MagicSeed: Sandaran Seedphrase Dompet Perkakasan Crypto

kajian magicseed

MagicSeed adalah peranti penyulitan sandaran seedphrase wallet perkakasan cryptocurrency yang membantu setiap pengguna bitcoin dan cryptoasset dengan mudah mengingat kata-kata mereka sebagai ‘siapa yang memiliki benih itu memiliki duit syiling’.

Memperkenalkan MagicSeed: Panduan Ulasan Komprehensif

Pada masa lalu, kami menyelidiki dunia dompet keras (Trezor, Ledger, KeepKey) untuk orang-orang yang mencari cara yang lebih kukuh dan selamat untuk menyimpan aset digital mereka. Tetapi bagi mereka yang lebih dipercayai mengunjungi halaman crowdfunding seperti IndieGoGo, anda mungkin akan melihat nama baru untuk ditambahkan ke senarai yang setanding dengan CryptoSteel, CryptoTag dan BillFodl yang menawarkan banyak faedah termasuk 100% di luar talian (tiada risiko sambungan atau penggodaman ), kurang memori (tidak ada penyimpanan data atau risiko kecurian), mudah disediakan (5 minit atau kurang dan pulihkan frasa benih dalam masa kurang dari 1 minit), algoritma penyulitan tahap bank yang tidak selamat dan dapat digunakan untuk tujuan berbilang mata wang.

Yang satu itu, tentu saja adalah MagicSeed, yang memulakan kempen crowdfunding baru-baru ini dengan penampilannya yang sangat menarik. Jadi apa sebenarnya? Apa yang membuatnya menonjol? Dan adakah ia benar-benar mempunyai bukti fizikal yang diperlukan untuk meletakkannya tepat di sebelah nama yang lebih mantap seperti Trezor atau Ledger?

Baiklah, mari kita ketahui.

Mengenai Produk

mengenai biji sihir

Titik penjualan unik yang sering dikendalikan oleh syarikat, nampaknya kemampuannya untuk menyederhanakan frasa pilihan anda. Sekiranya anda tidak tahu apa ini: ini adalah gabungan 24 kata rawak yang digunakan untuk mendapatkan akses ke dompet digital atau luar talian anda. Tanpa kata-kata ini dihafal, anda kehilangan akses ke aset anda yang boleh menjadi tamparan hebat.

Jadi bagaimana MagicSeed membezakan dirinya? Pertama, dompet menyimpan frasa ini secara digital, yang mana pengguna boleh memilih dengan mudah menggunakan dail dompet. Setelah semuanya dipilih [dengan betul], anda kemudian boleh memilih frasa kunci rahsia yang akan anda ingat dengan mudah.

Dari sana, dompet membuat kod QR diikuti dengan kunci rahsia, yang kemudian anda gunakan untuk mengakses benih asal anda.

Itu menjadi bagaimana ia berfungsi, tetapi bagaimana penampilannya berbanding dengan rakan sejawatnya? Untuk satu, ia menonjol secara visual, tetapi itu bukan perkara yang baik. Secara keseluruhan, dan ini dari pandangan awal, ia kelihatan kikuk dan sangat saku tidak mesra. Ingat, hanya ada empat langkah mudah untuk menyiapkan peranti sandaran MagicSeed crypto.

sandaran magicseed-crypto-seedphrase-backup

1) pilih frasa biji

2) pilih kunci rahsia anda (sesuatu yang mudah anda ingat)

3) MagicSeed menghasilkan kod QR yang dihubungkan dengan kunci rahsia anda

4) Dengan menggunakan kod QR dan SecretKey, anda akan mendapat semula asal

Berikut adalah pandangan mendalam pada peranti MagicSeed dan bagaimana ia menyimpan pegangan crypto anda dengan selamat:

Kenapa begitu? Melihatnya dari video dan gambar, besar berbanding dengan Ledger’s Nano, dan Trezor, yang jauh lebih mudah alih.

Jam Tangan Bendera Merah

risiko biji sihir

Tidak semua kempen crowdfunding dibuat sama, jadi ada baiknya kita melihat MagicSeed yang lebih metodis untuk memastikan tidak ada yang disyaki.

Martin Bryant dari The Next Web membincangkan masalah Bendera Merah mengenai kempen penggalangan dana ini di platform crowdfunding seperti IndieGoGo, dan perlu diingat bahawa selalu penting untuk mengelakkan penipuan bitcoin. Satu kata kepada orang bijak mengatakan bahawa jika dan ketika harga bitcoin naik lagi (seperti banyak pakar kripto meramalkan tentang BTC / USD), nilai duit syiling yang anda gunakan di dompet bitcoin anda akan lebih menarik bagi penggodam dan penipu dalam talian. Sentiasa lakukan semua yang anda boleh untuk melindungi dan memastikan cryptocurrency anda.

Jadi adakah perkara yang perlu dipertimbangkan sebagai bendera merah di sini? Untuk satu, terdapat keterlaluan maklumat yang berbeza. Tetapi adakah ini untuk membutakan calon pelabur dengan maklumat, atau bahawa mereka mempunyai dokumen ini untuk diserahkan masih belum dapat dilihat.

Mereka mempunyai anggota utama yang mudah dilihat, sebilangan besar maklumat hubungan mereka tersedia untuk akaun media sosial dan nama domain mereka. Di samping itu, kakitangan kanannya kelihatan jelas, yang selalu menjadi kebaikan.

Menurut laman IndieGoGo syarikat, syarikat itu berusaha mengumpulkan modal lebih dari £ 43,000 dengan anggaran tarikh penghantaran untuk penyokong Julai 2020. Dan memandangkan fakta bahawa kempen ini hanya dilancarkan pada awal Oktober dengan £ 6,200 sudah meningkat, semuanya kelihatan awalnya optimis sekurang-kurangnya.

MagicSeed mempunyai halaman Facebook, Youtube dan Twitter dan mengatakan bahawa mereka akan mula menghantar peranti sandaran seedphrase wallet perkakasan crypto pada bulan Julai 2020.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me