Melabur dalam TRON (TRX) – Semua yang Anda Perlu Tahu

Sejak TRON (TRX) memasuki pasaran crypto pada tahun 2017, ia mempunyai salah satu pengikut yang paling lantang di sektor ini. Koin ini memanfaatkan sokongan komuniti ini dan aspek teknikalnya yang unik untuk menjadi salah satu daripada 10 cryptocurrency teratas di dunia dari segi cap pasaran. Lebih mengagumkan ialah hakikat bahawa hanya memerlukan dua tahun TRON untuk menyelesaikan tugas ini.

Apa itu TRON (TRX)?

TRON adalah mesin maya terdesentralisasi yang dibina untuk membantu membawa masuk internet terdesentralisasi. Sama seperti Ethereum, TRON membolehkan pemaju Dapp membuat dan menggunakan protokol kompleks melalui kontrak pintar yang hidup di blockchain asalnya. Hari ini platform ini terkenal dengan kelajuan urus niaga dan CEOnya yang meriah.

Secara khusus, platform ini mampu melakukan 2000 transaksi sesaat. Prestasi ini meletakkan TRX setanding dengan pemproses pembayaran utama seperti PayPal. Yang paling penting, TRON tidak mempunyai yuran transaksi. Anda boleh menghantar satu juta dolar TRX ke mana sahaja di dunia dalam beberapa saat dan tidak perlu membayar yuran.

Untuk memahami tugas besar yang ingin dipikul oleh pemaju TRON, sangat penting untuk memahami sedikit mengenai internet yang terdesentralisasi. Internet yang terdesentralisasi berbeza dengan internet yang biasa anda gunakan dalam beberapa cara utama. Terutamanya, tidak ada syarikat hosting. Sebaliknya, seluruh internet dikendalikan oleh pengguna peribadi.

Sehingga baru-baru ini, konsep web yang terdesentralisasi nampaknya mustahil. Kuasa pengkomputeran dunia belum setanding. Walau bagaimanapun, sifat rangkaian blockchain yang telus menjadikannya sesuai untuk tugas seperti itu. Inilah peranan yang cuba dicapai oleh TRON.

Sejarah TRON (TRX)

Sejarah TRON bermula pada awal tahun 2017. Pada masa itu, CEO syarikat itu Justin Sun secara rasmi melancarkan organisasi bukan untung yang berpusat di Singapura yang dikenali hari ini sebagai TRON Foundation. Misi organisasi ini adalah untuk membina infrastruktur untuk internet yang terdesentralisasi dan menyediakan sistem demokrasi untuk menguruskan rangkaian baru.

Terutama, Sun bukanlah orang asing bagi sektor FinTech. Untuk satu, dia adalah anak didik pengasas Alibaba, Jack Ma. Hebatnya, dia lulus dari Ma’s Hupan University dan dalam beberapa bulan berjalan ke senarai Forbes “China 30 bawah 30” dan “Asia 30 di bawah 30”. Dengan jelas, sebelum memperkenalkan TRON, Sun telah membuat nama untuk dirinya sendiri di sektor blockchain.

Sebagai contoh, Sun adalah RiakKetua perwakilan di wilayah China yang lebih besar. Kedudukan ini membuatnya bersentuhan dengan jaringan orang yang suatu hari nanti dia perlu menjadikan konsep TRON menjadi kenyataan. Dia juga mengasaskan aplikasi streaming langsung yang sangat popular bernama Peiwo. Pada masa ini, aplikasi ini mempunyai lebih dari 10 juta pengguna di seluruh China.

Yang lebih mengagumkan adalah kenyataan bahawa Sun menyatukan TRON ke Peiwo hanya beberapa bulan selepas pemerolehan. Integrasi ini membantu meningkatkan kedudukan TRON di rantau ini. Selain itu, strategi memperluas asas pengguna aktif TRON dengan ketara.

TRON (TRX) Naikkan ICO

Pelancaran TRON adalah masalah besar. ICO Yayasan TRON 2017 dibesarkan $ 70 juta untuk pengembangan ekosistem TRON. Semasa acara tersebut, para pelabur menerima token TRX sebagai ganti BTC atau ETH mereka. Pada masa penjualan, token TRX mempunyai nilai pasaran hanya $ 0,0019.

Token TRX adalah token utiliti yang dikeluarkan oleh TRON Foundation sebagai mata wang sederhana untuk semua token berasaskan TRC. Token ini berada di MainNet dan mereka memudahkan transaksi mudah di seluruh blok block.


Menjelang 2018, Sun telah mendorong TRON ke dalam sepuluh cryptocurrency teratas dari segi permodalan pasaran. Kejayaan ini memberi sumber daya, pengalaman, dan motivasi kepada pengembang platform untuk melancarkan blockchain mereka sendiri. Keputusan ini membenarkan TRON berhijrah platform dari token ERC-20 yang berada di rangkaian Ethereum, hingga token TRX yang menggunakan protokol asli TRON.

Proof-of-Stake yang Delegasikan (DPoS)

Rangkaian TRON bergantung pada Delegated-Proof-of-Stake (DPoS) mekanisme konsensus untuk mengamankan blockchain. DPoS mirip dengan mekanisme konsensus bukti-kepentingan di mana ia membolehkan pengguna memperoleh pendapatan pasif setiap kali mereka memegang pegangan mereka di dompet rangkaian.

Laman Utama TRON

Laman Utama TRON

Mempertaruhkan TRON (TRX)

Mempertaruhkan melayani beberapa tujuan penting. Untuk satu, ia membolehkan pengguna memperoleh pendapatan pasif. Terutamanya, ia menjaga keselamatan rangkaian. Dalam ekosistem TRX, pengguna mempertaruhkan TRX mereka pada nisbah 1: 1. Semakin banyak mereka mempertaruhkan, semakin banyak Kuasa TRON yang mereka perolehi. Kuasa TRON sangat penting dalam rangkaian TRON. Pertama, inilah yang digunakan masyarakat untuk memilih Perwakilan Super Terutama, setelah tiga hari, pengguna boleh memilih untuk menukar TRON Power mereka menjadi TRX.

DPoS vs PoS

Tidak seperti sistem PoS, dalam sistem DPoS, hanya simpul terpilih yang dapat menyetujui blok transaksi. Dalam ekosistem TRON, masyarakat memilih 27 Perwakilan Super setiap enam jam untuk tugas penting ini. Wakil-wakil ini dipilih oleh komuniti pengguna yang mempertaruhkan TRX mereka. Terutama, keseluruhan proses dijalankan oleh DAO.

Organisasi Autonomi Berpusat (DAO)

DAO terus menjadi bentuk pengurusan desentralisasi yang popular di sektor ini. Fikirkan DAO sebagai satu siri kontrak pintar yang boleh dipilih oleh node untuk menentukan tindakan seterusnya untuk organisasi. DAO menyediakan komuniti dengan cara yang terdesentralisasi dan demokratik untuk mengembangkan platform berdasarkan garis panduan masyarakat.

Bittorrent

Pada bulan Julai 2018, TRON Foundation kembali menjadi tajuk utama. Kali ini berita itu adalah TRON dibeli rangkaian perkongsian fail peer-to-peer terbesar di dunia – Bittorrent. Platform perkongsian fail seperti Bittorrent adalah bentuk rangkaian desentralisasi pertama yang wujud. Pada dasarnya, platform ini meletakkan asas untuk teknologi blockchain bertahun-tahun sebelumnya.

Yayasan TRON

The Yayasan TRON adalah organisasi nirlaba yang memberi tumpuan untuk memperluas senario kes penggunaan untuk TRX dan protokol TRON. Hari ini, TRX beroperasi di salah satu rangkaian desentralisasi terbesar di dunia. Selain itu, keseluruhan protokol TRON adalah sumber terbuka. Platform sumber terbuka lebih selamat kerana membolehkan komuniti menguji kod pakai-dengan-semua.

Tempat Beli TRON (TRX)

Walaupun anda tidak boleh pergi ke stesen minyak tempatan anda dan mengambil TRX sebentar lagi, masih mudah mendapatkan token futuristik ini. Syukurlah, TRON tersedia di beberapa bursa terbesar di dunia. Salah satu kaedah termudah untuk mendapatkan token TRX adalah melalui Pertukaran binance.

Binance adalah pertukaran cryptocurrency terbesar di dunia dari segi cap pasaran. Platform ini pada masa ini menawarkan pelbagai pasangan perdagangan TRX termasuk BTC / TRX. Seperti kebanyakan altcoin, anda perlu menukar mata wang fiat terlebih dahulu kepada BTC atau ETH. Setelah anda menyelesaikan tugas ini, hanya dengan satu klik tetikus untuk menukar BTC ke TRX.

Anda juga boleh membelinya dengan kad kredit anda dari salah satu bursa ini.

Melabur dalam TRON (TRX) - Semua yang Anda Perlu Tahu Melabur dalam TRON (TRX) - Semua yang Anda Perlu Tahu Melabur dalam TRON (TRX) - Semua yang Anda Perlu Tahu
★★★★★ ★★★★★ Kajian Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kriptomat

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Pengguna Lanjutan

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Pedagang Eropah

Minimum Akaun

Tiada

Minimum Akaun

$ 1.00

Minimum Akaun

35 €

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan Tron

Terdapat dua cara utama untuk menyimpan Token TRX anda. Masing-masing mempunyai faedah dan risiko tersendiri untuk dipertimbangkan. Sekiranya anda baru menggunakan ruang crypto dan hanya merancang untuk membeli sejumlah kecil TRX, dompet mudah alih akan sesuai dengan anda. Dompet TRON Dapp boleh didapati secara percuma di iOS dan Android peranti.

Dompet Mudah Alih

Kelebihan dompet mudah alih adalah mudah digunakan dan memberi anda akses segera ke cryptocurrency anda. Kelemahannya adalah lebih cenderung kepada peretasan dan penipu. Ingat, dompet mudah alih anda sentiasa dalam talian, oleh itu, ia selalu berisiko.

Dompet Perkakasan

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar dalam TRX atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan kripto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong Tron (TRX).

Kontroversi TRON

Seperti projek cryptocurrency utama, TRON mempunyai banyak kontroversi. Salah satu bidang utama yang membimbangkan projek ini adalah kenyataan bahawa banyak protokolnya berasal dari platform lain.

Sebagai contoh, TRON menggunakan banyak protokol dari IPFS dan Filecoin (Bitswap, PoRep, PoSt,) tetapi ia gagal menyenaraikannya sebagai rujukan dalam buku putihnya. Kekurangan rujukan ini menyebabkan sebilangan masyarakat menyuarakan projek tersebut.

Sebagai tindak balas terhadap tuduhan pemalsuan, Sun dinyatakan bahawa kekeliruan timbul daripada terjemahan yang tidak baik. Dia menjelaskan bahawa penterjemah whitepaper meninggalkan butiran penting yang terdapat dalam dokumen versi Cina asli. Walaupun ada tuntutannya, orang lain dalam komuniti menunjuk untuk masalah dalam versi Cina juga.

Ringkasan

TRON terus mencari jalan masuk ke tajuk utama crypto secara berkala. Dari CEOnya makan makan tengah hari dengan Warren Buffet ke pelancaran baru Platform DeFi, projek ini terus menangkap imaginasi dan hati pengguna crypto di seluruh dunia. Buat masa ini, sangat menarik untuk melihat apa yang dimiliki oleh pasukan pembangun kreatif ini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map