Melabur dalam Filecoin (FIL) – Semua yang Perlu Anda Ketahui

Filecoin (FIL) adalah penyimpanan dan perkongsian fail yang terdesentralisasi rangkaian yang memanfaatkan kekuatan teknologi blockchain untuk memberi pengguna banyak peluang baru di pasaran. Platform perkongsian fail yang terdesentralisasi kini lebih popular daripada sebelumnya. Filecoin menggabungkan pelbagai teknologi untuk memberikan pengalaman unik kepada penggunanya yang menghasilkan lebih banyak peluang untuk mendapatkan crypto.

Dalam bentuknya yang paling mudah, Filecoin beroperasi sama seperti platform perkongsian fail lain seperti Dropbox. Perbezaan utama adalah bahawa alih-alih pihak berkuasa pusat yang menyimpan data, pengguna yang ingin menyimpan data dapat menawar penyimpanan yang tersedia yang ditawarkan oleh pelombong yang menawarkan ruang cakera. Dengan cara ini, Filecoin mewakili kes penggunaan lain untuk teknologi blockchain di luar aplikasi kewangan.

Masalah Apa yang Diselesaikan Filecoin (FIL)?

Filecoin berusaha untuk memperbaiki beberapa kebimbangan utama yang dihadapi dalam sektor perkongsian fail dan penyimpanan awan. Pada masa ini, industri ini mengalami pemusatan. Syarikat utama seperti Amazon Web Services memegang bahagian pasaran yang besar. Kedudukan mereka membolehkan mereka menentukan syarat yang tidak sesuai dan bayaran yang lebih tinggi kepada pengguna yang tidak mempunyai alternatif yang boleh dipercayai.

Filecoin (FIL) - Twitter

Filecoin (FIL) – Twitter

Ruang Pemacu Keras yang Tidak Digunakan

Tidak ada gunanya membiarkan barang yang tidak digunakan anda sia-sia. Kenyataan ini sangat tepat apabila membincangkan ruang cakera keras anda yang tidak digunakan. Sehingga baru-baru ini, penyimpanan yang tidak digunakan ini tidak akan bernilai. Hari ini, anda boleh memperoleh sejumlah keuntungan yang besar dengan berkongsi ruang cakera keras anda yang tidak digunakan.

Penapisan

Seiring dengan pemusatan datang penapisan. Pemimpin industri kini memainkan peranan sebagai penjaga pintu. Mereka memilih maklumat apa yang sesuai untuk disebarkan kepada orang ramai. Malangnya, trend firma teknologi mengganggu ini sepertinya akan terus berlanjut untuk masa yang akan datang.

Faedah Filecoin (FIL)

Pengguna Filecoin (FIL) menikmati pelbagai kelebihan yang menjadikan platform ini sebagai pesaing serius di pasaran. Protokol ini memberi insentif kepada rangkaian pengendali komputer global untuk menyediakan perkhidmatan perkongsian dan penyimpanan fail kepada orang ramai. Strategi ini mendorong kerjasama yang lebih erat antara pengguna. Kesannya, komuniti Filecoin adalah salah satu yang paling cepat berkembang di pasaran.

Kecekapan

Pendekatan desentralisasi untuk penyimpanan Filecoin mendahulukan pengguna dan penyedia storan. Platform ini mempunyai kelajuan pengambilan data yang mengatasi pemimpin industri seperti Amazon. Ketika pasaran berkembang, infrastrukturnya dirancang dengan cara untuk meningkatkan daya tindak balasnya. Dengan cara ini, Filecoin berpotensi menjadi cara terpantas dan termurah untuk menyimpan data di internet

Anti penapisan

Sifat Fileroin peer-to-peer yang terdesentralisasi menjadikannya tahanan penapisan. Rangkaian desentralisasi tidak mempunyai satu titik kegagalan. Selain itu, tidak ada penjaga pintu dan semua data di rangkaian Filecoin dienkripsi dengan standard tertinggi.

Bagaimana Filecoin (FIL) Berfungsi?

Filecoin dibina di atas protokol penyimpanan dan pengambilan fail peer-to-peer yang lain yang dinamakan Sistem Fail Antarplanet (IPFS). Platform ini sangat serupa dengan Filecoin tetapi tanpa kelebihan kewangan. Pengguna dapat berkongsi data dan ruang penyimpanan secara percuma menggunakan rangkaian IPFS. Walau bagaimanapun, anda tidak dapat memperoleh keuntungan menggunakan protokol ini. Dengan cara ini, Filecoin meningkatkan kebolehgunaan sistem.

Laman Utama Filecoin

Laman Utama Filecoin

Pengguna Filecoin membayar penambang untuk penyimpanan, pengambilan, dan pengedaran data. Atas usaha mereka, pelombong menerima ganjaran dalam bentuk token FIL. Berapa banyak pengguna membayar untuk perkhidmatan penyimpanan ditentukan oleh pasaran terbuka. Terutama, caj berbeza-beza bergantung pada sama ada pengguna memilih kelajuan berbanding kelebihan dan sebaliknya. Faktor lain turut berperanan dalam penetapan harga anda. Secara khusus, harga penyimpanan dipengaruhi oleh ketersediaan dan permintaan.

Rangkaian Filcoin dikendalikan oleh dua jenis pelombong. Setiap pelombong ini dibayar untuk menyediakan ruang penyimpanan atau data yang tersedia untuk pengguna. Menariknya, dalam ekosistem Filecoin, pelombong bersaing antara satu sama lain untuk menawarkan harga penyimpanan terendah. Yang paling penting, satu-satunya kriteria untuk menjadi pelombong adalah mempunyai ruang cakera keras percuma dan sambungan internet. Namun, setelah anda menjadi pelombong, anda dinilai berdasarkan kebolehpercayaan dan harga simpanan yang anda tawarkan.

Pelombong simpanan

Jenis pelombong utama yang terdapat dalam ekosistem Filecoin adalah Storage Miners. Ini adalah individu yang bertindak sebagai penyedia storan. Terutama, pelombong ini boleh menjadi individu atau organisasi. Kedua-dua jenis pelombong melakukan beberapa proses intensif komputasi yang disebut bukti. Sistem ini berfungsi untuk mengamankan rangkaian. Dengan berhati-hati, sistem ini mengesahkan bahawa pelombong menyimpan data yang mereka dakwa menyimpan dan bahawa mereka melakukannya dengan pasti.

Pelombong dan Perkhidmatan Pengambilan

Jenis pelombong kedua yang terdapat di rangkaian Filecoin bertindak sebagai pengambil data awal. Tujuan mereka adalah untuk mendapatkan semula fail yang paling banyak dimuat turun dan menyerahkannya kepada pengguna dalam jarak dekat. Untuk memenuhi syarat sebagai salah seorang pelombong ini, anda mesti mempunyai sambungan internet yang kuat.

Token FIL

Token FIL bertindak sebagai token utiliti asli untuk rangkaian Filecoin. Pengguna membuat pembayaran dan menerima ganjaran dalam FIL. Token FIL adalah aset digital serba boleh yang dapat diperdagangkan di bursa global.

Konsensus

Filecoin memperkenalkan dua bukti baru yang bekerjasama untuk memastikan rangkaian tetap sah. Sistem ini berfungsi di latar belakang sebagai protokol teras sistem Filecoin. Dengan cara ini, protokol ini bertindak sebagai ciri penyembuhan diri.

Bukti-Replikasi

Mekanisme Proof-of-Replication mengesahkan bahawa pelombong benar-benar menyimpan jumlah salinan data yang dituntut untuk disimpan.

Proof-of-Spacetime

Mekanisme Proof-of-Spacetime mengesahkan bahawa pelombong menyimpan data untuk jangka masa yang dipersetujui.

Sistem ini membolehkan Filecoin secara automatik mengesan pelombong yang salah. Protokol menyimpan sejarah setiap pelombong. Setiap pelombong memperoleh nilai untuk kebolehpercayaan, kebolehpercayaan, harga, dan ketersediaan mereka. Secara bijak, pelombong dengan reputasi teratas memperoleh lebih banyak peluang penyimpanan. Akibatnya, mereka memperoleh lebih banyak ganjaran.

Sejarah Filecoin (FIL)

Kisah Filecoin bermula dengan Protocol Labs Filecoin ICO pada tahun 2017. Pada masa itu, platform ini menjadi tajuk utama antarabangsa sebagai salah satu pusingan pendanaan terbesar industri. Khususnya, acara itu terjamin $ 205.8 juta dan menunjukkan tahap minat pelabur yang tinggi mengenai projek ini. Terutama, acara ini mendapat sokongan daripada kapitalis teroka Sequoia dan Andreessen Horowitz.

Cara Membeli Filecoin (FIL)

FIL boleh didapati di bursa paling terkenal. Pertukaran crypto teratas di dunia, Binance menawarkan akses ke FIL. Untuk mendapatkan token unik ini, anda perlu mendaftar untuk akaun Binance. Selepas pengesahan anda, anda boleh mula berniaga dengan serta-merta. Anda perlu memuatkan fiat, BTC, atau ETH untuk mendapatkan FIL. Setelah akaun anda dimuat, anda boleh menemui pasangan perdagangan BTC / FIL dan mula berniaga serta-merta.

Melabur dalam Filecoin (FIL) - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Filecoin (FIL) - Semua yang Perlu Anda Ketahui Melabur dalam Filecoin (FIL) - Semua yang Perlu Anda Ketahui
★★★★★ ★★★★★ Ulasan Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan Filecoin (FIL)

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar dalam FIL atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan crypto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong Filecoin (FIL).

Filecoin (FIL) – Pasaran yang Akan Dikembangkan

Sekiranya Filecoin ada implikasi dari apa yang akan datang di masa depan, anda boleh melihat lebih banyak protokol perkongsian fail berasaskan blockchain memasuki pasaran. Sistem ini membantu pengguna memperoleh pendapatan pasif dan membantu mengurangkan jejak karbon dan sisa yang dihasilkan oleh pengguna yang tidak lagi perlu membeli perkakasan. Atas sebab-sebab ini, Filecoin akan mengalami pertumbuhan besar dalam beberapa bulan mendatang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me