Ulasan KeepKey: Crypto Wallet Comparison Ledger vs Trezor

panduan dompet keepkey

KeepKey adalah dompet perkakasan cryptocurrency yang selamat dari ShapeShift, memberikan kawalan penuh ke atas aset berasaskan bitcoin dan blockchain anda dengan ketelusan sepenuhnya dalam persekitaran luar talian penyimpanan sejuk yang sangat selamat.

Panduan dompet kripto KeepKey kami adalah ulasan dua bahagian satu-satunya-jenis mengenai cara menggunakan dan menyimpan syiling secara optimum.

Berikut adalah garis besar atribut dompet KeepKey dan perincian syarikat ShapeShift:

  • Nama Dompet Rasmi: KeepKey
  • Laman Web Dompet Rasmi: KeepKey.com
  • Log masuk Dompet Rasmi: Beta.Shapeshift.com
  • Model Dompet: Dompet Perkakasan KeepKey Klasik dengan paparan OLED 3.12 inci
  • Jenis Penyimpanan: Perisian Hierarkis Deterministik kelas HID USB untuk penyimpanan sejuk luar talian (tanpa bateri)
  • Pemilik: ShapeShift (pada Ogos 2017)
  • Lokasi dan Tahun Dimulakan: Ogos 2014 di Seattle
  • Sokongan Syiling: Bitcoin, Bitcoin Cash, BTG, Ethereum, Litecoin, DOGE, Dash + 46 token ERC-20
  • Sokongan Peranti: Aplikasi penyemak imbas Chrome dan Brave + Windows, MacOS, Linux, iOS dan Android
  • Integrasi Dompet: Electrum, Mycelium, MyEtherWallet
  • Integrasi Pertukaran: ShapeShift
  • Keistimewaan: Perlindungan PIN / frasa laluan, kelajuan pembayaran yang disesuaikan, alamat tanpa had
  • Fungsi Keselamatan: pelekat tahan Tamper + dibungkus susut dalam plastik, ayat pemulihan 12 perkataan
  • Tambahan: Jaminan Wang Dikembalikan, 30 hari pemulangan, penghantaran percuma, sokongan teknikal percuma, ringan / padat
  • Harga Dompet Trezor: kos KeepKey Classic ialah $ 49 USD
  • Aksesori: Kabel USB Woven Nylon, Kad Sandaran Pemulihan
  • Profil Sosial: Twitter, Facebook, GitHub, Reddit, Instagram
  • Hubungan Syarikat: E-mel [email protected] atau [email protected], Telefon 1-855-463-8550

Panduan dua langkah akan membantu pengguna mempelajari petua pengguna KeepKey dan sama ada membelinya berbanding dompet lain:

1) cara menggunakan / menukar / menukar / menyimpan token dengan pilihan luar talian berasaskan web yang direka dengan indah

2) bandingkan semua spesifikasi dan teknikal KeepKey dengan pesaing popular, Trezor dan Ledger Wallet

Mari teruskan tinjauan KeepKey dan lihat apakah kita dapat menjawab soalan Is KeepKey a Keeper?

Menjaga Crypto Di Bawah Kekunci Dengan KeepKey: Panduan Pengguna

keepkey-crypto-wallet-semakan

Bagi mereka yang mencari dompet berkualiti tinggi untuk memastikan koleksi cryptocurrency mereka yang terus berkembang selamat, pengguna sebenarnya sangat dimanjakan dengan pilihan sehingga terbukti tidak membingungkan dan sering menakutkan.

Dompet aset digital memberi anda kemewahan untuk memindahkan koin kripto anda di antara bursa, membolehkan anda menyimpan jarak yang dekat dengan ‘tindakan’ perdagangan. Tetapi anda akhirnya mengorbankan jarak dan keperluan demi keselamatan.

Sebilangan besar kecurian crypto berlaku melalui serangan jarak jauh. Dompet keras, sementara itu, berfungsi sebagai bentuk penyimpanan sejuk – mengurangkan secara signifikan kemungkinan crypto anda dicuri.

Dengan jenis dompet keras lain, seperti Trezor dan Ledger telah melalui ‘wringer’ ulasan dan panduan kami. Kami sekarang akan mengalihkan perhatian ke arah syarikat yang lebih terkenal, walaupun ‘lebih muda’: KeepKey. Mari kongsikan perincian mengenai cara menghantar, menerima, membeli, berdagang, mengurus, menjejaki dan berinteraksi dengan pelbagai aset crypto yang disokong dan melihat ciri keselamatan bertaraf bank yang ditawarkan tawaran dompet pelbagai mata yang popular ini.

Dari Pemerolehan hingga Pemerolehan: Biografi KeepKey yang ringkas


apa itu keepkey

Oleh itu, apa sebenarnya yang menjadikan KeepKey sebagai ‘anak muda’ berbanding dengan Ledger dan Trezor? Oleh itu, agak aneh untuk menyebutnya muda ketika ia ditubuhkan pada tahun 2015 berbanding dengan pembentukan yang terakhir pada tahun 2014.

Tetapi dalam tahun pertama sebagai perniagaan, yang diketuai oleh Darin Stanchfield, syarikat itu mengalami pertumbuhan yang cukup mengagumkan dalam jangka waktu yang kecil. Selama ini, ia berjaya mengumpulkan modal yang mencukupi untuk membuat pemerolehan pertamanya, iaitu Multibit, Bitcoin Wallet pada tahun 2016.

Apa yang menjadikan pemerolehan ini menjadi lebih menarik adalah hakikat bahawa KeepKey menyelesaikan pembelian dengan membayar keseluruhan jumlah dalam Bitcoin. Ini menyatukan dua perniagaan yang berkembang pesat.

Salah satu langkah besar ke depan datang pada tahun berikutnya ketika startup KeepKey yang berpusat di Seattle disambar oleh pertukaran cryptocurrency yang berpusat di Switzerland yang dikenali sebagai ShapeShift pada 16 Ogos 2017, yang diketuai oleh pemengaruh crypto utama Erik Voorhees. Walaupun pengambilalihan ‘kesemua transaksi tunai’ seperti ini akan menyaksikan Stanchfield tidak lagi berkuasa dengan perombakan berdasarkan pemimpin, dia tetap menjadi CEO bersama dengan Ken Hodler sebagai syarikat CTO.

Erik Voorhees, yang dianggap sebagai salah satu penyokong bitcoin awal yang paling terkenal, mengatakan ini mengapa mereka membeli dompet KeepKey:

“Keselamatan sangat penting ketika memegang dan memperdagangkan aset digital,” […] “Salah satu keutamaan kami adalah menjadikan pengalaman pertukaran seaman mungkin dan semudah mungkin bagi pengguna, dan berpasangan dengan KeepKey memungkinkan kami untuk memberikan pengalaman pelanggan yang tiada tandingannya. ” […] Pengguna dapat menyimpan duit syiling mereka pada peranti perkakasan dan menukarnya mengikut permintaan di dalam dompet, bahkan tanpa mengunjungi laman web. Apabila anda memasangkan dompet perkakasan KeepKey dengan pertukaran ShapeShift, pengalamannya sungguh ajaib. ” […] “Kami melihat masa depan di mana kunci disimpan pada perkakasan, dan pertukaran bukan kustodian berlaku secara langsung dari perkakasan.”

Ini adalah pertumbuhan yang terus berlaku untuk peranti perkakasan aset digital KeepKey, kerana ia terus tampil sebagai permata yang terlalu rendah di antara dompet penyimpanan sejuk; mempunyai tahap kualiti dan keselamatan reka bentuk yang tinggi untuk julat kos efektif yang jauh berbeza daripada membuka dompet bitcoin percuma.

KeepKey Crypto Token Storage

KeepKey Crypto Token Storage

Oleh itu, dengan pertumbuhan yang mengagumkan ini, memproyeksikan KeepKey untuk duduk di antara Trezor dan Ledger. Bagi pengguna rata-rata, seberapa banyak aksesibilitas yang diberikan ketika datang ke penyimpanan aset digital?

Membandingkan dompet digital secara langsung dengan model yang ada pada masa ini dari pesaingnya, KeepKey membolehkan pengguna menyimpan sebarang jenis kuantiti lebih dari 40 cryptocurrency, altcoin dan juga token ERC20 yang berbeza.

Ini, tentu saja, termasuk perpustakaan cryptos yang popular, seperti – Bitcoin, Bitcoin Cash, Bitcoin Gold, DASH, Dogecoin, Ethereum, Litecoin, bersama dengan beberapa koin stabil seperti TrueUSD, Tether dan DAI. Terdapat juga semua token berasaskan etereum ERC-2o seperti Aragon, Augur, Token Perhatian Asas, Civic, District0x, FunFair, Golem, Gnosis, OmiseGo, SALT, Bancor, ICONOMI, Melon, SwarmCity, Wings, iExec, Status, Numeraire, Metal, TenX, Qtum, 0x, FirstBlood, Ripio Credit Network, SingularDTV, DigixDAO, WeTrust, Matchpool, Edgeless dan Storj juga.

keepkey-crypto-coin-token-support-list

Senarai cryptocurrency yang disokong untuk dompet perkakasan KeepKey

Komuniti memainkan peranan yang cukup aktif dalam menambahkan aset digital ke dalam dompet. Semua pengguna perlu lakukan (sebagai ahli / pengguna yang berdaftar) adalah mengisi borang permintaan aset untuk menambahkan lagi.

Lebih daripada sekadar menyimpan aset ini, mata wang yang sama ini dapat dihantar, diterima dan disimpan.

Apa yang ada dalam Reka Bentuk: Wallet Hardware KeepKey Crypto

Dompet Perkakasan KeepKey Crypto

Reka bentuk dompet KeepKey adalah gabungan ketahanan dan estetika yang menarik.

Ini lebih dari sekadar pertunjukan; dompet merangkumi skrin yang cukup besar untuk melihat bukan sahaja jenis aset digital yang telah anda simpan tetapi sejarah penyimpanan dan transaksi di dalam dan di luar dompet anda.

Sama seperti Ledger, dompet KeepKey menghendaki anda mengesahkan semua transaksi yang berlaku dengan dompet; memberi anda lapisan keselamatan tambahan untuk sebarang aktiviti yang melibatkan anda dan pelaburan anda.

Salah satu ciri menarik yang dibenarkan dompet adalah sistem yang disesuaikan untuk kelajuan transaksi. Maksudnya jika anda ingin memberi penekanan pada transaksi pantas dengan kos gas yang lebih tinggi, atau lebih perlahan untuk menjimatkan perbelanjaan – anda boleh memilih untuk melakukannya dengan mudah.

Pemerolehan KeepKey oleh ShapeShift sebenarnya menawarkan pengguna dimensi lain ke dompet keras khususnya.

Integrasi dengan ShapeShift ini sebenarnya memberi anda akses cepat dan selamat ke aplikasi pertukaran dan desktop khusus syarikat.

Apa yang membolehkan pengguna lakukan adalah menukar, membeli dan menjual cryptocurrency secara langsung dari dan ke dompet anda.

Aplikasi desktop ini cukup berguna untuk pengguna yang ingin tidak hanya mengesan transaksi mereka tetapi juga prestasi pelaburan mereka dari masa ke masa.

Memperkenalkan Model: The KeepKey Classic

The KeepKey Classic

Berbeza dengan pesaingnya di pasaran, tidak ada tahap produk berstrata untuk dipilih oleh pengguna; hanya ada satu model. Dan untuk jenis tunggal ini, ia menyediakan banyak utiliti untuk nilai yang sangat rendah.

Dengan rangkaian aset crypto yang cukup baik yang boleh dipilih pengguna untuk menyimpannya, bersama dengan paparan yang sangat intuitif yang mengesan perbelanjaan dan aset yang berbeza dari masa ke masa. Seolah-olah ia adalah produk yang harganya lebih dari $ 79, tetapi rendah dan lihatlah – tidak.

Dengan pilihan untuk kelajuan transaksi di perpustakaan duit syiling anda, untuk penyelesaian untuk keselamatan tambahan, termasuk kod PIN standard dan 24 frasa kunci, ada banyak keselamatan yang bertepatan dengan loceng dan wisel yang lain.

Satu-satunya masalah sebenar dengan ungkapan utama ini ialah ia tidak begitu intuitif jika kita membandingkannya dengan dompet perkakasan lain di luar sana. Sebagai contoh, kedua-dua model Trezor dan Ledger menyediakan sejenis buku kecil atau dompet keluli untuk benar-benar mengikuti frasa ini.

KeepKey sementara itu, hanya menunjukkan frasa kepada anda, yang bermaksud bahawa terserah anda untuk benar-benar mengumpulkan kertas untuk menyimpan barang tersebut.

Yang mana, jika anda tidak bersedia untuk langkah ini, boleh membuat anda terkunci dari sesuatu yang baru anda beli.

Salah satu kelemahan lain dari dompet ini adalah hakikat bahawa ia tidak tepat seperti yang kita panggil ‘mesra poket’, dan sebenarnya lebih besar apabila diletakkan di sebelah model Trezor yang lebih ergonomik, atau Ledger yang ringkas dan tidak ringkas Nano.

Salah satu garis besar, seiring dengan ukuran yang besar ini adalah hakikat bahawa tidak ada ciri ‘Kunci’.

Maksudnya tidak ada yang menghalang anda daripada menekan penekanan butang secara tidak sengaja, atau bahkan aset anda dicuri dengan memilikinya, sayangnya, dibuka semasa diselaraskan ke desktop atau telefon bimbit anda. Ini menjadikan titik buta yang cukup membimbangkan dalam reka bentuknya tetapi mereka membuat persetujuan segera terhadap semua tindakan yang dilakukan di dompet perkakasan.

Berikut adalah gambaran tindakan bagaimana dompet perkakasan KeepKey dirancang:

keepkey-wallet-keselamatan

Berikut adalah tinjauan video mengenai cara menggunakan KeepKey dan mendapatkan persediaan:

Menyiapkan dengan KeepKey Wallet

keepkey-chrome-app-wallet-client

Sekiranya anda berminat untuk memulakan dengan KeepKey, inilah yang perlu anda lakukan untuk bangun dan berjalan.

Pertama: Pasang aplikasi KeepKey yang berkaitan pada salah satu penyemak imbas laman web. Walaupun aplikasinya tersedia di Windows, iOS dan Linux, jika ada di antaranya, versi terbaik berasal dari pelanjutan Chrome aplikasi.

Kedua: dapatkan dompet perkakasan KeepKey anda ke komputer riba atau desktop. Dengan dompet anda, anda akan diberikan pemacu USB khusus, yang anda gunakan untuk menyegerakkan dompet anda dengan desktop / komputer riba dan aplikasi anda.

Ketiga: Setelah anda memasang aplikasi Chrome, dan memasang dompet perkakasan anda – boot aplikasi KeepKey dan anda akan diarahkan ke aplikasi melalui laman web. Sekiranya tidak, anda mungkin perlu membuka krom secara manual dan memilih sambungannya.

Sekiranya, pada satu ketika, anda perlu menyelesaikan satu atau lebih peningkatan ke dompet perkakasan anda, yang perlu anda lakukan ialah mencabut peranti dan menyambungkannya semula melalui USB sambil menahan butang di bahagian atas dompet anda. Melakukan ini akan memulakan permulaan peningkatan perisian anda.

Keempat: Dengan peningkatan ini, anda akan mendapat akses ke kunci peribadi unik anda. Sama seperti namanya, ini adalah kunci yang hanya untuk tatapan anda sahaja. Seperti yang dijelaskan, anda hanya akan ditunjukkan sekali ini, dan anda perlu memastikan bahawa anda menyimpannya dengan jelas dan selamat.

Seterusnya: Anda perlu membuat Nombor Pengenalan Peribadi yang unik. Yang boleh disesuaikan sepenuhnya bergantung pada seberapa selamat anda mahukan dompet anda; semakin lama PIN, semakin selamat.

Setelah anda mengesahkan PIN ini, anda akan ditunjukkan 12 perkataan yang dihasilkan secara rawak yang akan menjadi “ayat pemulihan” anda. KeepKey sekarang akan menunjukkan kata-kata ini lagi, jadi anda mesti berhati-hati semasa menuliskannya.

Berikut adalah video untuk ditinjau untuk membantu mendapatkan persediaan dengan dompet bitcoin dan cryptoasset KeepKey:

Ketua Pegawai Eksekutif ShapeShift Erik Voorhees juga menambah keselamatan dompet perkakasan dan pertukaran tanpa kepercayaan:

“Di tengah minat yang tinggi terhadap konsep mata wang digital, dompet penyimpanan sejuk yang mudah digunakan dan mesra pengguna dengan fungsi pertukaran asli adalah satu kunci untuk penggunaan yang lebih luas,” […] “Dengan Shapeshift, pengguna tidak perlu meninggalkan dana di bursa . Dengan KeepKey, pengguna tidak perlu meninggalkan dana di komputer mana pun. Kami melihat masa depan di mana kunci disimpan pada perkakasan, dan pertukaran bukan kustodian berlaku secara langsung dari perkakasan. “

Sekarang mari kita mulakan peralihan dengan meninjau dompet crypto KeepKey sahaja dan mula membandingkannya dengan pesaing dan pesaing industri, Trezor dan Ledger, bermula dengan harga sebelum gambaran keseluruhan yang lengkap.

Pertandingan Kos: KeepKey Vs Trezor dan Ledger

Perbandingan Trezor + Ledger + KeepKey

Sebagai jalan masuk ke bahagian kedua panduan dompet KeepKey ini, mari kita mulakan dengan perbezaan kos dan variasi harga antara Trezor, Ledger dan tentu saja KeepKey.

Walaupun dompet Hardware KeepKey menyediakan pelbagai ciri yang cukup mengagumkan berkat pemerolehannya selama bertahun-tahun, bersama dengan sebilangan besar aset crypto yang dapat disimpan, dijejaki dan dipindahkan pengguna dengan dompet, ia menawarkan beberapa sokongan yang baik untuk penggunanya.

Kelemahannya termasuk kelebihannya berbanding model saingan yang ada di pasaran, bersama dengan kenyataan bahawa frasa kunci benih yang dihasilkan secara rawak hanya ditunjukkan sekali dengan buku kecil disertakan bersama produk.

Tetapi, mengingat hakikat bahawa ia menawarkan beberapa ciri yang baik dengan harga sekitar $ 79, itu adalah dompet perkakasan yang patut dipertimbangkan, mungkin tidak langsung dari ujung jari kaki dengan rangkaian Ledger atau Trezor, namun.

KeepKey vs Trezor dan Ledger: Ciri + Panduan Perbandingan

panduan perbandingan keepkey

Dalam pengertiannya yang paling asas, KeepKey boleh dianggap sebagai dompet perkakasan bitcoin yang dilengkapi dengan beberapa ciri keselamatan canggih yang memastikan pengurangan kemungkinan masalah berkaitan kecurian maya / fizikal yang mungkin dihadapi oleh pemegang kripto. Dari sudut kewangan, peranti ini sangat berpatutan dan pada masa ini berharga di bawah tanda seratus dolar – menjadikannya salah satu penyelesaian dompet yang paling berfaedah dari segi kewangan yang ada hari ini.

Keepkey dilancarkan pada tahun 2015, ketika pasaran penyimpanan crypto baru sahaja beroperasi. Ini menggunakan kerangka kerja Hirarki Deterministik (HD) untuk membantu dalam penyimpanan kunci peribadi seseorang. Bagi pembaca kami yang mungkin tidak menyedari apa yang dimaksudkan dengan istilah “kunci peribadi”, ini pada dasarnya adalah teknik kriptografi yang membolehkan pengguna mengakses pegangan kripto mereka dengan cara yang sangat selamat dan diperkemas. Dari sudut pandang penyimpanan, kita dapat melihat bahawa selain BTC, KeepKey membenarkan transaksi yang berkaitan dengan sejumlah aset crypto lain yang popular seperti Ethereum, Litecoin, EOS, Cardano, Dash, Dogecoin, dll..

Akhir sekali, KeepKey boleh dibuat dengan mudah untuk disatukan dengan perisian dompet yang berkaitan dengan satu sentuhan butang. Yang harus dilakukan adalah menggunakan modul penyimpanan / urus niaga kunci peribadi untuk mula menggunakan UI desktop dengan cepat dan mudah. Dompet ini serasi dengan sejumlah sistem operasi yang berbeza termasuk Windows, PC, Mac, Linux, dan Android. Bukan hanya itu, dompet berfungsi dengan baik dengan pelbagai unit penyimpanan lembut juga. Ini termasuk:

  • Elektrrum
  • MultiBit
  • Miselium

Mengkaji Spesifikasi Kunci Dompet KeepKey

Mengkaji Dompet KeepKey

Langsung keluar dari pintu, harus diperhatikan bahawa tidak seperti banyak sezamannya yang menggunakan badan yang dilapisi plastik, Keepkey terasa seperti peranti premium kerana penggunaan selongsong aluminium. Disenaraikan di bawah adalah beberapa aspek utama dompet yang mungkin menarik bagi bakal pembeli:

Dimensi: 38 mm x 93.5 mm x 12.2 mm

Berat: Sedikit di bawah 54 g

Sambungan: Dompet boleh disambungkan ke mana-mana desktop, komputer riba atau peranti digital menggunakan penyambung HID Mikro-USB standard.

Privasi: Menggunakan modul keselamatan TRNG (Penjana Nombor Rawak Berasaskan Perkakasan)

Pemproses: ARM Cortex-M3

Kapasiti Integrasi: Salah satu sorotan utama KeepKey adalah kemampuannya untuk berintegrasi dengan API asli ShapeShift. Ini membolehkan pengguna untuk memudahkan perdagangan kripto dengan cara yang sangat mudah.

Pandangan Ramping: Dompet ini dilengkapi dengan casing aluminium anodized mewah yang kelihatan sedikit mirip dengan penutup yang Apple gunakan untuk siri MacBooknya. Selain itu, skrin OLED di dompet berukuran panjang 3,12 and dan telah dibuat menggunakan polikarbonat.

Keserasian Syiling: Salah satu aspek Keepkey yang paling mengecewakan adalah hakikat bahawa ia hanya memberi sokongan kepada pengguna untuk 7 cryptocurrency utama (yang merangkumi nama yang mapan seperti Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash, Bitcoin Gold, Dogecoin, DASH, dan Litecoin) serta 32 token ERC-20 yang lain.

Terakhir, dari sudut kewangan, harga dompet pada masa ini berada di sekitar tanda $ 80 (yang merupakan penurunan besar dari tanda harga sebelumnya $ 239).

Kemudahan penggunaan

Setelah membeli, seseorang dapat mula menggunakan KeepKey dengan memuat turun beberapa sambungan Google Chrome dan memasangnya pada PC seseorang. Extn digunakan untuk menghasilkan alamat dompet perisian pengguna dan juga untuk menyambung ke penyemak imbas webnya ke KeepKey.

Setelah inisialisasi asas selesai, pemilik dompet boleh terus memasukkan sebarang cryptocurrency ke dalam unit penyimpanan mereka dan juga menghubungkan akaun pertukaran yang berkaitan untuk memudahkan pemindahan masa depan.

Mengenai bagaimana pembayaran dapat diterima menggunakan KeepKey, prosesnya cukup mudah. Semua urus niaga yang berkaitan perlu disalurkan melalui sistem lejar dalaman dompet. Untuk ini, permintaan perlu dihantar, yang setelah diproses memungkinkan pengguna membuat pengesahan manual. Setelah selesai, tx ditandatangani dan dikembalikan kepada pelanggan komputer.

Keselamatan

keselamatan keepkey

Seperti yang sudah diketahui oleh ramai pembaca kami, KeepKey kini dianggap sebagai salah satu dompet HD paling selamat di pasaran sekarang. Ini kerana dompet menggunakan sejumlah protokol keselamatan seperti:

Kunci Peribadi: Oleh kerana Keepkey adalah entiti penyimpanan perkakasan, kunci peribadi seseorang (setiap saat) disimpan pada peranti itu sendiri. Ini meminimumkan peluang penyelewengan pihak ketiga mendapatkan akses ke pegangan peribadi pengguna.

Nombor Pengenalan Peribadi (PIN): Seperti beberapa dompet perkakasan yang berbeza, Keepkey menggunakan modul PIN yang memastikan bahawa penggodam dan pelaku buruk lain tidak mendapat akses tanpa izin ke peranti seseorang.

Frasa Pemulihan: Sekiranya pemilik Keepkey tidak dapat mengakses peranti fizikalnya, mereka dapat menggunakan ayat pemulihan 12 kata yang dihasilkan semasa fasa persediaan awal dompet.

Frasa Laluan: Sebagai tambahan kepada frasa pemulihan yang disebutkan di atas, pemilik Keepkey juga mempunyai pilihan untuk menggunakan kata tambahan yang berkaitan dengan ayat pemulihan mereka yang sudah ada sebelumnya. Walaupun ciri ini memang cukup unik, pencipta dompet tidak mengesyorkan ada yang menggunakan pilihan ini sehingga akibatnya difahami dengan tepat.

Apakah kelebihan dan kekurangan yang terlibat?

keepkey-wallet-faedah

Kelebihan

(i) Mudah Dibeli: Keepkey boleh dibeli terus dari sebilangan vendor runcit dalam talian termasuk Amazon, eBay, dll. Selain itu, seseorang boleh melakukan pembelian melalui laman web rasmi syarikat.

(ii) Tahap Keselamatan Tinggi: Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, berkat penggunaan Keepkey dari pelbagai protokol keselamatan tinggi dan juga pergantungan yang minimum di internet, pengguna dapat yakin bahawa dana mereka selamat setiap saat.

(iii) Reka Bentuk dan Kemudahan Penggunaan: Keepkey adalah salah satu dompet crypto yang paling cantik, menarik dan profesional yang terdapat di pasaran sekarang. Selain itu, ia dilengkapi dengan skrin OLED yang menjadikan penggunaan peranti sangat lancar.

(iv) Keserasian dan harga: Dompet ini dapat digunakan bersama dengan pelbagai mata wang digital. Bukan itu sahaja, selama 4-5 tahun kebelakangan ini, harga Keepkey telah dikurangkan dengan cukup besar sehingga menjadikannya lebih mudah diakses oleh peminat cryptocurrency rata-rata.

Kelemahan

(i) Keperluan Hilang: Oleh kerana Keepkey kekurangan dompet web yang berfungsi sepenuhnya, pengguna perlu bergantung pada sejumlah perisian pihak ketiga seperti Electrum atau MultiBit untuk memanfaatkan sepenuhnya potensi peranti.

(ii) Saiz: Aspek lain dari dompet KeepKey yang dapat menjadikannya berpotensi kurang menarik bagi beberapa calon pembeli adalah ukurannya yang agak besar (terutama jika dibandingkan dengan produk serupa lainnya seperti Trezor atau Ledger).

(iii) Kemajuan Tidak Dapat Disimpan: Walaupun proses penyediaannya sendiri cukup sederhana dan efisien, sekiranya ada masalah selama fasa awal ini, pengguna tidak memiliki pilihan untuk menyimpan kemajuan mereka.

Keselamatan dan Persediaan

bagaimana dompet keepkey berfungsi

Dari sudut pandangan teknikal, kita dapat melihat bahawa dompet KeepKey menggunakan ‘protokol op terhad’ yang menghalang kunci peribadi seseorang daripada terkena peranti pihak ketiga. Juga, ketika menggunakan kalimat pemulihan, dompet memaparkan cipher yang terus berubah rombakan (sehingga menghalang penggodam menggunakan P&Teknik berkaitan C untuk mendapatkan akses tanpa izin ke pegangan seseorang).

Juga, kerana KeepKey serasi dengan ShapeShift, ia menjadi sangat popular dengan pengguna pertukaran cryptocurrency yang baru muncul. Namun, bagi pengguna yang menggunakan platform perdagangan lain, mereka perlu memuat turun pelanggan Google Chrome yang direka untuk berinteraksi dengan KeepKey dengan cara yang diperkemas.

Setelah pelanjutan Chrome dimuat turun, langkah-langkah berikut perlu dilakukan:

Hidupkan krom dan inisialisasi Keepkey dengan menekan butang kuasa yang berkaitan.

Setelah langkah awal ini dilakukan, pengguna perlu mengatur pas PIN mereka yang panjangnya antara 1 hingga 9 digit. Angka-angka akan dipaparkan pada grid 3 × 3 secara teratur.

Setelah fasa penyediaan kod laluan, pengguna perlu membuat frasa sendiri. Gabungan perkataan ini sangat penting untuk pemulihan aset masa depan dan harus ditulis oleh pemilik dompet pada kad yang dibekalkan.

Terakhir, pencipta dompet telah memasukkan kabel USB nilon tenunan dalam sarung yang membawa peranti – sesuatu yang menjadikan pembungkusan kelihatan sangat premium dan kelas atas. Walau bagaimanapun, satu-satunya kelemahan dari keseluruhan perjanjian adalah Keepkey adalah salah satu penyelesaian penyimpanan aset digital terberat / terbesar yang terdapat di pasaran hari ini.

Perbandingan Ulasan KeepKey Antara Trezor dan Ledger

Perbandingan KeepKey ke Trezor dan Ledger Wallet

Di bahagian ini, kita akan melihat ciri-ciri utama KeepKey berbanding dengan beberapa dompet perkakasan popular lain (iaitu Trezor T dan Ledger Nano S) yang kini tersedia di pasaran. Namun, sebelum kita membahas lebih mendalam mengenai topik ini, lebih baik kita memberikan gambaran ringkas mengenai kedua-dua peranti yang disebutkan di atas..

Lejar Nano S: Nano S adalah salah satu penyelesaian dompet crypto terlaris di dunia sekarang. Ia terkenal dengan ciri keselamatannya yang mantap dan dilengkapi dengan sokongan untuk sejumlah aset digital yang berbeza termasuk Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash (serta sejumlah altcoin lain). Bukan hanya itu, peranti ini dapat disiapkan dengan mudah menggunakan serangkaian langkah mudah yang mudah difahami dan dilaksanakan. Terakhir, peranti ini dilengkapi dengan skrin paparan OLED yang selamat yang digunakan untuk mengesahkan transaksi individu dengan mengklik butang sisi yang melekat padanya.

Trezor T: Trezor Model T adalah satu lagi penyelesaian penyimpanan crypto yang popular yang telah dikembangkan oleh SatoshiLabs, sebuah syarikat pembuatan teknologi yang berpangkalan di Republik Czech. Sama seperti banyak sezamannya, Trezor juga menyokong sebilangan besar aset digital sementara cukup berpatutan.

Duit Syiling Disokong

sokongan dompet keepkey

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, salah satu kelemahan utama Keepkey adalah hakikat bahawa ia hanya menyediakan sokongan integrasi untuk sejumlah 45 aset crypto. Sebagai perbandingan, kita dapat melihat bahawa Trezor membolehkan pengguna menyimpan lebih daripada 700+ syiling, token, dan cryptocurrency. Begitu juga, perlu dinyatakan bahawa selain menyokong cryptocurrency paling popular yang tersedia secara komersial, Ledger Nano S juga menyokong token ERC20. Hasilnya, peranti ini serasi dengan lebih daripada 1100+ aset digital.

Terakhir, ia juga harus diperhatikan bahawa sementara KeepKey dilengkapi dengan sokongan bawaan untuk Shapeshift, Trezor menyokong Changelly dan Ledger serasi dengan Etherdelta dan Radar Relay.

Keselamatan

perlindungan cryptoasset keepkey

Ketika melihat aspek keselamatan dari tiga dompet yang disebutkan di atas, kita dapat melihat bahawa setiap peranti menawarkan pelbagai protokol keselamatan yang dapat digunakan oleh pemilik untuk melindungi pegangan crypto mereka. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perbezaan utama yang perlu ditunjukkan dalam hal ini.

The Ledger Nano S bukanlah projek sumber terbuka dan untuk memaksimumkan keamanannya, dompet ini menggunakan dua mikrokontroler yang telah dirancang secara eksklusif untuk tujuan penyimpanan. Dari dua cip itu, satu adalah pengawal SE yang mana semua data benih disimpan dan disimpan sementara yang lain adalah tempat menyimpan maklumat token. Walau bagaimanapun, aspek operasi perkakasan dalaman Ledger tidak diketahui semasa menulis artikel ini.

Berbeza dengan Nano S, Trezor Model T sepenuhnya berasaskan sumber terbuka dan dilengkapi dengan pengawal mikro tunggal yang digunakan untuk menghasilkan dan menyimpan kunci peribadi seseorang. Demikian juga, dompet KeepKey juga berasaskan sumber terbuka dan tidak menampilkan aspek fungsional yang dapat membuatnya rentan terhadap percubaan atau pencerobohan peretasan pihak ketiga.

Juga disebutkan bahwa tidak ada perangkat yang disebutkan di atas yang menggunakan sistem operasi yang dapat membiarkan perangkat rentan terhadap berbagai ancaman yang berkaitan dengan malware. Selain itu, Ledger Nano S juga boleh digandakan sebagai alat 2FA (pengesahan dua faktor) yang cukup berguna untuk dimiliki.

Dari segi peranti mana yang menawarkan keselamatan dengan pengguna yang paling banyak, Trezor T dan Keepkey menggunakan kerangka kerja sumber terbuka yang bermaksud bahawa protokol keselamatan mereka sering disemak oleh rakan sebaya. Ini, dalam jangka masa panjang, membantu peranti tetap lebih selamat. Dan sementara itu adalah fakta bahawa sistem tertutup (seperti yang digunakan oleh Ledger) menjadikannya sangat sukar bagi penjahat untuk berjaya melakukan serangan terhadap mereka, ini juga bermaksud bahawa vektor serangan yang digunakan untuk mengeksploitasi peranti tersebut akan tetap tidak diketahui atau tidak dikesan pada kadar yang sangat perlahan.

Harga dan Kemudahan Pembelian

Semasa membandingkan Ledger Nano S, Keepkey, dan Trezor dari sudut kewangan, kita dapat melihat bahawa walaupun ketiga-tiga dompet itu agak berpatutan, harga Nano S $ 60 mengalahkan dua peranti lain dengan margin yang sangat besar.

Dalam hal ini, kita dapat melihat bahawa sementara Trezor T kini dijual dalam talian dengan harga asas sekitar $ 165, KeepKey tersedia dengan harga $ 80- $ 100. Perlu juga diperhatikan bahawa untuk jangka masa yang paling lama nilai runcit KeepKey berada di sekitar tanda $ 240 dan baru-baru ini harga dompet telah dikurangkan menjadi sekitar wilayah $ 80.

Terakhir, seseorang harus ingat bahawa ada tawaran nilai yang tersedia di internet sepanjang masa dan dengan itu selalu ada peluang yang baik bahawa dompet yang disebutkan di atas mungkin tersedia dengan harga yang jauh lebih murah daripada MRP mereka.

Saiz dan Reka Bentuk

reka bentuk dompet keepkey

(i) KeepKey: Dari tiga dompet yang dilihat dalam artikel ini, KeepKey menampilkan reka bentuk yang paling estetik dengan margin yang sangat besar. Walaupun kecantikan mungkin menjadi perkara subjektif, sebilangan peminat teknologi yang menggunakan Keepkey nampaknya setuju dengan pendapat ini. Ini kerana KeepKey terkenal sebagai dompet perkakasan pertama di pasar yang telah dilengkapi dengan skrin 3 “1.2 yang membolehkan pengguna menjalankan sandaran tanpa perlu menyambungkan dompet ke komputer desktop.

(ii) Lejar: The Ledger Nano S menampilkan skrin OLED bersaiz sopan dan menawarkan reka bentuk jenis pemacu ibu jari asas kepada pengguna (sambil membolehkan mereka memilih dari 5 skema warna yang berbeza). Contohnya, Edisi Kertas Putih Nano kelihatan cukup canggih dan menampilkan casing putih yang cukup estetik. Selain itu, Nano S tidak sesuai untuk pemula kerana ia memerlukan pengguna untuk memasang peranti mereka ke host USB sehingga dapat mengakses pegangan digital mereka. Terakhir, semasa pembelian, kotak Nano S dilengkapi dengan kandungan berikut:

  • Dompet perkakasan perkakasan
  • 1 kabel USB
  • Arahan manual
  • Rantai kunci
  • Lembaran benih pemulihan
  • Dimensi: 56.95mm x 17.4mm x 9.1mm
  • Berat: 16.2g

Dompetnya dibuat menggunakan keluli tahan karat dan plastik yang disikat. Ia tidak memerlukan bateri luaran untuk dihidupkan.

(iii) Trezor: Trezor T mempunyai reka bentuk yang agak kikuk dan tidak begitu cantik untuk dilihat. Bahagian luarnya diperbuat daripada plastik yang memberikan penampilan yang murah pada dompet tetapi pada masa yang sama melindunginya dari sebarang kejatuhan.

Selain itu, peranti ini dilengkapi dengan skrin LCD berwarna yang sedikit lebih besar daripada yang dilengkapi dengan Nano S (tetapi jauh lebih kecil daripada yang dimiliki oleh KeepKey.) Selain itu, ia dilengkapi dengan dua kekunci navigasi di bahagian depan dan beratnya sekitar 0.2 gram kurang daripada lejar. Kotak Trezor T mengandungi item berikut:

  • Peranti Trezor Model T
  • Dok magnetik Model T
  • Kabel USB-C
  • Buku kecil bibit pemulihan
  • Pelekat Trezor
  • Dimensi: 64 mm x 39 mm x 10 mm
  • Berat: 16 g

Keserasian dengan perisian luaran

dompet crypto keepkey menggunakan

Aspek teras lain yang perlu diingat semasa memilih dompet perkakasan adalah keserasiannya dengan perisian pihak ketiga luaran. Di bahagian ini, kami akan melihat keserasian ketiga-tiga peranti kami dengan penyelesaian dompet lembut yang popular yang terdapat di pasaran sekarang.

KeepKey: Electrum, MyCelium, MultiBit HD, GreenBits dan Green Address

Trezor: Electrum, Electrum-Dash, Electrum-LTC, MetaMask, Mycelium, MyCrypto, CoPay dan MyEtherWallet

Lejar Nano S: Electrum, MyCrypto, CoPay, dan MyEtherWallet

Kemudahan Penggunaan dan Penyediaan

Walaupun kita telah menerangkan proses penyediaan untuk Keepkey dengan banyak perincian sebelumnya dalam artikel ini, di bahagian ini kita akan melihat proses penyediaan yang berkaitan dengan Ledger Nano S dan Trezor Model T.

Lejar Nano S:

Lejar-nano-s

Mulakan peranti dengan menyambungkannya ke PC atau komputer riba.

Muat turun dan pasang aplikasi Ledger Live yang tersedia secara percuma di laman web rasmi syarikat.

Hidupkan peranti dan catat kata-kata awal yang dipaparkan di layar (setelah aplikasi dilancarkan).

Sediakan kod laluan yang akan anda gunakan untuk akses di masa hadapan.

Model Trezor T

trezor vs keepkey

Dapatkan aplikasi Trezor dari laman web syarikat dan pasangkannya di komputer anda.

Pasang dompet Trezor ke PC anda dan pasang firmware yang berkaitan seperti yang dinyatakan dalam manual. Setelah ini selesai, peranti perlu dipasang dan dimulakan semula.

Dengan menggunakan perisian desktop, klik pada tab ‘Buat dompet baru’ dan buat salinan benih pemulihan yang diberikan kepada anda.

Terakhir, perlu dinyatakan bahawa Ledger Nano S tidak dilengkapi dengan sokongan pra-binaan untuk penyambung jenis USB-C. Sebaliknya, ia mempunyai sambungan USB 2.0. Dalam nafas yang sama, Trezor T tidak hanya dilengkapi dengan port jenis-C tetapi pengeluar juga menyediakan kabel penyambung USB-C kepada pembeli dalam alat alat asli produk.

Jadi Mana Yang Harus Anda Pilih Kemudian?

Setelah melalui keseluruhan panduan, kami harap anda, pembaca kami, berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk membuat keputusan yang lebih tepat ketika memilih antara Trezor T, KeepKey dan Ledger Nano S.

Walaupun dompet KeepKey mempunyai reka bentuk yang sangat menarik serta antara muka yang mudah digunakan, selongsong luarnya terdedah kepada kerosakan luaran – kerana badan dompet sebahagian besarnya terdiri dari layar OLED. Sebaliknya, dompet Trezor dan Ledger mempunyai selongsong luar yang diperbuat daripada plastik tahan lama yang lebih tahan terhadap kehausan harian.

Walau bagaimanapun, dari sudut pandangan harga, kedua-dua Ledger Nano S dan KeepKey jauh lebih murah jika dibandingkan dengan Model Trezor T. Oleh itu, pada akhirnya, keputusan anda kemungkinan besar akan merangkumi beberapa perkara penting seperti:

  • Berapa banyak wang yang anda sanggup keluar?
  • Adakah anda ingin membeli aset / altcoin kripto yang kurang terkenal?
  • Adakah reka bentuk produk memainkan peranan besar dalam proses pemilihan anda?

Kata Akhir di KeepKey Crypto Wallet

Dompet perkakasan cryptocurrency KeepKey pastinya menjadi pilihan ramai di kalangan pemegang bitcoin. Walaupun dompet Trezor dan Ledger mempunyai lebih banyak bahagian pasaran pada tahun 2019, KeepKey adalah pilihan yang layak digunakan untuk menyimpan cryptoasset dengan selamat dan selamat.

Oleh kerana harga bitcoin terus meningkat dan memasuki lebih banyak kes penggunaan arus perdana, perlindungan cryptocurrency adalah yang terpenting dengan melindungi aset anda dari penggodam dan menyimpan kunci peribadi anda di luar talian. Memandangkan semua yang kami dapati dalam talian mengenai dompet crypto KeepKey, peranti storan perkakasan unik ini adalah pilihan berkualiti untuk dicadangkan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map