Melabur dalam Graf (GRT) – Semua yang Perlu Anda Ketahui

Grafik (GRT) bertujuan untuk memudahkan pertukaran data antara blockchain dan aplikasi. Platform ini adalah antara perisian pengindeksan dan pertanyaan terdesentralisasi pertama yang terdapat di pasaran. Oleh itu, ia terus menyaksikan peningkatan penggunaannya. Secara mengesankan, rangkaian tersebut telah mencapai lebih dari satu miliar pertanyaan sejak dilancarkan pada tahun 2020.

Grafik menawarkan API yang mudah digunakan, menjimatkan kos, dan selamat. Ini rangkaian membolehkan aplikasi terdesentralisasi untuk menambahkan data ke blockchain Ethereum yang menggunakan kontrak pintar. API Grafik digunakan oleh beberapa platform DeFi yang paling popular di pasaran. Secara khusus, AAVE, Aragon, Balancer, DAOstack, Uniswap, dan Synthetix memanfaatkan teknologi ini untuk meningkatkan daya tindak data.

Masalah Apa yang Diselesaikan Grafik (GRT)?

Sebelum tahun 2020, anda harus cenderung secara teknis untuk membangun Dapp yang bergantung pada mengakses data dari blockchain Ethereum dengan cara yang cekap. Pada masa itu, pemaju harus membuat strategi mereka sendiri untuk mengumpulkan data dan mengubahnya dari sumber yang berbeza. Menyedari halangan teknikal ini, Graph mengembangkan set alat yang hebat untuk membantu mendorong inovasi dan mempermudah proses yang begitu rumit ini. Keprihatinan utama mereka adalah untuk menyelesaikan tugas ini tanpa merosakkan keselamatan.

Graf (GRT) - Twitter

Graf (GRT) – Twitter

Pengembangan sektor DeFi (kewangan terdesentralisasi) baru-baru ini telah meluaskan lagi kedudukan pasaran Ethereum. Ethereum sejauh ini adalah blockchain DeFi yang paling popular, dengan beratus-ratus platform dilancarkan sejak tahun 2020. Oleh itu, Graph berada pada kedudukan yang sempurna untuk membantu mendorong perkembangan ini.

Faedah Grafik (GRT)

Terdapat banyak faedah yang diperoleh daripada pendekatan Graph. Terutama, Rangkaian ini mampu mengindeks data yang berasal dari rangkaian Ethereum, IPFS, dan PoA. Dengan cara ini, Grafik menghilangkan halangan teknikal untuk membuat pertanyaan.

Bagaimana Grafik (GRT) Berfungsi

Grafik menggunakan gabungan teknologi blockchain dan protokol pengindeksan canggih untuk meningkatkan permintaan data blockchain. Secara khusus, ia bergantung pada teknologi GraphQL untuk memberikan penerangan lengkap mengenai data di setiap API. Sesiapa sahaja boleh menggunakan portal Graph Explorer untuk mengimbas subgraf di platform.

Subgraf

Subgraf adalah protokol teras ekosistem Graf. Dalam rangkaian ini, pembangun dapat membina dan menerbitkan API yang berbeza. Protokol ini kemudian dikelompokkan menjadi API terbuka yang disebut subgraf. Pengguna mendapat akses ke data ini melalui GraphQL API. Terutama, terdapat 2.300+ subgraf yang digunakan di rangkaian pada masa ini.

Halaman Utama Graf

Halaman Utama Graf

Manifes Subgraf

Setiap Subgraph mempunyai Manifest Subgraph. Ini adalah keterangan subgraf. Anda akan mendapat maklumat seperti kontrak pintar, acara blockchain, dan bahkan prosedur dalam pemetaan data acara.

Nod Graf

Nod Grafik adalah komponen penting dalam rangkaian. Nod ini mencari maklumat yang menjawab soalan dari subgraf. Untuk melaksanakan tugas ini, simpul mengimbas keseluruhan pangkalan data blockchain dan mengumpulkan semua data yang berkaitan dengan pertanyaan yang dibuat oleh pengguna.

Graf (GRT)

GRT adalah token utiliti dan tadbir urus utama Graf. Token ERC-20 ini boleh digunakan untuk memindahkan nilai secara global. Terutamanya, ganjaran dibayar dalam GRT. Pemegang GRT juga memperoleh hak lain dalam rangkaian. Dengan jelas, token mempunyai bekalan maksimum 10,000,000,000 syiling GRT.

Pemerintahan

Majlis Grafik bertanggungjawab untuk membimbing perkembangan Graf masa depan. Menariknya, rangkaian akan beralih ke model pemerintahan yang terdesentralisasi dalam beberapa bulan mendatang. Secara khusus, platform ini bermaksud melancarkan DAO. Pendekatan ini akan membolehkan pengguna untuk memilih perubahan pada parameter teknikal protokol. DAO semakin popular kerana sifatnya yang inklusif.

Yayasan Grafik

Grafik Grafik bertujuan untuk mempromosikan penggunaan secara meluas dan mempercepat inovasi rangkaian Grafik. Kumpulan ini membiayai produk dan rangkaian baru menggunakan Grafik. Penyumbang yang berminat yang ingin membantu membina kejayaan Graf boleh memohon Program Grants mereka. Yayasan ini memperuntukkan dana dan pembiayaan ekosistem untuk projek-projek yang dianggap menarik dan berpotensi tumbuh. Pembiayaan ini diperoleh dari 1% daripada bayaran rangkaian.

Staking dan Delegator

Pengguna GRT dapat mempertaruhkan token mereka dan memperoleh ganjaran pasif. Stakers mendelegasikan GRT mereka untuk wujud pengindeks. Sebagai balasannya, mereka memperoleh sebahagian daripada ganjaran yang dijalankan oleh nod ini.

Pengindeks dan Pengurus

Grafik juga menggunakan nod pengindeks. Seperti namanya, tugas mereka adalah menjaga fungsi pengindeksan platform. Dari sana, kurator mengenal pasti subgraf yang mengandungi maklumat yang relevan untuk ditambahkan ke indeks.

Nelayan

Nelayan adalah jenis simpul lain yang unik untuk Grafik. Peserta rangkaian ini mengesahkan ketepatan respons terhadap pertanyaan.

Penimbang tara

Bahagian terakhir teka-teki adalah Penimbang Tara. Tujuan mereka adalah untuk menentukan sama ada Indexer berniat jahat atau tidak. Sekiranya nod ditentukan berniat jahat, penimbang tara akan mengeluarkannya dari rangkaian.

Sejarah Graf (GRT)

Yaniv Tal adalah pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif The Graph. Mainnet rangkaian disiarkan secara langsung pada Disember 2020 berikutan tiga tahun ujian Beta. Sejurus selepas pelancarannya, Graph memperoleh pelbagai integrasi peringkat tinggi dari platform DeFi yang baru muncul.

Graf (GRT) - CoinMarketCap

Graf (GRT) – CoinMarketCap

Cara Membeli Graf (GRT)

GRT boleh didapati di banyak bursa utama dunia. Secara khusus, Binance, Kraken, dan Poloniex tawarkan aset digital unik ini kepada peniaga. Tidak ada pasangan perdagangan fiat / GRT yang tersedia buat masa ini, jadi anda perlu menukar mata wang fiat anda ke Ethereum, Bitcoin, atau salah satu token asli rangkaian terlebih dahulu. Dari sana, anda hanya perlu memilih berapa banyak GRT yang ingin anda perolehi, dan perdagangan anda akan dapat dilaksanakan dalam beberapa saat.

Kami mengesyorkan Binance kerana jumlah dan kecairan.

Melabur dalam Graf (GRT) - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Graf (GRT) - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Graf (GRT) - Semua yang Perlu Anda Ketahui
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan Graf (GRT)

GRT serasi dengan mana-mana dompet ERC-20. Metamask adalah pilihan percuma yang tersedia untuk peniaga dalam versi desktop dan mudah alih. Addon halaman web membolehkan anda menyambungkan dompet anda terus ke halaman yang diaktifkan oleh Web3 dan DEX seperti Uniswap. Ciri ini menjadikan perdagangan token anda lebih mudah.

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar di GRTor jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan crypto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong The Graph (GRT).

Grafik (GRT) – Blok Bangunan untuk Masa Depan yang Terdesentralisasi

Grafik menyediakan perkhidmatan yang sangat diperlukan untuk industri di ambang tahun pelarian yang lain. Rangkaian ini terus membantu meningkatkan inovasi dan pengembangan sektor yang terdesentralisasi. Anda boleh melihat lebih banyak platform DeFi memanfaatkan kaedah selamat dan cekap ini untuk memperoleh data blockchain Ethereum ketika industri berkembang. Buat masa ini, Graph bersedia untuk meneruskan peranannya sebagai teknologi asas di pasaran.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me