Exodus Wallet: Kuasai Panduan Ulasan Pengguna Crypto

tinjauan eksodus

Cara Menggunakan, Simpan dan Daftar dengan Dompet Crypto Keluaran

Exodus adalah dompet mudah alih dan desktop yang mesra pemula yang menyokong 100+ cryptocurrency. Kaji semua perkara mengenai aplikasi dompet crypto keluaran pro-tahap yang direka dengan indah, selamat dan selamat hari ini.

Apa itu Keluaran?

Exodus adalah dompet pelbagai mata wang yang tersedia untuk desktop dan peranti mudah alih. Dompet ini mempunyai UI sederhana yang menjadikannya mudah diakses oleh pemula, walaupun terdapat banyak fitur canggih untuk membuat pengguna kripto yang lebih berpengalaman tetap senang.

apa itu dompet eksodus

Salah satu perkara pertama yang akan anda perhatikan mengenai Keluaran adalah antara muka yang menarik. Dompet menggunakan warna dengan berkesan, memisahkan mata wang kripto anda dengan warna untuk memudahkan anda melihat dengan tepat apa yang ada dalam portfolio anda. Pada masa yang sama, antara muka Keluaran tidak terlalu sibuk. Ia memaparkan maklumat penting yang anda perlukan tanpa membanjiri anda dengan tingkap yang tidak perlu. Anda boleh mengakses pilihan portfolio, dompet, pertukaran, dan sandaran anda dari skrin utama utama.

Exodus dikembangkan oleh syarikat bernama Exodus Movement Inc., yang ditubuhkan pada tahun 2015. Walaupun Exodus lebih baru daripada pesaing yang lebih berpengalaman seperti Mycelium, ia telah mendapat populariti kerana mudah digunakan, mudah diakses oleh pemula, dan disesuaikan untuk lebih maju peniaga.

Ciri-ciri Dompet Keluaran

semakan exodus-bitcoin-crypto-wallet

Kawalan Lengkap Kunci Peribadi anda: Dengan Exodus, anda dapat mengawal sepenuhnya kunci peribadi anda. Kunci peribadi anda disimpan di desktop atau peranti mudah alih anda. Selagi anda mengekalkan akses ke peranti itu, dan tidak ada yang mencuri pilihan sandaran anda, maka anda akan tetap mengawal sepenuhnya kunci peribadi anda.

Tersedia untuk iOS dan Android: Exodus adalah muat turun percuma untuk iOS dan Android.

faedah dompet eksodus

Tersedia untuk Windows, Linux, dan Mac: Exodus tersedia untuk ketiga-tiga sistem operasi desktop utama, termasuk Windows, Linux, dan Mac.

Pasangkan Dompet Desktop dan Mudah Alih Bersama: Sekiranya anda ingin menguruskan dana anda dalam perjalanan dan di desktop anda, maka anda boleh melakukannya dengan memasangkan dompet desktop dan mudah alih anda bersama-sama, memberikan anda kawalan sepenuhnya ke atas dana anda dari mana-mana peranti.


100+ Cryptocurrency yang Disokong: Keluaran menyokong 100+ aset crypto secara keseluruhan, termasuk hampir setiap cryptocurrency utama. Syiling utama yang disokong oleh Exodus termasuk bitcoin, Ethereum (ETH), Ripple (XRP), Litecoin (LTC), Bitcoin Cash (BCH), Binance Coin (BNB), Tether (USDT), EOS (EOS), Monero (XMR), Dash (DASH), Ethereum Classic (ETC), dan Stellar (XLM).

exodus-cryptocurrency-sokongan-senarai

Dompet Lite: Seperti semua aplikasi mudah alih, Exodus adalah dompet bitcoin lite, yang bermaksud anda tidak perlu memuat turun blockchain penuh untuk menggunakan Exodus. Perkara ini biasa berlaku dalam aplikasi mudah alih, walaupun beberapa dompet desktop secara tradisional meminta anda memuat turun blockchain sepenuhnya.

Hantar dan Terima Mata Wang Digital: Keluaran membolehkan anda menghantar dan menerima semua 100+ mata wang digital yang disokongnya.

Sesuai dengan Trezor: Exodus serasi dengan dompet perkakasan Trezor, membolehkan anda menghubungkan salah satu penyelesaian dompet perkakasan paling popular di dunia dengan dompet Keluaran anda.

dompet perkakasan eksodus

Sumber Terbuka Tidak Lengkap (Walaupun Ciri Paling Penting adalah Sumber Terbuka): Keluaran dibina berdasarkan banyak komponen sumber terbuka, dan banyak bahagian Keluaran diterbitkan di Github di bawah halaman Gerakan Keluaran. Anda boleh melihat kod sumber di sini. Walau bagaimanapun, unsur-unsur tertentu dari Keluaran bukanlah sumber terbuka. Keluaran mendakwa unsur-unsur ini bukan sumber terbuka kerana mereka “menghabiskan banyak masa dan bekerja untuk menghasilkan reka bentuk, animasi dan pengalaman pengguna secara keseluruhan” dan mahu karya itu tetap dilindungi.

Penjejak portfolio: Tidak semua dompet crypto menawarkan pelacak portfolio. Walau bagaimanapun, keluaran menawarkan pelacak, yang membolehkan anda melihat jumlah baki anda secara langsung di semua cryptocurrency.

Baki Paparan dalam Mata Wang Fiat 30+: Ingin melihat jumlah baki portfolio anda dalam Dolar AS? Anda boleh melakukannya dengan Exodus dan kebanyakan aplikasi dompet lain. Namun, Exodus juga menyokong 30 pilihan paparan mata wang fiat yang lain, sehingga mudah untuk melihat dengan tepat berapa nilai portfolio anda.

Frasa Laluan Pemulihan 12-Kata: Seperti kebanyakan dompet perisian lain, Exodus membolehkan anda menyediakan frasa laluan pemulihan 12 kata. Sekiranya anda kehilangan akses ke peranti, akaun, atau aplikasi anda, maka anda dapat menggunakan frasa laluan ini untuk mendapatkan kembali akses ke dana dan kunci peribadi anda.

Pelbagai Pilihan Sokongan Pelanggan: Exodus mempunyai sokongan pelanggan yang luar biasa kuat berbanding perisian dompet lain. Anda boleh menghubungi sokongan pelanggan Exodus melalui meja bantuan dalam talian, e-mel, atau melalui media sosial seperti Twitter, Slack, dan Facebook.

sokongan dompet eksodus

Selamat: Tidak dapat difahami, Keluaran memberi penekanan yang tinggi terhadap keselamatan. Keluaran menyulitkan kunci peribadi dan data transaksi anda pada peranti anda, yang bermaksud tidak ada yang dapat mengakses cryptocurrency anda melainkan anda.

Touch ID, Face ID, dan Pengesahan Biometrik: Keluaran membolehkan anda mengaktifkan Touch ID dan Face ID (atau sensor biometrik Android) untuk mengesahkan transaksi. Sekiranya anda ingin mengesahkan identiti anda setiap kali anda melakukan urus niaga, maka Keluaran membolehkan anda melakukannya.

Mempertaruhkan: Dapatkan minat pada pegangan crypto anda tanpa meninggalkan aplikasi Exodus. Keluaran membolehkan anda mempertaruhkan ONT dalam dompet Ontologi dalam aplikasi anda, misalnya, untuk memperoleh pendapatan pasif.

Carta dan Data Kewangan: Exodus memaparkan carta, sejarah pasaran, dan data kewangan lain di aplikasi desktop dan mudah alih menjadikannya mudah untuk melihat maklumat harga sejarah dan banyak lagi.

Pertukaran terbina dalam: Anda boleh membeli dan menjual cryptocurrency tanpa meninggalkan aplikasi Exodus. Keluaran mempunyai pertukaran terbina dalam. Anda akan membayar sedikit komisen untuk menggunakan pertukaran ini, tetapi mungkin lebih murah (dan lebih mudah) kemudian mengirim wang anda untuk menukar dan kembali.

pertukaran dompet eksodus

Terdapat Banyak Tema: Keluaran membolehkan anda menyesuaikan antara muka perdagangan anda menggunakan pelbagai tema. Banyak dompet lain mempunyai reka bentuk satu ukuran, jadi senang melihat bahawa Keluaran memberi lebih banyak fleksibiliti kepada pengguna.

Tidak Perlu Pendaftaran atau Pengesahan: Memasang aplikasi Exodus pada peranti anda adalah semua pendaftaran dan pengesahan yang anda perlukan. Anda bahkan tidak perlu mendaftar atau mengesahkan untuk menggunakan pertukaran Keluaran.

Bagaimana Keluaran Berfungsi?

Exodus berfungsi seperti kebanyakan dompet dan aplikasi crypto lain. Anda memasang dompet pada peranti mudah alih atau desktop anda. Kemudian, anda boleh menyediakan dompet untuk mana-mana 100+ cryptocurrency yang disokong dalam aplikasi.

Keluaran menyulitkan dan menyimpan semua kunci peribadi secara tempatan. Kunci peribadi tidak dihantar ke pelayan pihak ketiga atau disiarkan melalui internet. Selagi peranti anda tetap selamat, kunci peribadi anda akan tetap selamat.

Sekiranya anda kehilangan akses ke peranti anda dan ingin memulihkan akses ke dana anda, anda boleh memasang Exodus pada peranti yang berasingan dan memasukkan frasa laluan pemulihan 12 perkataan anda. Seperti dompet lain, sangat penting untuk menjaga keselamatan frasa 12 perkataan anda. Sesiapa sahaja yang mempunyai akses ke frasa laluan anda akan dapat mengakses dana crypto anda juga.

Salah satu kelemahan dengan Exodus adalah bahawa tidak ada pengesahan dua faktor yang tersedia. Semua akses ke aplikasi dikawal melalui kata laluan. Sekiranya seseorang mempunyai akses ke komputer atau peranti desktop anda dan meneka kata laluan anda, mereka akan dapat mengakses kunci peribadi anda.

Penting untuk dinyatakan bahawa Exodus adalah salah satu dompet crypto yang paling mesra pemula yang tersedia hari ini hanya kerana UI yang hebat. UI sangat sesuai untuk pengguna crypto peringkat permulaan, walaupun terdapat cukup banyak ciri canggih untuk membuat semua pengguna crypto gembira. Menu ini mudah tetapi gunakan warna dengan berkesan untuk membezakan antara pegangan crypto anda yang berbeza dan menunjukkan pilihan yang berbeza.

Penting juga untuk diperhatikan bahawa Exodus mempunyai carta dan alat kewangan – sesuatu yang tidak ditawarkan oleh semua dompet lain. Anda boleh menguruskan dana crypto anda dan melihat data pasaran langsung dari dalam perisian yang sama.

Sebilangan besar pengguna akan menggunakan Exodus sebagai dompet panas atau dompet harian, menyimpan sejumlah kecil dana crypto yang tersimpan untuk penggunaan jangka pendek. Oleh kerana Exodus berpasangan dengan Trezor, mudah untuk menggabungkan penyelesaian perkakasan penyimpanan sejuk yang berkesan. Namun, Keluaran mungkin bukan pilihan terbaik bagi mereka yang menggunakan dompet Ledger Nano atau dompet lain.

Harga Keluaran

Exodus, yang bertujuan untuk mengkhususkan diri dalam pengurusan dan pertukaran cryptoasset yang selamat di dompet desktop dan mudah alih (dan dompet perkakasan Trezor), boleh dimuat turun secara percuma untuk semua platform mudah alih dan desktop.

Menghantar dan menerima token ke dan dari dompet Exodus adalah percuma tanpa caj tambahan (anda akan membayar yuran rangkaian crypto standard).

Selain itu, jika anda menukar aset melalui dompet Keluaran, maka Keluaran akan mengenakan komisen kecil untuk setiap perdagangan.

Cara Menggunakan Keluaran

Berikut adalah panduan asas untuk menggunakan dompet bitcoin Keluaran yang popular:

Langkah 1) Muat turun Exodus

Untuk desktop, muat turun Exodus dari laman web rasmi di Exodus.io/download. Anda akan melihat pautan ke muat turun Windows, Mac, dan Linux.

cara menggunakan eksodus

Untuk peranti mudah alih, muat turun Keluaran dari iOS atau Android stor aplikasi.

Langkah 2) Buat Kata Laluan dan Sandaran

Semasa pertama kali memasang Exodus, anda akan diminta membuat kata laluan yang selamat. Keluaran akan mengesyorkan agar anda membuat kata laluan panjang dengan watak dan simbol huruf besar dan kecil.

menggunakan dompet bitcoin exodus

Keluaran juga akan memberi anda frasa pemulihan 12 kata. Anda boleh menuliskan frasa ini atau menyalinnya, walaupun anda mahu menyimpannya di tempat yang selamat. Sekiranya seseorang mendapat akses ke frasa laluan 12 perkataan anda, mereka akan mendapat akses ke kunci dan dana peribadi anda. Sekiranya anda kehilangan akses ke aplikasi atau peranti dompet anda, maka frasa laluan ini dapat digunakan untuk mendapatkan kembali wang anda.

Keluaran juga membolehkan anda mendapatkan semula dompet menggunakan pautan pemulihan e-mel. Semasa membuat deposit pertama anda, Exodus akan menghantar pautan sandaran (URL dengan frasa pemulihan anda) ke alamat e-mel anda. Pautan sandaran ini dapat dipasangkan dengan kata laluan anda untuk mendapatkan akses ke akaun anda.

Untuk memulihkan dompet Keluaran lama, ketik atau klik pilihan ‘Pulihkan Dompet’.

persediaan dompet eksodus

Langkah 3) Sesuaikan Tetapan Lain

Keluaran membolehkan anda menyesuaikan pelbagai tetapan untuk membuat aplikasi kelihatan seperti yang anda suka.

tetapan dompet crypto eksodus

Klik pada tab Tetapan untuk memilih tema, misalnya. Anda juga boleh memilih mata wang fiat mana portfolio anda akan ditampilkan dengan mengetuk tab ‘Penyetempatan’, atau memilih aset digital mana yang ingin anda paparkan dengan mengklik ‘Aset’.

portfolio crypto eksodus

panduan pengguna eksodus

Langkah 4) Hantar dan Terima Crypto

Menghantar dan menerima crypto dengan Exodus adalah mudah. Setelah memasang dompet dan memilih aset, Exodus akan membuat dompet untuk anda. Pada ketika ini, anda boleh menerima pembayaran ke dompet itu dengan mengklik ‘Dompet’ di bar sisi dan memilih aset yang anda inginkan. Klik butang Terima untuk mencari alamat anda. Anda boleh memberikan alamat itu kepada penerima atau memindahkan wang kepada anda sendiri. Terdapat kod QR dan alamat awam untuk setiap dompet Keluaran.

exodus send menerima dompet crypto

Empat butang tindakan di bawah alamat dompet anda membolehkan anda menyalin, mencetak, atau menghantar e-mel ke alamat bitcoin anda. Anda juga dapat melihat alamat anda di blockchain.

Langkah 5) Tukar Aset dengan Keluaran

Anda boleh menukar 100+ aset crypto tanpa meninggalkan dompet Exodus atau memindahkan dana anda ke pertukaran.

pertukaran dompet edoxus

Untuk menukar aset crypto, klik pada tab ‘Exchange’ di sebelah kiri dompet anda. Pilih aset yang anda inginkan dari dua menu lungsur di sebelah kiri dan kanan tetingkap pertukaran. Masukkan jumlah tepat yang ingin anda tukar. Atau, gunakan butang Semua, Separuh, atau Min. Sahkan butirannya, kemudian klik Pertukaran.

Keluaran menggunakan kadar langsung, yang bermaksud anda mempunyai tiga saat untuk membatalkan pertukaran sebelum dana meninggalkan dompet anda. Setelah anda mengklik ‘Pertukaran’, aset anda akan dihantar dari dompet anda sementara aset yang anda beli akan dimasukkan ke dompet anda. Pertukaran boleh berlaku dari beberapa minit hingga lebih dari satu jam berdasarkan rangkaian cryptocurrency.

Mengenai Keluaran

Exodus dibuat oleh Exodus Movement Inc., sebuah syarikat yang berpusat di Nebraska yang ditubuhkan pada tahun 2015 oleh JP Richardson dan Daniel Castagnoli.

Syarikat itu dilaporkan berusaha untuk berkembang. Keluaran nampaknya tidak menerima dana luar.

Pasukan Exodus sebelumnya telah bekerja untuk Apple, BMW, Disney, Louis Vuitton, Microsoft, dan Nike. Dari segi kejuruteraan, syarikat itu telah menerbitkan lebih dari 200 perpustakaan sumber terbuka dan kod bertulis yang digunakan oleh kebanyakan perisian Bitcoin dan cryptocurrency di luar sana.

Hubungi Sokongan Wallet Keluaran

Lihat video untuk melihat bagaimana pasukan sokongan dompet crypto Exodus berfungsi dan bagaimana untuk menghubungi [email protected] sebagai e-mel rasmi mereka yang disenaraikan. Anda juga dapat menghubungi Exodus di Twitter dan Facebook serta sembang Slack Live mereka.

Perkhidmatan sokongan dompet Exodus juga cepat untuk mengingatkan semua pengguna bahawa kakitangan tidak akan pernah meminta data peribadi atau maklumat sensitif seperti frasa 12 kata, kata laluan atau kunci peribadi. Semua bitcoin mesti bijak mengenai serangan pancingan data yang dijalankan melalui komuniti siber crypto, kerana penipuan bitcoin berlaku.

Kata Akhir

Dikeluarkan pada tahun 2015, Exodus adalah salah satu anggota ruang dompet bitcoin terbaru. Walaupun usianya masih muda, Exodus dengan cepat meningkat menjadi salah satu dompet crypto yang lebih popular di ruang ini untuk menyaingi pesaing Mycelium dan Electrum. Hari ini, aplikasi ini menyokong 100+ cryptocurrency, memudahkan menyimpan cryptocurrency utama sama ada anda menggunakan desktop atau peranti mudah alih.

Sekiranya anda mencari dompet crypto intuitif yang mudah untuk pemula dan mempunyai ciri yang cukup untuk pedagang maju, maka Keluaran adalah salah satu pilihan terbaik yang tersedia hari ini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map