Cara Menggunakan Trigger Order

1. Apakah perintah pencetus?

Trigger order adalah sejenis strategi perdagangan algoritma di mana pengguna dapat menentukan harga pemicu dan harga pasaran, dan pesanan akan dibuat secara automatik dengan harga pesanan yang telah ditetapkan setelah harga pasaran mencapai harga pemicu yang telah ditentukan. Melalui strategi ini, Pengguna dapat melakukan perdagangan momentum atau keluar dari perdagangan dengan menghentikan kerugian atau mengambil keuntungan. Perintah pencetus tidak akan membekukan margin atau kedudukan, yang merupakan satu-satunya perbezaan dari pesanan berhenti.

Antara muka perdagangan pesanan pencetus adalah seperti berikut:

2. Penjelasan terma

1. Harga pencetus: Keadaan yang telah ditentukan yang akan mencetuskan pesanan. Perintah berhenti akan dicetuskan apabila harga pasaran mencapai harga pencetus.

2. Harga pesanan: Harga tempat pesanan akan dibuat jika pesanan dipicu. Pengguna juga boleh memilih untuk meletakkan pada harga pasaran sehingga pesanan dapat dilakukan dengan harga terbaik saat ini dan segera diisi (mungkin tidak segera diisi di pasar ekstrim) setelah dicetuskan.

3. Cara menggunakan perintah pencetus?

Kajian kes

Kes 1 (Tutup posisi panjang untuk stop-loss):

Pengguna A memegang kontrak BTC panjang dengan harga terbuka rata-rata $ 9,000 dan menjangkakan akan menutup posisi panjang untuk menghentikan kerugian apabila harga pasaran jatuh ke $ 8,000. Kemudian pengguna A dapat membuat pesanan pemicu mengikut parameter berikut:

【Harga pencetus】 $ 8,000

【Harga pesanan】 $ 7,950 (Semasa menjual, harga yang lebih rendah daripada harga pencetus adalah disyorkan untuk membuat pesanan segera diisi; Harga pasaran juga merupakan pilihan yang baik).

Sekiranya harga jatuh ke $ 8,000, stop-loss akan dicetuskan, dan posisi beli akan ditutup pada $ 7,950.

Sekiranya pengguna A ingin menutup kedudukan panjang kerana mengunci keuntungannya, maka kedudukan tersebut harus ditutup pada harga yang telah ditentukan lebih tinggi daripada $ 9,000.

Kes 2 (Tutup kedudukan pendek untuk stop-loss)

Pengguna B memegang kontrak BTC pendek dengan harga terbuka rata-rata $ 9,000 dan menjangkakan akan menutup posisi pendek untuk menghentikan kerugian apabila harga pasaran meningkat menjadi $ 10,000. Kemudian pengguna B dapat membuat pesanan pemicu mengikut parameter berikut:

【Harga pencetus】 $ 10,000

【Harga pesanan】 $ 10,050 (Semasa membeli, harga yang lebih tinggi daripada harga pencetus adalah disyorkan untuk membuat pesanan segera diisi; Harga pasaran juga merupakan pilihan yang baik.)

Sekiranya harganya meningkat menjadi $ 10,000, stop-loss akan dicetuskan, dan posisi pendek akan ditutup pada $ 10,050 (Sekiranya harga pesanan ditetapkan dengan harga pasaran, posisi tersebut akan ditutup pada harga pasaran dengan segera).

Sekiranya pengguna B ingin menutup kedudukan pendek kerana mengunci keuntungannya, maka kedudukan tersebut harus ditutup pada harga yang telah ditentukan yang lebih rendah daripada $ 9,000.

Kes 3 (Buka posisi panjang dengan urutan pemicu):

Harga pasaran semasa kontrak BTC adalah $ 11,500, dan pengguna C percaya bahawa pasaran akan berubah menaik jika harga kontrak BTC melonjak ke tahap $ 12,000. Kemudian pengguna C dapat membuat pesanan pemicu mengikut parameter berikut:

【Harga pencetus】 $ 12,000

【Harga pesanan】 Pilih harga pasaran (atau masukkan harga seperti $ 12,050)

Sekiranya harganya meningkat hingga $ 12,000, pesanan panjang akan dicetuskan dan diletakkan pada harga pasaran (atau $ 12,050).

Kes 4 (Buka posisi pendek dengan urutan pemicu):

Harga pasaran semasa kontrak BTC adalah $ 6,500, dan pengguna D percaya bahawa pasaran akan berubah menjadi menurun jika harga kontrak BTC menembusi tahap $ 6,000. Kemudian pengguna D dapat membuat pesanan pemicu mengikut parameter berikut:

【Harga pencetus】 $ 6,000

【Harga pesanan】 Pilih harga pasaran (atau masukkan harga seperti $ 5,950)

Sekiranya harganya turun ke $ 6,000, pesanan pendek akan dicetuskan dan diletakkan pada harga pasaran (atau $ 5,950).

Tetapan pesanan pencetus dan peraturan pencetus

Catatan:

1. Posisi dan margin tidak akan dibekukan sehingga perintah berhenti dicetuskan.

2. Perintah Pencetus mungkin tidak dapat dipicu dengan jayanya, dan pesanan mungkin gagal dilakukan kerana faktor-faktor seperti sekatan harga, sekatan kedudukan, margin yang tidak mencukupi, berada dalam status bukan perdagangan, dan kesalahan sistem. Sama seperti pesanan had biasa, pesanan had yang berjaya dicetuskan mungkin tidak dipenuhi. Pesanan had yang tidak diisi akan dipaparkan di bahagian [Open Order].

3. Sekiranya pesanan diisi, kedudukan anda yang ada akan ditutup atau kedudukan baru akan dibuka. Sekiranya pesanan gagal diisi, kedudukan dan margin anda akan tetap ada.

4. Apabila pesanan diaktifkan sebagai syarat pemicu dipenuhi, jika harga pesanan yang telah ditentukan melebihi had harga, sistem akan membuat pesanan dengan harga pasar tertinggi atau terendah pada saat pengaktifan.

5. Akan ada sekatan yang berbeza pada jumlah pesanan sehenti – pesanan pasaran untuk kontrak yang berbeza (sekatan akan disesuaikan mengikut perubahan pasaran)

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map