Melabur dalam Stellar Lumens (XLM)

Semasa melabur di pasaran kripto, tidak perlu lama sebelum anda melintasi Stellar Lumens. Cryptocurrency unik ini mempunyai kapal roket yang meledak sebagai logo dan nama yang menarik yang menjadikan anda membayangkan perjalanan ruang angkasa futuristik. Selain pemasaran mereka yang cerdas, Stellar banyak membawa kepada sektor cryptocurrency.

Stellar ialah infrastruktur pembayaran yang diedarkan yang mempunyai kod sumber terbuka. Platform ini memasuki pasaran dengan tujuan untuk memfasilitasi pendekatan yang lebih rapi untuk pemindahan wang antarabangsa seperti pembayaran kiriman wang. Hari ini, ekosistem Stellar terkenal dengan kemampuan pemindahannya yang berpatutan, pantas dan boleh dipercayai. Secara khusus, platform ini memudahkan transaksi rentas sempadan tanpa gesekan.

Apa itu Stellar Lumens?

Tidak seperti pesaing utamanya di pasaran, Riak, Stellar memberi tumpuan kepada keperluan individu dan bukannya institusi kewangan yang besar. Dengan cara ini, platform ini dapat menghubungkan individu, institusi, dan sistem pembayaran dengan lancar di seluruh dunia. Hari ini, platform ini terdiri daripada konsortium antarabangsa individu dan entiti yang terletak di setiap wilayah.

Laman Utama Stellar

Laman Utama Stellar

Bagaimana Stellar Berfungsi?

Stellar memanfaatkan desentralisasi untuk memperbaiki sistem pemindahan semasa yang digunakan. Platform ini menggabungkan lejar diedarkan untuk meningkatkan kecekapan dan ketelusan bagi pengguna. Buku besar ini menyimpan semua data rangkaian termasuk sejarah transaksi untuk memindahkan sistem yang digunakan. Buku besar ini menyimpan rekod semua urus niaga yang tidak putus sejak hari pertama.

Menggunakan platform Stellar adalah mudah. Sama seperti pemproses pembayaran yang popular seperti Paypal, prosesnya bermula apabila anda memuat naik dana di rangkaian. Dalam ekosistem Stellar, dana ini dimuat ke Anchors. Sauh berfungsi sebagai medium antara fiat dan lejar diedarkan Stellar. Dengan cara ini, Jangkar melayani tujuan penting dalam ekosistem Stellar.

Setelah dana anda tersedia di lejar Stellar yang diedarkan, mudah dihantar ke mana sahaja di dunia. Sebagai contoh, katakan anda ingin menghantar $ 1000USD kepada rakan di EU. Anda hanya akan memuat naik USD anda ke jangkar Stellar untuk menerima kredit USD di rangkaian.

Seterusnya, anda boleh memindahkan kredit anda kepada rakan EU anda. Pada masa pemindahan, Stellar secara automatik akan menukar kredit USD anda menjadi EUR. Yang penting, platform ini secara automatik mencari kadar pertukaran terendah. Setelah dana ditukarkan, mereka akan dimasukkan ke dalam akaun rakan anda. Di sini mereka dapat mengeluarkan dana secara langsung.

Hebatnya, keseluruhan proses ini berlaku dalam beberapa saat dan betul-betul di belakang tabir. Dengan cara ini, Stellar dapat memenuhi tujuannya untuk mempermudah sistem pemindahan wang bagi rata-rata orang. Platform ini menyediakan pendekatan yang benar-benar diperkemas ke pasaran.

Sokongan untuk Pelbagai Mata Wang Fiat

Mengagumkan, Stellar dapat menyelesaikan tugas ini dengan menggunakan tiga protokol khusus. Dalam senario pertama, bintang menukar dana anda dari buku pesanannya dan hanya memudahkan pertukaran yang diperkemas. Dalam proses seterusnya, Stellar menukar dana anda menjadi XLM. Kemudian, dana anda dipindahkan ke peringkat antarabangsa. Sebaik sahaja mereka tiba di destinasi mereka, XLM dijual dan mata wang fiat tempatan. Dalam senario ini, XLM digunakan sebagai perantara.


Secara kritikal, penghantaran cryptocurrency di seluruh dunia hanya memerlukan sebahagian kecil daripada kos sistem pemindahan wang tradisional. Dalam infrastruktur pasaran semasa, pengguna mungkin kehilangan lebih dari 7% dana mereka semasa pemindahan. Dana yang hilang ini digunakan untuk menampung sejumlah pihak ketiga yang terlibat dalam transaksi fiat.

Urus Niaga Rantai

Platform Stellar beroperasi dengan cara yang cerdas yang memungkinkan untuk melakukan reaksi berantai yang kompleks. Sebagai contoh, anda mungkin mendapati bahawa tidak ada pasangan mata wang langsung untuk perdagangan yang anda mahukan. Dalam contoh ini, Stellar dapat menyelesaikan beberapa transaksi perdagangan. Bayangkan USD anda mula-mula menukar menjadi GBP, kemudian, GBP menjadi EUR.

Pertukaran Stellar

Aspek unik lain dari Stellar adalah keupayaan untuk membuat pesanan pertukaran terus dalam platform. Perintah ini langsung masuk ke lejar umum. Di sini anda boleh memilih antara sejumlah mata wang lain. Yang penting, anda boleh menukar wang anda untuk kedua-dua Fiat dan cryptocurrency menggunakan sistem ini.

Apa itu XLM?

Walaupun Stellar dirancang untuk menangani perwakilan digital dari mana-mana mata wang, pemaju masih memilih untuk membuat crypto asli mereka sendiri yang disebut XLM. Sebenarnya, semua pengguna Stellar mesti memegang sedikit XLM untuk mengambil bahagian dalam rangkaian. Keperluan ini bertujuan untuk mengelakkan lejar dipenuhi dengan spam atau kegunaan lain.

Keputusan untuk membuat mata wang yang unik untuk tugas ini berpunca dari keinginan Stellar untuk tetap bebas dari mata wang tertentu secara umum. Sebagai contoh, jika Stellar meminta anda untuk menahan sejumlah USD, maka platform tersebut akan agak sesuai dengan prestasi USD, atau, paling tidak, itu akan terikat dengan pasaran AS. Ini adalah situasi yang ingin dielakkan oleh pembangun.

Tidak seperti kebanyakan mata wang kripto, Stellar Lumens tidak memerlukan nod untuk melombong transaksi. Peserta rangkaian juga tidak menerima penghargaan kerana usaha mereka untuk mengesahkan blockchain. Pendekatan ini sangat berbeza dengan cryptocurrency seperti Bitcoin. Terutama, syarikat itu memutuskan lebih baik mengeluarkan 100 bilion XLM semasa pelancaran platform. Dari situ, bekalan Stellar akan meningkat 1% setiap tahun selama sekitar 6 tahun.

Secara kritikal, pembangun mengubah pendekatan ini pada bulan Oktober 2019. Pembangun memutuskan bahawa ia lebih kondusif untuk tujuan mereka untuk mengurangkan penawaran XLM yang bergerak maju. Oleh itu, mereka mengurangkan jumlah XLM menjadi 50 bilion. Selain itu, kini tidak ada rancangan untuk mengeluarkan XLM lagi di masa hadapan.

Strategi ini meninggalkan sekitar 20 miliar XLM di pasaran pada masa ini dengan 30 miliar lagi disimpan oleh syarikat. Dana yang dikekalkan ini akan menuju ke arah pengembangan ekosistem XLM. Tugas seperti pembangunan dan pemasaran adalah penggunaan utama dana mengikut rancangan Stellar.

Sekilas pantas keupayaan Stellar dan mudah untuk menyedari bahawa platform ini berasal dari fikiran profesional blockchain yang berpengalaman. Pengasas Stellar tidak lain dan tidak bukan adalah kelas berat Crypto Jed McCaleb. McCaleb terkenal kerana mengasaskan yang kini sudah tidak berfungsi Pertukaran Gunung Gox.

Pada satu ketika, Mt.Gox menguasai 70% jumlah dagangan Bitcoin dunia. Walau bagaimanapun, peretasan besar menyaksikan pertukaran itu larut setelah kehilangan $ 450 juta dalam Bitcoin. Terutama, McCaleb sudah meninggalkan firma itu dan menjual sahamnya sebelum peretasan.

Terutama, McCaleb juga mengasaskan pesaing utama Stellar, Ripple. Namun, dia meninggalkan syarikat itu pada tahun 2013 dengan alasan perbezaan yang tidak dapat diselesaikan dalam arah syarikat itu. Tidak menghairankan, kedua-dua cryptocurrency berkongsi banyak aspek, terutamanya, tujuan mereka untuk memudahkan pembayaran rentas sempadan dengan cara yang lebih lancar.

Stellar’s board merangkumi beberapa nama terbesar dalam industri ini. Syarikat berjaya mendapatkan CEO Stripe, Patrick Collison, Pengasas WordPress, Matt Mullenweg, dan Pengasas AngelList, Naval Ravikant.

Cara Membeli Token XLM

Melabur dalam Stellar Lumens adalah mudah apabila anda tahu di mana hendak mencari. Pertama, penting untuk anda memahami bahawa Lumens berdagang di bawah ticker XLM dan STR bergantung pada platform yang anda gunakan. Firma itu memutuskan untuk menukar tickernya dari STR ke XLM tahun yang lalu, tetapi beberapa pertukaran memutuskan untuk menyimpan ticker asal tanpa mengira pilihannya.

Sebilangan besar jumlah dagangan XLM berasal dari tiga bursa utama – Bittrex, Poloniex, dan Binance. Yang penting, semua platform ini menyokong pasangan perdagangan XLM hingga BTC. Sekiranya anda ingin menukar USD ke XLM, anda mesti terlebih dahulu membeli BTC dari bursa kegemaran anda dan kemudian menukarnya menjadi XLM. Sekiranya anda ingin membeli XLM secara langsung dengan USD, anda perlu pergi ke bursa Kraken untuk membuat pembelian anda.

Melabur dalam Stellar Lumens (XLM) Melabur dalam Stellar Lumens (XLM) Melabur dalam Stellar Lumens (XLM)
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kriptomat

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Pengguna Lanjutan

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Pedagang Eropah

Minimum Akaun

Tiada

Minimum Akaun

$ 1.00

Minimum Akaun

35 €

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Tempat menyimpan XLM

Untuk penyimpanan XLM anda, anda mempunyai beberapa pilihan untuk dipertimbangkan. Sekiranya anda merancang untuk memperdagangkan Stellar anda secara berterusan, akan menjadi lebih mudah, tetapi kurang selamat, untuk mengekalkan XLM anda di bursa kegemaran anda. Selagi anda tidak berniaga terlalu banyak, pertukaran seperti Binance memberikan tahap keselamatan yang baik untuk pegangan anda.

Setelah anda bersedia menghentikan strategi perdagangan hari anda, anda boleh menghantar XLM anda ke dompet mudah alih seperti Jaxx. Platform ini adalah yang paling mudah dikendalikan dan digunakan. Dalam kebanyakan keadaan, anda boleh memuat turun aplikasi dompet anda dan mula menggunakannya dalam masa kurang dari sepuluh minit. Yang terbaik, anda sentiasa mempunyai akses ke XLM anda jika anda memerlukannya.

Sekiranya anda mahukan pendekatan yang lebih selamat untuk penyimpanan XLM, anda harus mempertimbangkan untuk menggunakan Stronghold. Stronghold adalah pertukaran yang diedarkan untuk rangkaian Stellar. Bahkan ada pelanggan desktop untuk menyokong keperluan penyimpanan anda.

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar dalam XLM atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan crypto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong Stellar Lumens (XLM).

Ringkasan

Memandangkan tahap kepakaran yang dimiliki Stellar dan pendekatan unik mereka ke pasaran, tidak hairanlah bahawa XLM adalah salah satu cryptocurrency paling popular di dunia sekarang. Anda boleh menjangkakan populariti ini meningkat apabila semakin ramai orang memasuki sektor blockchain. Buat masa ini, anda boleh menerangkan strategi pelaburan crypto anda di mana-mana bursa yang disenaraikan dalam panduan ini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map