Mingguan Teknikal OKEx: 24 Mac 2020

Jalan-jalan utama

  • Pengumuman “QE Infinity” Fed terus mendorong kenaikan harga crypto pada hari Selasa di Asia kerana pasaran yakin langkah pelonggaran global dapat menurunkan nilai mata wang fiat.
  • Data menunjukkan sentimen BTC jangka panjang nampaknya lebih positif, sementara peniaga jangka pendek kelihatan kurang berharap.
  • Teknikal menunjukkan turun naik dalam ruang altcoin dijangka meningkat dalam perspektif jangka sederhana.

Gambaran Keseluruhan Pasaran

Sentimen bullish di pasaran cryptocurrency terus berlanjutan, sebagai kejutan Rizab Persekutuan AS pengumuman membeli bon Perbendaharaan tanpa had, sekuriti yang disokong gadai janji untuk mengekalkan kos pinjaman pada tahap yang sangat rendah. Pasaran nampaknya percaya bahawa tindakan terkoordinasi dari bank pusat global dapat mempercepat penurunan nilai mata wang fiat secara umum. Persekitaran ini dapat menggemari bitcoin dan cryptocurrency lain untuk jangka masa sederhana / panjang. Terutama pada masa itu bitcoin nampaknya berada di bawah USD4400 hingga 4800 pada pertengahan Mac. Kenaikan jangka panjang BTC telah mencerminkan harga niaga hadapan jangka panjang. Asas niaga hadapan dua suku tahunan OKEx kekal melebihi harga tunai, sementara niaga hadapan tenor yang lebih pendek masih berada di bawah. Ini dapat menunjukkan perbezaan sentimen antara peniaga jangka pendek (kurang menaik) dan pelabur jangka panjang (lebih menaik).

Gambar 1: Niaga Hadapan Dua Mingguan Asas BTC OKEx (Sumber: OKEx) Gambar 2: Niaga Hadapan Dua Suku Tahunan Basis OKEx (Sumber: OKEx)

Sementara itu, giliran kelihatan dalam pembuatan di ruang altcoin. Total Ex-BTC Market Cap telah membentuk pola segitiga, menunjukkan bahawa penembusan akan segera berlaku. Sekiranya sentimen positif di pasaran crypto keseluruhannya utuh, itu dapat meningkatkan kes mendapat breakout positif, dan altcoin utama dapat memanfaatkannya.

Gambar 3: Jumlah Cap Pasar Crypto Ex-BTC (Sumber: Tradingview)

Analisis Harga

BTCSDT – Uji semula tahap 6000 yang lebih rendah sebelum naik?

  • BTCUSDT telah membuat lebih rendah 6 jam lebih rendah setelah penjualan pada pertengahan bulan dan sekarang nampaknya telah membentuk pola segitiga, menunjukkan bahawa penembusan mungkin terjadi.
  • Momentum nampaknya agak perlahan dalam 18 jam terakhir dengan RSI semakin perlahan, garis cepat dan perlahan MACD telah bergerak mendekat antara satu sama lain, menandakan momentum reli semakin perlahan. Keadaan itu menguatkan kes pengujian semula harga 6100 hingga 6200 kawasan.
  • Sekiranya sokongan pada segitiga bawah tetap berlaku, itu dapat meningkatkan kemungkinan berlanjutannya rali saat ini ke area 7500.
  • Walau bagaimanapun, tahap semasa dari 6400 hingga 6500 adalah beberapa sokongan kuat pada bulan Nov dan Disember 2019, dan sekarang ia kelihatan sebagai perlawanan. Akan menarik untuk melihat apakah itu dapat diserahkan ke tahap sokongan seterusnya.

Gambar 4: Carta 6 Jam BTCUSDT (Sumber: OKEx)

ETHUSDT – Masih kurang di belakang?

  • Kami melihat peluang jangka pendek di ETHUSDT kerana pasangan itu juga membentuk corak segitiga; namun, MACD harian pada mulanya menghasilkan crossover bullish, yang mungkin menunjukkan momentum kenaikan telah meningkat.
  • Walaupun RSI dan UO mungkin tidak memberikan banyak maklumat pada ketika ini, namun, jika RSI dapat menghasilkan nilai yang lebih tinggi dalam beberapa hari mendatang, itu dapat menguatkan kes kenaikan jangka pendek untuk ETH.
  • Sekiranya perhimpunan baru dilihat, tahap tertinggi 20 Mac dekat 152 boleh menjadi perlawanan pertama; di sinilah letaknya 20-MA.

Gambar 5: Carta Harian ETHUSDT (Sumber: OKEx; Tradingview)

BSVUSDT – Rali kehabisan wap?

  • BSVUSDT telah mengungguli BTC, dan altcoin utama lain kerana pasangan tersebut telah diperdagangkan di atas 20-MA pada carta harian (tidak ditunjukkan di sini) dan carta 6 jam (di bawah).
  • Namun, perhimpunan nampaknya kehabisan. RSI telah menghasilkan perbezaan momentum tiga kali ganda; ini telah dianggap sebagai isyarat kuat bahawa tren kehabisan wap sementara UO nampaknya menghasilkan isyarat yang serupa.
  • Selain itu, crossover bearish MACD nampaknya dibuat.
  • Tahap pertama yang boleh ditonton adalah area antara 150 hingga 153, yang merupakan tahap sokongan awal minggu ini. Sekiranya itu disusun, harga dapat menguji semula sokongan pada 130.

Gambar 6: Carta 6 Jam BSVUSDT (Sumber: OKEx; Tradingview)

HBARUSDT – Perdagangan sisi sebelum mendapat penembusan?

  • HBARUSDT sebahagian besarnya telah diperdagangkan di sisi pasaran setelah penjualan pasaran crypto yang lebih luas pada bulan Mac, dan turun naik harga akan meningkat apabila pasangan ini telah membentuk corak segitiga menurun 6 jam.
  • Walaupun waktu penembusan mungkin sukar untuk ditentukan, namun, 0.029 nampaknya sokongan yang baik untuk pasangan tersebut, dan kawasan 100-MA 6 jam tetap menjadi rintangan yang signifikan.
  • Peniaga boleh memanfaatkan tahap ini untuk jangka pendek selagi tahap tersebut tetap berlaku.

Gambar 7: Carta 6 Jam HBARUSDT (Sumber: OKEx; Tradingview)

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map