Melabur dalam Theta – Semua yang Perlu Anda Ketahui

Apa itu Blockchain Theta?

Rangkaian blok Theta dibina khas rangkaian penyampaian video yang terdesentralisasi dan cryptocurrency. Platform inovatif ini menyediakan penyelesaian teknikal dan ekonomi untuk masalah yang dihadapi sektor streaming. Oleh itu, blockchain Theta dirancang untuk memberi insentif kepada pembahagian lebar jalur di seluruh rangkaian. Khususnya, pengguna mendapat peluang untuk menyumbangkan kelebihan lebar jalur dan sumber pengkomputeran mereka sebagai ganti hadiah token.

Pembangun Theta berusaha menangani pelbagai cabaran yang dihadapi oleh industri streaming video hari ini melalui blockchain baru yang inovatif. Khususnya, susun atur platform menghilangkan kemacetan saluran penyampaian kandungan tradisional. Isu ini dikenali sebagai isu “batu terakhir” oleh profesional. Ini menjadi perhatian utama untuk platform streaming bitrate 4k, 8k, dan generasi seterusnya dengan resolusi tinggi.

Kelebihan Theta Blockchain

Pengguna Theta menikmati akses ke infrastruktur global untuk kandungan video dan penghantaran data. Projek sumber terbuka ini menyediakan esports, muzik, TV / filem, pendidikan, persidangan perusahaan, streaming peer-to-peer, dan banyak lagi. Selain itu, sifat platform yang terdesentralisasi memastikan bahawa Theta dikuasakan oleh pengguna.

Laman Utama Theta

Laman Utama Theta

Kebolehoperasian

Manfaat utama lain dari rangkaian Theta adalah pengembangan dan interoperabilitasnya. Rangkaian menyokong pembuatan aplikasi desentralisasi menegak (Dapp). Aplikasi ini hidup di atas platform dan memanfaatkan set alat teknikalnya yang hebat. Terutama, Dapp pertama yang dilancarkan di rangkaian adalah SLIVER.tv.

Bagaimana Thchain Blockchain Berfungsi?

Theta adalah rangkaian penghantaran video terdesentralisasi yang mematuhi ERC-20. Pengkategorian ini bermaksud bahawa pengguna Theta dapat menggunakan ekosistem Ethereum untuk mempermudah pengalaman crypto mereka. Ethereum adalah ekosistem Dapp terbesar di dunia dan token ERC-20 menikmati pelbagai jenis dompet, DEX, dan permainan. Theta memanfaatkan keselamatan dan kecekapan Ethereum dan menggabungkannya dengan pelbagai teknologi proprietari untuk meningkatkan kualiti penghantaran aliran.

Rangkaian Blok Theta

Theta blockchain adalah satu-satunya infrastruktur end-to-end untuk streaming dan penghantaran video yang terdesentralisasi pada masa ini. Reka bentuk blockchain membenarkan fungsi maksimum dalam hal ini. Sebagai contoh, sistem ini dapat menarik aliran dari nod cache peering. Pendekatan ini membolehkan platform video mengurangkan kos rangkaian penghantaran kandungan (CDN) dengan ketara.

Token Theta


Token Theta adalah token tadbir urus rangkaian Theta. Mereka menyediakan pelbagai fungsi kepada pengguna. Token ini adalah yang anda gunakan untuk mempertaruhkan sebagai Validator atau node Penjaga, untuk menghasilkan blok, dan untuk turut serta dalam pemerintahan protokol. Terdapat 1,000,000,000 token Theta dalam edaran pada masa ini. Menariknya, ini juga merupakan jumlah token yang ingin dikeluarkan oleh platform.

TFUEL

Token TFUEL berfungsi sebagai token utiliti manusia dalam ekosistem Theta. Token ini berfungsi untuk pelbagai tujuan dalam rangkaian. Terutama, TFUEL memberi insentif dan mendorong pengguna individu untuk berkongsi sumber perkomputeran dan lebar jalur berlebihan sebagai node caching atau relay untuk aliran video.

Theta.tv

Theta.tv adalah perkhidmatan streaming utama rangkaian. Pengguna boleh melihat dan menyiarkan video mereka dari sini. Hebatnya, Dapp ini akan disertakan pada ponsel Samsung Galaxy masa depan. Integrasi tersebut akan meletakkan perisian Theta pada 75 juta peranti yang ada. Akibatnya, langkah ini akan memberi Theta pangkalan pengguna di seluruh dunia yang bergerak maju.

Mekanisme Konsensus

Theta memperkenalkan bentuk baru mekanisme konsensus Proof-of-Stake yang dikenali sebagai BFT Berbilang Tahap. Gaya konsensus ini jauh lebih pantas daripada sistem Proof-of-work tradisional. Mekanisme BFT pelbagai peringkat menggunakan sebilangan kecil nod untuk mempercepat kelulusan.

Theta - Twitter

Theta – Twitter

Secara khusus, sekumpulan kecil nod berfungsi sebagai “Jawatankuasa pengesahan.” Setelah nod ini memberikan persetujuan pertama, kumpulan yang jauh lebih besar, terdiri daripada ribuan nod, yang dikenali sebagai “Guardian Pool”, mengesahkan sepenuhnya transaksi dan menambahkannya ke blockchain. Dengan jelas, mekanisme ini memberikan Theta dengan hasil transaksi yang tinggi.

Kolam Mikro Bayaran Berorientasikan Sumber

Theta juga memperkenalkan kumpulan pembayaran mikro berorientasikan sumber untuk melancarkan proses rangkaian. Protokol ini membuat kumpulan pembayaran mikro luar rantai yang mana pengguna lain boleh menarik diri daripada menggunakan transaksi luar rantai.

Sejarah The Theta Blockchain

Theta memasuki pasaran pada 2018 berikutan penjualan token peribadi bernilai $ 20 juta yang diadakan setahun sebelumnya. Firma yang berpangkalan di San Francisco di sebalik projek ini adalah Theta Labs. Pada asalnya, pemaju Theta memilih untuk menjadi tuan rumah platform di Ethereum. Sejak masa itu, syarikat ini terus membina blockchain asli.

Theta telah melihat minat yang semakin meningkat dari para pelabur. Pengasas bersama dan ketua pegawai eksekutif platform, Mitch Liu terkenal dalam industri ini sebagai kekuatan perintis. Selain itu, Theta berjaya mendapatkan beberapa penasihat besar. Penasihat ini termasuk Pengasas Bersama YouTube, Steve Chen, dan Justin Kan, Pengasas bersama platform streaming permainan, Twitch. Pada bulan November 2018, Tencent Games mengumumkan kolaborasi dengan SLIVER.tv untuk membawa hadiah Theta kepada pemain Ring of Elysium.

Cara Membeli Theta

Theta terdapat di banyak bursa popular buat masa ini. Binance, pertukaran teratas di dunia dari segi permodalan pasaran, menawarkan pengguna akses mudah ke Theta. Untuk menggunakan Binance, anda perlu mendaftar untuk pertukaran. Terdapat versi Dapp desktop dan mudah alih yang tersedia untuk memenuhi keperluan anda.

Proses pendaftaran Binance adalah mudah. Bahagian awal hanya mengambil masa beberapa saat. Namun, diperlukan beberapa hari untuk menyelesaikan pematuhan KYC / AML anda kerana ia memerlukan anda menyerahkan ID foto dan menunggu persetujuan. Setelah akaun anda aktif, anda perlu membiayai dompet anda.

Membiayai dompet anda memerlukan anda memuatkan mata wang fiat ke atasnya dan kemudian menukar dana ini menjadi cryptocurrency, atau memuatkan Bitcoin atau Ethereum secara langsung. Pilihan terakhir membolehkan anda memulakan perdagangan dengan serta-merta. Sekiranya anda memuatkan mata wang fiat, anda ingin menukarnya ke Bitcoin atau Ethereum kerana kedua-dua pasangan perdagangan Theta yang ditawarkan pada masa ini.

Melabur dalam Theta - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Theta - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Theta - Semua yang Perlu Anda Ketahui
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan Theta

Pengguna mendapat banyak kelonggaran dari segi cara menyimpan Theta. Koin itu adalah token ERC-20, jadi anda boleh memilih dari pelbagai pilihan yang sesuai dengan ERC. Salah satu dompet paling popular yang digunakan untuk menyimpan Theta ialah Metamask. Metamask adalah dompet cryptocurrency dan tambahan penyemak imbas. Dompet adalah pilihan dompet ERC-20 yang paling popular kerana kebolehoperasiannya dan pemasangan dan penggunaannya yang mudah.

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar di Theta atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan kripto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong Theta (THETA).

The Theta Blockchain- Streaming untuk Memenuhi Permintaan Esok

Theta nampaknya memenuhi syarat utama dalam sektor ini. Oleh itu, terdapat permintaan yang semakin meningkat untuk token ini di pasaran. Buat masa ini, pelabur yang berminat akan mudah mendapatkan sejumlah token Theta dan membantu meningkatkan matlamat platform streaming yang terdesentralisasi ini untuk menyediakan UX yang lebih baik untuk semua.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map