Akaun Niaga Hadapan: Untung & Rugi

A. Apa itu Akaun Niaga Hadapan?

Di bawah mod rentas margin:

Setiap pengguna mempunyai akaun niaga hadapan untuk menguruskan semua dana yang terlibat dalam perdagangan niaga hadapan. Di bawah halaman perdagangan niaga hadapan, anda dapat melihat butiran akaun di bar atas:

Dana boleh dipindahkan secara bebas antara "Akaun Spot" dan "Akaun Niaga Hadapan". Walau bagaimanapun, jika anda memegang posisi kontrak niaga hadapan, jumlah tertentu dalam akaun niaga hadapan anda akan disimpan sebagai margin, yang tidak dapat ditarik sebelum penghantaran. Contohnya, baki ekuiti anda adalah 10 BTC dan margin untuk kontrak anda adalah 2BTC. Jumlah yang dapat anda pindahkan adalah 8 BTC. Untung dan rugi yang direalisasikan juga tidak dapat dipindahkan dari akaun niaga hadapan sebelum penghantaran / penyelesaian.

Akaun niaga hadapan terdiri daripada ekuiti, deposit, RPL dan UPL.

Ekuiti = deposit + RPL + UPL. Ia sama dengan semua aset dalam akaun anda.

Baki: margin akaun niaga hadapan anda, itu juga jumlah yang dipindahkan dari akaun spot anda. Selepas penyelesaian, RPL anda akan ditambahkan ke baki anda.

RPL: untung dan rugi yang direalisasikan. Keuntungan / kerugian yang dijana dengan menutup kedudukan sebelum penghantaran atau penyelesaian.

UPL: untung dan rugi yang tidak direalisasikan. Keuntungan / kerugian yang dijana oleh kedudukan yang masih belum ditutup.

Margin: cagaran yang diperlukan untuk memegang semua jawatan semasa. Margin yang diperlukan berbeza mengikut harga dan jumlah jawatan yang dipegang.

Di bawah mod margin tetap:

Dana diasingkan menjadi "sub akaun" untuk setiap kontrak (mingguan, dua minggu, suku tahun) di bawah mod ini. Setiap sub akaun terdiri daripada deposit, RPL, jumlah ditahan dan UPL.

Dana boleh dipindahkan secara bebas antara "Akaun Niaga Hadapan" dan "Akaun Spot". Tetapi dana dalam sub akaun hanya dapat dipindahkan setelah semua posisi memegang kontrak ditutup. Sementara RPL hanya dapat dipindahkan setelah penyelesaian / pengiriman.

Deposit (Akaun): margin akaun niaga hadapan untuk semua posisi memegang

Deposit (Sub akaun): margin untuk kontrak niaga hadapan (mingguan / dua mingguan / suku tahunan / dua suku). Bersama RPL, mereka bertindak sebagai Collateral OCC.

Jumlah kontrak yang tersedia: juga margin yang tersedia untuk membuka posisi baru

RPL: Keuntungan dan kerugian anda, dari penyelesaian terakhir hingga sekarang, yang telah direalisasikan dengan menutup kedudukan anda. Ini dapat digunakan sebagai margin untuk posisi memegang dan pesanan terbuka.

Ditahan: Margin diperlukan untuk pesanan terbuka kontrak. Setelah pesanan diisi, nilai akan ditambahkan ke Collateral OCC, yang terdiri daripada ekuiti dan RPL.

Tetap-margin: Margin yang diperlukan untuk kedudukan kontrak. Margin akan tetap sama setelah membuka atau menutup posisi, tetapi dapat ditambahkan secara manual oleh pengguna. Pilih "Pindah" sebelah "Ditahan" untuk memindahkan dana antara "Baki Niaga Hadapan" dan "Akaun Spot".

Jumlah yang boleh dipindah milik dalam akaun niaga hadapan tidak semestinya sama dengan baki. Sebaliknya, ia dikira berdasarkan perkara berikut:

1. Purata kontrak = baki kontrak + RPL – margin tetap – jumlah penangguhan; Tetapi jika rata-rata lebih besar dari 0, ia akan dianggap sebagai 0 sebagai gantinya.

2. Margin kedudukan awal tersedia = Baki akaun niaga hadapan + jumlah purata 4 kontrak

B. Apa yang memegang jawatan? Cara mengira RPL dan UPL?

Sebelum penghantaran kontrak, pengguna boleh memutuskan untuk membeli atau menjual kenalan tersebut atas kehendak mereka sendiri. Pengguna yang telah membeli kontrak tetapi belum menjualnya dikatakan memegang jawatan.

RPL

RPL sebenarnya adalah keuntungan / kerugian yang dijana setelah menutup posisi.

Jumlah RPL = RPL kontrak mingguan + RPL kontrak dua minggu + RPL kontrak suku tahunan + RPL kontrak dua suku tahun

RPL kontrak:

Bahagian panjang:

RPL kontrak = (nilai muka kontrak / harga penyelesaian – nilai muka kontrak / harga tutup purata) * bilangan kontrak ditutup

Cth. Seorang pengguna membuka 2 posisi BTC panjang pada harga penyelesaian 500 USD / BTC, kemudian menutup 1 posisi pada 1000 USD / BTC. RPL kontrak adalah = (100/500 – 100/1000) * 1 = 0.1 BTC

Bahagian pendek:

RPL kontrak = (nilai muka kontrak / harga tutup purata – nilai muka kontrak / harga penyelesaian) * bilangan kontrak ditutup

Cth. Seorang pengguna membuka 10 posisi pendek BTC pada harga penyelesaian 500 USD / BTC, kemudian menutup 8 posisi pada 1000 USD / BTC. RPL kontrak adalah = (100/1000 – 100/500) * 8 = -0.8 BTC

UPL

Jumlah UPL = UPL kontrak mingguan + UPL kontrak dua mingguan + UPL kontrak dua minggu + UPL kontrak dua suku

Buka:

UPL kontrak = (nilai kontrak / harga penyelesaian – nilai kontrak / harga terakhir yang diperdagangkan) * jumlah pegangan kontrak

Cth. Seorang pengguna membuka 6 posisi BTC panjang pada harga penyelesaian 500 USD / BTC, dan harga terakhir yang diperdagangkan adalah 600 USD / BTC. Kontrak UPL adalah (100/500 – 100/600) * 6 = 2 BTC

Tutup:

UPL kontrak = (nilai kontrak / harga terakhir yang diperdagangkan – nilai kontrak / harga penyelesaian) * jumlah pegangan kontrak

C. Apa itu kalkulator?

Kalkulator direka untuk menjadi alat yang berguna bagi pelabur untuk mengira untung dan rugi untuk membantu perdagangan mereka.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map