahaja akan dibatalkan.
  2. Isi atau Bunuh: ia memastikan pesanan beli / jual dilaksanakan sepenuhnya atau dibatalkan sepenuhnya tanpa pengisian sebahagian.
  3. Segera atau Batal: menghendaki semua atau sebahagian pesanan segera dilaksanakan, dan mana-mana bahagian pesanan yang tidak diisi dibatalkan.

Sebagai contoh, jika pengguna ingin membeli BTC dan buku pesanan ditunjukkan seperti tangkapan skrin di bawah:

  1. Sekiranya pengguna ingin membayar yuran pembuat, mereka dapat memilih pilihan “Post Only” di bawah Advanced Limit Order. Sekiranya mereka menetapkan harga beli sebagai USD10,029.00, pesanan tidak akan mudah tunai kerana mereka adalah pembuat pasaran. Sekiranya harga beli adalah USD10,030.00, pesanan akan dilaksanakan dengan Buy (1). Sekiranya pengguna adalah pengambil pasaran, pesanan akan dibatalkan;
  2. Sekiranya pengguna memilih pilihan “Isi atau Bunuh”, tetapkan harga beli sebagai USD10,050.00 dan jumlah pesanan adalah 800 BTC, kerana jumlah keseluruhan buku pesanan hanya 775 BTC (570 + 1 + 200 + 1 + 1 + 1 + 1), jumlah pesanan tidak dipenuhi (800-775 = 25 BTC) dan akan dibatalkan sepenuhnya. Tetapi jika pengguna hanya memesan 700 BTC, pesanan akan dilaksanakan dengan sewajarnya;
  3. Sekiranya pengguna memilih pilihan “Segera atau Batal”, tetapkan harga beli sebagai USD10.050.00 dan jumlah pesanan adalah 800 BTC, kerana jumlah keseluruhan pada buku pesanan hanya 775 BTC (570 + 1 + 200 + 1 + 1 + 1 + 1), 25 BTC (800-775) tidak dapat diisi, hanya 775 BTC pesanan yang akan dilaksanakan sementara pesanan 25 BTC selebihnya dibatalkan sebagai tidak terisi.
Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map