Melabur Dalam Cosmos (ATOM) – Semua Yang Perlu Anda Ketahui

Rangkaian blockchain Cosmos (ATOM) berusaha mengubah persaingan menjadi komuniti melalui pendekatan uniknya ke pasaran. Tidak seperti kebanyakan projek di luar angkasa, Cosmos bukan untuk mengalahkan pertandingan, mengambil mahkota, atau pengiktirafan. Sebaliknya, Cosmos berusaha untuk membantu seluruh sektor blockchain maju melalui gabungan protokol unik yang membantu menyatukan industri ini.

Apa itu Cosmos (ATOM)?

Secara khusus, Kosmos adalah rangkaian rangkaian blockchain. Pembangun menyebut konsep ini sebagai “Internet of Blockchains.” Matlamat projek ini adalah untuk membolehkan sekatan berasingan berkomunikasi antara satu sama lain secara lancar. Dengan membenarkan mana-mana blockchain untuk berkomunikasi, berkongsi data, dan bertransaksi dengan yang lain, Cosmos mampu mengubah geseran di pasaran menjadi pendorong positif untuk pembangunan.

Dengan jelasnya, Cosmos lebih dari sekadar jambatan antara blockchain. Platform ini juga mempunyai rangkaian produk dan ciri lengkap yang menjadikannya pilihan yang mengagumkan di pasaran. Cosmos memperkenalkan timbunan teknologi generasi akan datang yang memberi akses kepada pembangun ke alat berkuasa yang meningkatkan kecekapan pembuatan blockchain.

Cosmos - Halaman Utama

Cosmos – Halaman Utama

Secara mengagumkan, pembangun dapat membuat rantaian kompleks dalam ekosistem Cosmos dalam seminggu. Sebagai perbandingan, tugas yang sama akan memakan masa berminggu-minggu dengan menggunakan blok-blok generasi 2cd. Atas sebab ini, Cosmos terus melihat komuniti Dapp yang berkembang yang membantu mendorong lebih banyak interaksi pengguna.

Masalah Apa yang Diselesaikan oleh Cosmos (ATOM)?

Matlamat utama Cosmos adalah untuk mengatasi kekurangan operasi di pasaran. Bersama-sama, sektor blockchain merangkumi pelbagai jenis perkhidmatan dan fungsi. Walau bagaimanapun, setiap blockchain beroperasi sebagai pulau pada masa ini. Ini melemahkan keupayaan pasaran secara menyeluruh untuk menyelesaikan tugas-tugas penting seperti melobi perundangan pro-crypto yang lebih banyak, atau peningkatan penting lain untuk industri.

Melalui Cosmos, rantaian blok yang berbeza dapat wujud bersama dengan kes penggunaan khusus mereka sendiri. Ini membolehkan pemaju memfokuskan usaha pada penambahbaikan daripada membelanjakan usaha pemasaran dan aktiviti lain yang berkaitan dengan persaingan. Cosmos malah membenarkan rantaian blok yang berbeza untuk memanfaatkan keupayaan platform lain untuk meningkatkan kebolehgunaannya.

Faedah Cosmos (ATOM)

Cosmos memperkenalkan banyak kelebihan untuk pasaran. Untuk satu, platform ini dapat disesuaikan sepenuhnya. Pembangun secara bebas dapat membuat dan mengeluarkan aplikasi dan platform blockchain baru dengan mudah. Dengan jelas, rangkaian Cosmos berfungsi tanpa entiti pusat yang memudahkan aktiviti tersebut. Dengan cara ini, rangkaian menyelaraskan transaksi antara blockchain dan memberi peluang kepada pembangun untuk berkongsi data dan token secara terprogram.

Bagaimana Cosmos (ATOM) Berfungsi

Cosmos menggunakan pelbagai alat sumber terbuka proprietari untuk mempermudah interoperabilitas antara blockchain dalam rangkaiannya. Protokol secara automatik memantau keadaan setiap blockchain dalam rangkaian untuk menyelesaikan tugas ini. Dalam ekosistem Cosmos, setiap rangkaian dikenali sebagai zon.


Zon

Zon menikmati fungsi rangkaian mereka sepenuhnya. Yang penting, blockchain ini adalah rangkaian bebas yang dapat melakukan transaksi yang mereka perlukan untuk menyelesaikan tugas mereka. Blockchain ini dapat mengeluarkan dan menyebarkan token baru di rangkaian mereka, menyetujui akaun baru, transaksi, suara, dan melaksanakan peningkatan protokol tanpa kesan dari kesambungan Cosmos mereka.

Hab Kosmos

Cosmos Hub adalah tempat pertemuan semua blockchain ini. Protokol ini berfungsi sebagai perantara. Setiap zon dalam rangkaian menghubungkan terus ke hub. Hub kemudian menyimpan rekod berterusan keadaan zon semasa. Setelah zon disambungkan ke Cosmos Hub, zonnya boleh beroperasi dengan setiap zon lain dalam rangkaian.

Cosmos - Twitter

Cosmos – Twitter

Lapisan Kosmos

Ekosistem Cosmos bergantung pada tiga lapisan untuk menyatukan keseluruhan industri blockchain. Lapisan pertama adalah lapisan Aplikasi. Ini adalah lapisan yang menangani pemprosesan transaksi. Protokol ini juga bertanggungjawab untuk mengawasi keadaan rangkaian. Rangkaian adalah lapisan kedua dari blockchain. Ini adalah lapisan yang membolehkan rantaian blok berasingan untuk berkomunikasi. Rangkaian blok yang berbeza, dengan teknologi, mekanisme konsensus, dan tujuan yang sama sekali berbeza, dapat memanfaatkan perkhidmatan satu sama lain menggunakan sistem ini.

Konsensus Cosmos (ATOM)

Lapisan terakhir adalah Protokol Konsensus. Cosmos menggunakan enjin Tendermint BFT. Mekanisme ini mengamankan rangkaian dan membolehkan nod mengekalkan keadaan semasa. Secara khusus, protokol inilah yang mengesahkan transaksi dan menambahkan blok ke blockchain.

Mesin Tendermint BFT adalah mekanisme tadbir urus bukti (PoS). Oleh itu, pengguna rangkaian bertindak sebagai pengesah. Pengguna memperoleh ganjaran apabila mereka mempertaruhkan kripto mereka di Cosmos. Staking adalah istilah yang digunakan untuk menggambarkan proses mengunci sejumlah crypto dalam dompet rangkaian sebagai imbalan. Staking adalah salah satu ciri terpanas di pasaran sekarang kerana risikonya yang rendah berbanding perdagangan.

Tendermint

Tendermint

Protokol Komunikasi Antara Blockchain

The Protokol Inter-Blockchain Communications adalah pengekodan yang membolehkan zon yang berbeza dalam ekosistem berkomunikasi dengan Cosmos Hub. Protokol ini memastikan bahawa semua maklumat bergerak dengan bebas dan selamat antara zon yang saling berkaitan.

Cosmos SDK

Kit pengembangan perisian Cosmos (SDK) membolehkan pembangun membina blockchain tanpa perlu membuat kodnya dari awal. Pembangun boleh menggunakan pemalam dan menyelesaikan fungsi teras projek mereka dalam beberapa hari berbanding bulan. Fikirkan ia seperti pembina laman web. Anda boleh memilih dari pelbagai ciri seperti perincian, pemerintahan, dan perincian token.

Nod Kosmos (ATOM)

Sebagai rangkaian PoS, pengguna dapat memperoleh pendapatan pasif yang mempertaruhkan kripto mereka. Untuk dapat dibaca untuk menjadi node dalam rangkaian Cosmos, anda perlu terus berada di 100 teratas. Strategi ini bijak kerana menghalang nod jahat kerana mereka akan mengalami kerugian paling banyak dari sebarang masalah kewangan.

Pemerintahan

Node juga memperoleh keupayaan mengundi. Kuasa mengundi anda setara dengan jumlah ATOM yang anda pertaruhkan. Menariknya, anda juga boleh mendelegasikan token anda kepada pengesah yang lain. Apabila anda mewakilkan token anda, anda masih mendapat sebahagian daripada ganjaran blok.

Sejarah Kosmos (ATOM)

Sejarah Cosmos bermula bertahun-tahun sebelum tarikh pelancarannya. Platform ini muncul selepas pembangun blockchain yang terkenal Jae Kwon memperkenalkan Tendermint kepada industri. Ini kembali pada tahun 2014. Akhirnya, Kwon menjalin hubungan dengan dua pembangun crypto yang dihormati, Zarko Milosevic dan Ethan Buchman.

Pada bulan April 2017, Cosmos berjaya dijamin Kosmos melalui ICO. Hebatnya, platform hanya memerlukan 29 minit untuk mencapai tujuan mereka. Pada bulan Disember 2018, rangkaian ini memulakan ujian besar dengan pelancaran Game of Stakes. Kurang dari empat bulan kemudian, mainnet rasmi Cosmos dilancarkan.

ATOM

ATOM adalah cryptocurrency asli rangkaian Cosmos. Ia menyajikan beberapa fungsi penting. Untuk satu, ia digunakan untuk melaksanakan kontrak pintar dan menyelesaikan transaksi. ATOM baru dihasilkan sebagai ganjaran untuk pengesah rangkaian setiap kali sekumpulan transaksi mendapat persetujuan.

Cosmos (ATOM) - CoinMarketCap

Cosmos (ATOM) – CoinMarketCap

Kini terdapat 204.603.576 ATOM yang beredar. Terutama, sebahagian besar token ini berasal dari pelancaran mainnet Cosmos awal. Token awal ini menyaksikan pengedaran antara penderma awal, peserta penjualan token, Yayasan Cosmos, dan pemaju teras platform.

Cara Membeli Kosmos (ATOM)

ATOM senang didapati di pasaran. Anda boleh mendapatkan sebahagian daripada cryptocurrency ini dengan mudah di kebanyakan bursa utama. Binance menawarkan beberapa pasangan perdagangan ATOM untuk memenuhi keperluan anda. Bagus, ATOM biasanya merangkumi pilihan pasangan perdagangan fiat di kebanyakan bursa. Pasangan perdagangan langsung menjimatkan wang anda dan membolehkan anda menjadi pelabur yang lebih responsif.

Melabur Dalam Cosmos (ATOM) - Semua Yang Perlu Anda Ketahui Melabur Dalam Cosmos (ATOM) - Semua Yang Perlu Anda Ketahui Melabur Dalam Kosmos (ATOM) - Semua Yang Perlu Anda Ketahui
★★★★★ ★★★★★ Kajian Binance

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Kraken

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

★★★★★ ★★★★★ Ulasan Poloniex

Penilaian Securities.io ditentukan oleh pasukan editorial kami. Formula pemarkahan untuk broker aset digital (cryptocurrency) mengambil kira banyak faktor, termasuk yuran dan minimum akaun, platform perdagangan, sokongan pelanggan, badan pengawalseliaan, dan pilihan pelaburan.

Terbaik untuk

Peniaga Maju

Terbaik untuk

Peniaga USA

Terbaik untuk

Kemudahan penggunaan

Yuran Perdagangan

0.10%

Yuran Perdagangan

0.16%

Yuran Perdagangan

0.125%

Promosi

Pulangan Tunai 10%

Kod Diskaun: EE59L0QP

Promosi

Tiada

Promosi

Tiada

Cara Menyimpan Kosmos (ATOM)

Menyimpan ATOM adalah mudah. Anda boleh menggunakan pilihan dompet mudah alih atau desktop seperti Dompet Atom. Pilihan mudah menavigasi ini membolehkan anda mengakses ATOM anda apabila anda memerlukannya.

Sekiranya anda ingin membuat pelaburan besar di ATOM atau jika anda merancang untuk HODLing crypto ini untuk jangka masa yang panjang, dompet perkakasan adalah pilihan terbaik. Dompet perkakasan menyimpan crypto anda di luar talian di “penyimpanan sejuk”. Strategi ini menjadikan ancaman dalam talian tidak dapat mengakses pegangan anda. The Lejar Nano S atau yang lebih maju Lejar Nano X kedua-duanya menyokong Cosmos (ATOM).

Pasaran Memerlukan Kosmos

Pasaran memerlukan Cosmos. Untuk mencapai tahap penerapan arus perdana seterusnya, industri kripto perlu mencari penyatuan. Bersama-sama, setiap pihak mendapat banyak faedah. Sebagai komuniti, pengguna dan pemaju berkembang.

Selain itu, strategi ini membolehkan syarikat blockchain mengekalkan kawalan terhadap naratif industri. Sudah lama berlalu adalah hari-hari memburuk-burukkan cryptocurrency kerana beberapa bentuk pendanaan hanya digunakan oleh penjenayah. Hari ini, cryptocurrency menyediakan dunia dengan alternatif yang lebih berkesan daripada status quo. Cosmos melakukan peranannya untuk memastikan bahawa seluruh industri dapat memanfaatkan kemajuan secara serentak. Atas sebab-sebab ini, Cosmos sudah menjadi salah satu cryptocurrency paling popular di dunia.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map