Aplikasi DropBit Wallet: Kuasai Panduan Ulasan Pengguna Crypto

dompet dropbit

Bagi banyak orang, menghantar, menerima dan menggunakan bitcoin sedikit membosankan. Pertama, anda memerlukan dompet, kemudian anda harus memutuskan sama ada anda mahukan dompet panas atau sejuk. Dan kemudian anda perlu bimbang penerima mempunyai dompet … dan terus berjalan. Terdapat banyak kebimbangan yang berkaitan dengan memiliki dan menghabiskan bitcoin.

Aplikasi DropBit CoinNinja dirancang untuk menyelesaikan masalah ini, sehingga menjadikan pengiriman dan penerimaan bitcoin semudah mengirim SMS atau tweet. Fikirkanlah sebentar: Yang perlu anda lakukan hanyalah membuka aplikasi, menghantar atau menerima bitcoin tanpa melalui tekanan untuk membuat dompet baru sendiri.

Menghantar bitcoin pada aplikasi ini sangat mudah dan pantas. Tidak hairanlah ia sering disebut sebagai dompet bitcoin Venmo.

Bagaimana Dompet DropBit Berfungsi?

bagaimana aplikasi dropbit berfungsi

Sama seperti dompet crypto lain yang popular seperti Trezor, Ledger dan KeepKey, prosesnya cukup mudah. Yang harus anda lakukan ialah memasang aplikasi di telefon anda, membukanya, pilih penerima dari senarai kenalan anda dan hantarkan kepada mereka jumlah bitcoin yang anda mahukan. Sekiranya mereka tidak mempunyai dompet untuk menerima bitcoin, aplikasinya akan sangat berat.

Pertama, dengan memberitahu mereka bahawa anda ingin menghantar mereka beberapa bitcoin. Yang harus mereka lakukan hanyalah turun dan pasang aplikasi DropBit di telefon mereka dalam masa 24 jam setelah menerima pemberitahuan. Setelah selesai, nombor telefon mereka akan disahkan oleh aplikasi. Ini untuk memastikan bahawa hanya penerima yang dimaksudkan mendapat dana yang ingin anda kirimkan.

Sebaik sahaja disahkan, pengirim akan diberitahu bahawa dompet penerima sudah tersedia dan mereka dapat menerima bitcoin. Yang perlu dilakukan oleh pengirim adalah melancarkan aplikasi DropBit mereka, dan bitcoin secara automatik dimasukkan ke dalam dompet penerima.

Aplikasi ini pada dasarnya menghilangkan proses tekanan dan membosankan menghantar dan menerima bitcoin menggunakan saluran yang biasa diketahui. Fikirkan seperti Venmo, Paypal atau Stripe. Ini menghilangkan banyak kesulitan, menjadikannya sangat mudah untuk menghantar dan menerima dana.

Inilah yang dilakukan oleh aplikasi DropBit untuk bitcoin.

Ciri dan Faedah Aplikasi DropBit

ciri aplikasi dropbit

Kemudahan Pindahan

Dengan teks atau tweet ringkas, anda boleh menghantar dan menerima dana. Betul. Yang perlu anda lakukan ialah menyambungkan akaun twitter anda dan anda dapat mengirim atau menerima dana melalui saluran ini. Tidak ada aplikasi yang melakukan ini di pasaran pada masa ini.


Dompet Bukan Kustodian dan Bayaran Cepat Kilat

Kunci peribadi dompet bitcoin anda sepenuhnya berada di bawah bidang kuasa anda. Aplikasi ini selalu ada di dalam aplikasi, berkat penyulitan kelas tentera yang menjadikannya sukar untuk digodam. Kekunci ini tidak pernah diakses oleh aplikasi DropBit.

Mereka dimiliki oleh anda. Bagi bitcoin yang anda hantar, aplikasi ini tidak mempunyai akses kepada duit syiling anda. Ini hanya memudahkan hubungan antara dompet. Jadi, anda tidak perlu risau wang anda akan hilang dalam perjalanan atau dicuri.

Dompet Lightning asli sebahagian besarnya bersifat kustodian. Dengan cara ini, anda boleh membuat pembayaran dengan cepat dan pantas tanpa perlu menyiapkan saluran, nod atau barang-barang yang tidak membebankan anda.

Tidak Menyimpan Kenalan

Walaupun aplikasi ini memerlukan kenalan pengirim dan penerima, ia tidak pernah melombong atau menyimpan data tersebut. Oleh itu, jika anda merasa ragu-ragu mengenai aplikasi yang mendapat akses ke kenalan anda, jangan.

Teknologi ini dirancang sedemikian rupa sehingga walaupun anda memerlukan nombor telefon atau butiran twitter, pelayan sebenarnya tidak dapat melihat nombor atau butirannya. Jenis teknologi melindungi pelayan dari itu, sementara masih mengesahkan sama ada penerima adalah pengguna berdaftar atau tidak.

Ketelusan, Privasi dan Pemulihan

Sekiranya anda perlu mendapatkan semula dompet anda, anda selalu dapat mengimport frasa biji 12 perkataan ke dalam aplikasi. Anda juga dapat melihat perincian urus niaga anda pada bila-bila masa.

Aplikasi ini dilengkapi dengan dompet HD. Ini bermaksud bahawa setiap kali anda mengirim dan / atau menerima dana, aplikasi secara automatik menghasilkan alamat awam baru, sehingga membuat transaksi anda lebih sulit untuk dilacak oleh siapa saja yang mungkin mencari.

Perkara yang baik adalah anda tidak perlu risau untuk mengetahui alamat ini. Mereka dihubungkan secara automatik ke alamat dompet utama anda. Tetapi, itu tidak akan muncul dalam urus niaga anda. Ini menjadikannya aplikasi hebat untuk mereka yang mencari lapisan privasi tambahan dalam transaksi mereka dalam talian.

panduan aplikasi coinninja dropbit

Lightning Wallet untuk Pembayaran Cepat

Aplikasi ini juga dilengkapi dengan dompet kilat. Ini biasanya terpisah dari dompet DropBit utama anda, dan memerlukannya dibiayai. Dari dompet Lightning, anda kemudian boleh membuat pembayaran atau transaksi kecil.

Oleh kerana urus niaga ini berada di luar rantai – yang bermaksud cepat – mereka tidak perlu ditambahkan ke blok sebelum pengesahan. Akibatnya, ini dikenakan dengan caj sifar dan biasanya selesai hampir seketika.

Ini adalah kaedah yang baik untuk mengelakkan masa menunggu yang biasanya berkaitan dengan transaksi bitcoin. Apabila anda menganggap bahawa jumlah yang anda kirim sangat kecil berbanding dengan waktu menunggu biasa di rangkaian / blockchain bitcoin, anda akan dapati bahawa itu adalah pilihan yang lebih baik.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map