Bitcoin Halving: Sejarah Carta Ganjaran Blok Perlombongan BTC 2020

BTC-Mining-Halving

Adakah Ganjaran Blok BTC Halving Benar-benar Faktor Peningkatan?

Soalan kripto-sentris yang paling popular hari ini adalah mengenai perincian bahagian pertambangan bitcoin yang terkenal.

Setiap empat tahun, ganjaran blok Bitcoin (diperoleh oleh pelombong yang berjaya menambahkan blok baru di hujung blok block BTC) dipotong separuh. Ini adalah komponen teras kertas putih Satoshi sehari-hari yang tidak dan tidak akan menyimpang dari asal-usul pelepasan pertama bitcoin yang mengubah waktu dan elektrik CPU menjadi mata wang digital.

Kegembiraan terletak pada tarikh pemisahan bitcoin yang sebenarnya tidak ditetapkan untuk berlaku pada hari tertentu melainkan setelah rantai blok awam teknologi lekapan diedarkan blok rantai tertulis akan mencecah ketinggian # 630,000. Pada asas asasnya, setiap sepuluh minit kitaran terus menghasilkan blok baru (pada masa ini pada 12.5 BTC / turun ke 6.25 BTC) kerana fenomena ajaib ini berlaku setiap 210.000 blok.

Pertama, pengurangan dari 50 BTC ke 25 BTC pada bulan November 2012, kemudian bahagian kedua mengubah tiang gol yang telah ditentukan dari 25 hingga 12.5 BTC pada bulan Julai 2016. Sekarang, jangkaan acara separuh seterusnya akan menyaksikan ganjaran blok menurun dari 12 hingga 6.25 BTC pada Mei 2020. Perubahan kekal dalam sistem ganjaran perlombongan untuk bitcoin yang baru dicetak adalah visi Satoshi untuk merancang cryptoasset deflasi dan kekurangan digital.

Keseronokan kini semakin meningkat mengenai kesan apa yang akan berlaku pada harga bitcoin dan seluruh pasaran cryptocurrency, mengetahui bahawa BTC ke-18 juta (85% daripada semua) telah dikeluarkan hingga kini.

Sebagai rujukan, tarikh pemisahan bitcoin 2024 (pada bulan Mei / Jun) adalah setiap kali blockchain mencapai jumlah ketinggian blok 840,000, dengan berkesan menurunkan penjanaan blok dari 6.25 BTC ke 3.125 BTC setiap kenaikan 10 minit. Dengan tinggal 30 peristiwa pembelahan Bitcoin (kesemua 21 juta bitcoin beredar menjelang 2140) terdapat lebih dari 300,000 blok untuk ditambang sebelum separuh berikutnya; mari kita kaji sejarah, peristiwa pesta perayaan dan turun naik harga yang menarik yang pasti berlaku.

Sentimen Pengurangan Mining Bitcoin: The Bulls vs Bears

Untuk baki tahun 2019 dan separuh pertama tahun 2020, para bitcoin dengan sabar menanti untuk melihat apakah konsensus itu benar. Dalam kata-kata Mr. Tepper mengenai pemisahan bitcoin 2016, Fitz berkata, “Ini Halvening !!!”

Tidak ada kekurangan harapan dan keyakinan #BTC (hopium) yang dilemparkan ke semua jenis hasil berani mengenai tonggak perlombongan utama ini. Di pasaran tradisional, peraturan praktikal biasanya berakhir jika anda mengurangkan keseluruhan penawaran syiling yang baru dikeluarkan, kemungkinan besar akan menyebabkan harga setiap duit syiling lebih tinggi. Setakat ini, sejarah dengan harga bitcoin menyaksikan kenaikan yang ketara pada masa lalu kerana permintaan lebih masa yang meningkat.

Mungkin diterima umum di dunia kripto bahawa penurunan harga ganjaran meningkat untuk harga Bitcoin kerana carta yang digariskan di bawah. Sesungguhnya, apabila anda melihat carta harga untuk dua bahagian $ BTC yang lalu, ini jelas kelihatan benar dari sudut pandang sejarah yang dizum. Sepanjang 28 November 2012, harga bitcoin adalah $ 12.35 BTC / USD dan 5 bulan kemudian adalah $ 127 USD. Harga separuh hari bitcoin pada 9 Julai 2016 adalah pada $ 650 USD dan hampir $ 760 hanya lima bulan kemudian. Jarum bergerak sekali lagi.

Perisian rangkaian Bitcoin dibina di atas beberapa premis yang tidak dapat dielakkan. Pada 12.5 BTC x 6 (enam 10 minit kitaran per jam) adalah 75 bitcoin dicetak per jam x 24 jam sehari adalah 1.800 BTC setiap hari dikeluarkan. Kemudian, matematik cepat untuk 2020 separuh dan seterusnya hingga tahun berikutnya hingga 2024, menunjukkan ia akan menjadi 6.25 BTC x 6 sama dengan 37.5 per jam x 24 jam sehari hanya 900 BTC sehari diberi ganjaran. Ini adalah pengurangan 50%, berkesan serta-merta.

Selanjutnya, matematik sederhana menjadikan sistem perlombongan ganjaran blok selama empat tahun terakhir dari 1,800 sehari, iaitu 657,000 BTC setiap tahun, menjadi 900 BTC sehari yang hanya 328,500 BTC setiap tahun sebagai perbandingan. Ikuti penerapan cryptocurrency semula jadi, kejelasan peraturan dan pengoptimuman teknologi pembayaran dan ini adalah resipi untuk tahun pertama sebelum dan selepas bitcoin pada separuh tahun 2020.


Tidak perlu ekonomi untuk menerapkan mekanisme permuafakatan penawaran dan permintaan yang sederhana mengenai kekurangan bekalan dan permintaan yang meningkat. Perdebatan mengenai bitcoin menjadi tempat perlindungan aset tempat perlindungan yang mungkin berlaku semasa pergolakan global dan ketidakpastian berkembang setiap hari, mingguan dan bulanan. Sebaik sahaja pertambangan bitcoin 2020 berlaku, kesan di rantai akan segera berlaku dan kesannya dirumuskan selama-lamanya. Apabila skala ini diberi kelebihan untuk menurunkan bitcoin yang baru dibuat kerana berjaya melombong blok dan mendapat ganjaran kepada kekuatan komputasi perdagangan pelombong dan mengamankan rangkaian Bitcoin, turun naik harga pasti akan terungkap.

Carta Halving Bitcoin: Analisis Tindakan Harga Sejarah

bitcoin-halving-price-all-time-high-low-usd-exchange-rate-nilai-nilai

Klik pada gambar untuk membesarkan dan melihat carta sejarah harga separuh bitcoin keseluruhan

Satu peringatan yang perlu dipertimbangkan adalah mengetahui apa yang dapat meningkatkan tren kenaikan berikutan penurunannya, seperti yang ada dalam sejarah pada carta pada tahun 2012 dan 2016. Penerimaan sebagai takungan benar-benar dapat membina asas yang kuat dan asas yang lebih besar. Seperti lelaki (atau wanita), atau mereka, mitos atau legenda Satoshi Nakamoto menyatakannya:

“Mungkin masuk akal hanya untuk mendapatkan beberapa jika ia berhasil. Sekiranya cukup orang berfikir dengan cara yang sama, itu menjadi ramalan yang memuaskan diri. “

Ramai yang ingin tahu berapa harganya pada tarikh separuh. Berikut adalah gambaran keseluruhan gambaran visual garis masa sejarah.

Dua puncak harga sebelumnya keduanya terjadi kira-kira satu tahun selepas penurunan, menunjukkan mungkin puncak berikutnya akan terjadi pada pertengahan 2021 jika corak itu berulang. Adakah kali ketiga akan menjadi daya tarikan crypto?

bitcoin-bahagian-harga-sejarah-carta-sejarah

Sebelum membandingkan bahagian pertama 2012 dengan separuh bitcoin 2016, petikan bekalan terkawal dari Bernard Dempsey tiba di rumah:

Penawaran wang tetap, atau penawaran yang diubah hanya sesuai dengan kriteria objektif dan dapat dihitung, adalah syarat yang diperlukan untuk harga wang yang bermakna.

Ketika era kewangan terdesentralisasi muncul, inilah yang kita tahu setakat ini.

Dengan kira-kira 360,000 blok yang masih ada untuk ditambang dengan baki hampir 200 hari sebelum perlombongan blockchain btc rasmi separuh pada pertengahan Mei 2020, dan memfaktorkan harga tertinggi dan rendah tahun 2012 dari puncak $ 12 hingga $ 1,163 (pulangan 96x) dan jatuh kembali turun ke julat $ 220 atau nilai 2016 $ 658 USD dan melihat hampir $ 20,000 sepanjang masa (pulangan 30x) dan turun kembali ke julat $ 3,100, banyak yang suka membuat spekulasi tentang bagaimana pengurangan bitcoin akan mempengaruhi harga BTC dalam beberapa bulan sebelumnya dan setelah sekumpulan ganjaran dipotong separuh untuk ketiga kalinya dalam sejarah.

Berikut adalah cliffnotes kripto utama mengenai penurunan ganjaran blok perlombongan bitcoin yang lalu:

btc-pembahagian-tarikh-dijelaskan

gambar ihsan huddl

Separuh Pertama: berlaku pada 28 November 2012 dengan harga pertukaran $ 12,50 BTC / USD

Julat Harga: sebelum separuh, ia meningkat empat kali ganda, kemudian meningkatkan nilainya sebanyak 350-400X

Status Harga $ BTC: sambutan separuh pertama berlangsung 1 tahun sebelumnya dan meningkatkan penilaian 1 tahun selepas itu

Kitaran Pasaran Bull Bull: bitcoin merosot nilainya sebanyak 83%, kemudian terkumpul pada $ 200- $ 300 selama 10 bulan

Ringkasan ke dalam tindakan harga pasaran bull bitcoin berlangsung selama 24 bulan penuh, atau dua tahun.

Itu dalam jangka masa yang sama kita kini bersiap-siap untuk acara pembelahan bitcoin ketiga.

Separuh Kedua: berlangsung pada 9 Julai 2016 dengan harga pertukaran mata wang $ 650 BTC / USD

Julat Harga: harga BTC naik tiga kali ganda sebelum turun separuh acara sebelum naik 90X

Status Harga $ BTC: pengumpulan bermula hampir 9 bulan sebelumnya, kenaikan nilai bertahan selama 16 bulan

Kitaran Pasaran Bull Bull: menolak nilai bitcoin sebanyak 84% sebelum menggabungkan pada asas $ 3,000- $ 3,500

Pembahagian bahagian kedua melambangkan bahagian bawah harga bitcoin menjadi 10X daripada sokongan separuh pertama.

Separuh Ketiga: 20 Mei 2020

Julat Harga: 1 April 2019 harga bitcoin melebihi $ 4,000 dan setinggi $ 13,400 pada bulan Jun

Status Pasaran Bull: sementara harga bitcoin melayang di sekitar julat $ 8,000- $ 10,000, tunggu dan lihat

Kitaran Pasaran Bull Bull: masa akan memberitahu semua, hanya ambil #whenlambo memes.gif dan siapkan popcorn

Namun, persoalan sebenarnya ialah apakah tindakan harga pada masa lalu disebabkan oleh penurunan hadiah, atau jika itu hanya kebetulan. Sebilangan besar orang dalam industri cryptocurrency akan menunjukkan bahawa yang pertama adalah benar, tetapi keperluan untuk pengesahan perlu difikirkan dengan pelbagai cara. Tidak ada yang dijamin.

Sementara siklus penambangan pertambangan pertama disebut sebagai siklus ritel, diikuti oleh siklus usaha, fasa ketiga disebut sebagai siklus institusi. Yang tinggal hanya 2.6 juta blok dari jumlah 21 juta yang tinggal. #digitalcarcity

Tetapi Pertama, Penurunan Latar Belakang BTC

Dua bahagian pertama bitcoin melihat corak yang sangat serupa dengan tahap yang berlaku seperti itu:

sebelum ini: jangkaan penurunan ketara dalam ganjaran blok baru dan penawaran cecair meningkatkan harga

selepas: FOMO masuk, permintaan yang lebih tinggi datang dari spekulator runcit dan pelabur segar dengan poket dalam

kemalangan: ledakan gelembung meningkat, kejatuhan kolosal berlaku setelah mencapai nilai BTC / USD sepanjang masa

kejatuhan: permintaan menurun, darah dalam mentaliti jalanan, realiti keras musim sejuk crypto

asas: asas baru akhirnya menetap, keseimbangan pasaran pulih dan tahap pengumpulan bermula

Salah satu ciri Bitcoin yang paling hebat adalah bekalan 21 juta yang terhad dan jadual inflasi yang dapat diramalkan, yang merupakan bahagian asli dari kod Bitcoin. Dalam carta di bawah, anda dapat melihat bekalan bitcoin yang ada berbanding kadar di mana 1,800 syiling baru ditambang (144 blok sehari x 12,5 BTC).

baru-bitcoin-ditambang-setiap hari

coinmetrics bitcoin baru dilombong grafik harian

Pada pandangan pertama, halangan blok tentunya merugikan bagi mereka yang menambang Bitcoin. Namun, ini adalah langkah penting untuk mengurangkan inflasi mata wang – meningkatkan cadangan nilai utama Bitcoin. Dan, selagi lebih banyak orang mempercayai proposisi nilai itu, nilai “dunia nyata” untuk melombong blok baru dapat terus meningkat dari masa ke masa walaupun pahala blok dikurangkan separuh. Kitaran separuh seterusnya akan menyusut kepada 900 syiling baru setiap hari.

bitcoin-perlombongan-terkawal-bekalan-separuh

Sekiranya 1 BTC bernilai $ 100k, ganjaran blok 6.25 BTC akan bernilai lebih tinggi bagi pelombong daripada ganjaran blok BTC 12.5 apabila BTC bernilai hanya $ 10k. Selain itu, pelombong mendapat keuntungan daripada yuran transaksi, yang dapat menjadi semakin berharga dari masa ke masa ketika rangkaian Bitcoin terus berkembang.

Meninjau pembahagian sebelumnya

Pada separuh pertama pada bulan November 2012, keseluruhan ekonomi Bitcoin terlalu kecil untuk diperhatikan oleh institusi. Sebenarnya, harga Bitcoin telah jatuh lebih dari 90% – dari $ 31 hingga $ 2 – kira-kira 1 tahun sebelumnya. Harga mula pulih pada bulan November 2011 dan terus meningkat pada separuh tahun 2012 sehingga mencapai paras tertinggi sepanjang masa lebih dari $ 1200 pada bulan November 2013.

Sudah tentu, Bitcoin mengalami kejatuhan lain yang bermula pada akhir tahun 2013 dan berlangsung sehingga 2015. Kemudian, kira-kira 8 bulan menjelang separuh seterusnya yang akan berlaku pada bulan Julai 2016, harga Bitcoin mula pulih. Selama ini, beberapa syarikat modal teroka dan dana lindung nilai terlibat dalam pasaran cryptocurrency bersama dengan berjuta-juta pelabur runcit baru, akhirnya mendorong Bitcoin ke nilai hampir $ 20k pada bulan Disember 2017. Sekali lagi, kenaikan ini muncul setelah penurunan : BTC bernilai $ 650 pada separuh, dan seterusnya meningkat lebih daripada 30x.

Halvings dan bull market berlalu

crypto-bulls-bear

Tinjauan ringkas kedua-dua kitaran ini menunjukkan arah aliran yang jelas di mana harga Bitcoin mula meningkat 8-12 bulan sebelum separuh dijangka akan berlaku dan berterusan selama kira-kira 1 tahun setelahnya. Apa yang perlu diselidiki adalah apakah penurunan menyebabkan aliran harga positif ini, atau jika pasaran bull dan peristiwa separuh hanya berkaitan dengan kebetulan.

Faktor yang mempengaruhi harga Bitcoin

Mari kita analisa faktor-faktor yang dapat memberi kita penjelasan mengenai bagaimana pembahagian itu membawa kepada peningkatan nilai Bitcoin. Pertama sekali, kita perlu menganalisis aktiviti pelombong.

grafik sepanjang masa-bitcoin-hash-rate

graf blockchain.com yang menunjukkan kekuatan kadar tinggi bitcoin blockchain sepanjang masa

Pelombong Bitcoin memainkan peranan penting dalam rangkaian Bitcoin dengan mengesahkan transaksi. Walau bagaimanapun, pelombong juga dianggap sebagai pembekal marginal kerana berpendapat bahawa mereka biasanya menjual bitcoin mereka yang baru dilombong secepat mungkin. Semua faktor lain adalah sama, jika pelombong mempunyai bitcoin yang lebih sedikit untuk dijual setelah separuh, mereka akan mengurangkan jumlah jualan (iaitu bahagian penawaran pasaran). Seperti yang kita ketahui, apabila penawaran menurun sementara permintaan tetap berterusan, kenaikan harga.

Komponen lain yang perlu dipertimbangkan adalah bahawa pelombong Bitcoin mempunyai dua sumber pendapatan: bitcoin yang baru dicetak dan yuran transaksi. Apabila semua 21 juta bitcoin ditambang, yuran transaksi akan menjadi satu-satunya sumber pendapatan. Walaupun bayaran urus niaga diambil dari bekalan Bitcoin yang ada, bagi pelombong mereka adalah sumber pendapatan seperti sekatan ganjaran. Sebenarnya, pelombong juga cenderung menjualnya untuk menampung perbelanjaan operasi mereka. Oleh itu, nilai yuran transaksi juga harus dipertimbangkan sebagai bahagian dari sisi penawaran.

Tentu saja, sisi lain dari pasar adalah permintaan, yang meningkat dengan ketara seiring berjalannya waktu kerana peruncitan, usaha, dan wang institusi semuanya terlibat. Permintaan yang semakin meningkat ini tidak diragukan lagi memberi kesan besar pada kenaikan harga – semakin berlumpur di perairan apakah penyebarannya menjadi penyebab utama pasaran lembu masa lalu atau jika itu hanya kebetulan bahawa mereka berlaku pada saat permintaan turun.

Teori Popular: “Halving Mengurangkan Bekalan Cecair Dengan ketara”

“Penawaran cecair” mata wang adalah bahagian dari jumlah penawaran yang aktif beredar. Dengan kata lain, HODLing Bitcoin anda selama berbulan-bulan atau bertahun-tahun menghilangkannya dari bekalan cecair, kerana ia tidak diperdagangkan atau ditukar.

Dipercayai bahawa pelombong biasanya bukan HODLers kerana mereka harus menjual ke mata wang fiat untuk membayar kos operasi. Ini bermaksud bahawa BTC yang baru dilombong adalah sebahagian daripada bekalan cecair.

Dalam ~ 4 tahun pertama kewujudan Bitcoin, 7500-8000 BTC ditambang setiap hari dan ditambahkan ke bekalan yang beredar. Selepas separuh pertama, jumlah ini turun menjadi 3700-4000. Pada masa ini, 1900-2000 Bitcoin ditambahkan ke bekalan setiap hari, yang akan turun di bawah 1000 Bitcoin sehari selepas separuh seterusnya.

Dari segi dolar AS, apa yang muncul adalah pandangan yang agak berbeza. Seperti yang kami nyatakan, harga Bitcoin adalah $ 13 pada hari pertama. Oleh itu, apabila jumlah harian yang dilombong dipotong kira-kira 4000 BTC (dari 8000 hingga 4000), ini berjumlah pengurangan ~ $ 52k dalam nilai Bitcoin yang bergabung dengan bekalan cecair setiap hari. Untuk bahagian kedua ketika BTC adalah $ 650, ini berjumlah kurang lebih $ 1.3 juta.

Tetapi apa maksudnya?

Baiklah, fikirkanlah dengan cara ini: pengurangan jumlah bekalan cecair yang besar bererti bahawa walaupun permintaan tidak stabil dan tetap rata, harganya akan meningkat akibat penurunannya. Inilah sebabnya mengapa banyak orang berpendapat bahawa penurunan adalah kenaikan harga.

Teori Bercanggah: Hipotesis Pasaran yang Cekap

Ada satu titik BESAR bahawa lembu yang membelah cenderung untuk mengabaikan atau menjelaskan: a hipotesis pasaran yang cekap (EMH). Ini pada dasarnya menyatakan bahawa dalam pasaran yang rasional, aset selalu diperdagangkan pada nilai wajarnya di bursa.

Sudah tentu, tidak ada pasaran yang benar-benar rasional. Persoalannya ialah: betapa rasionalnya pasaran Bitcoin?

Jadual inflasi Bitcoin diketahui beberapa tahun sebelumnya. Ini bererti bahawa pengurangan bekalan cecair yang disebabkan oleh pembelahan diketahui oleh setiap peserta yang berpengetahuan di pasaran beberapa tahun sebelumnya.

Sekiranya ini adalah pengetahuan umum, EMH menyatakan bahawa kesan pembelahan tersebut harus dihargai oleh pasaran sebelum ini pembelahan sebenarnya berlaku. Dengan kata lain, ini dapat menjelaskan beberapa tindakan harga kenaikkan yang sepertinya terjadi pada bulan-bulan menjelang separuh, tetapi tindakan harga kenaikkan sesudahnya tidak akan menjadi akibat pengurangan bekalan cecair jika EMH berlaku.

Dengan dana teroka dan institusi sekarang memegang beg Bitcoin yang besar, nampaknya pasaran hari ini jauh lebih rasional daripada sebelumnya. Oleh itu, seberapa besar kemungkinan babak seterusnya akan mencetuskan satu lagi bull bull yang besar?

Sekiranya pasaran Bitcoin tidak cekap, mengapa tidak mengalami penurunan harga setelah penurunan sebelumnya?

Satu perkara terakhir yang perlu dipertimbangkan ialah metrik penting hashrate rangkaian. Iaitu, jumlah kekuatan pengkomputeran semua pelombong di rangkaian Bitcoin pada waktu separuh.

Sekiranya pelombong harus menjual sebahagian besar atau semua syiling mereka sebaik sahaja menerimanya untuk membayar kos operasi mereka, anda akan mengharapkan penambangan menjadikan perlombongan tidak menguntungkan bagi banyak pelombong.

bitcoin-halving-mining-hash-rate-chart-chart

bitcoin-halving-2012-2016-carta harga

Walau bagaimanapun, berdasarkan kadar hash sejarah, pembelahan tidak menyebabkan penurunan daya hash yang ketara. Ini menunjukkan bahawa mungkin EMH itu sah, dan penambang cukup rasional untuk merangkumi pembelahan ketika mereka mengira kos dan pendapatan masa depan.

Dengan cara yang tidak berteknologi, pada masa lalu lebih mudah untuk menyelesaikan blok dan menghasilkan bitcoin baru untuk pelombong. Persaingan yang lebih rendah, penyesuaian kesukaran perlombongan adalah peralatan perkakasan yang lebih kecil dan kurang kuat (ASIC) untuk menyelesaikan algoritma kriptografi yang diperlukan daripada hari ini. Pemotongan yang baru akan membawa era baru industri perlombongan.

Kesimpulan: Sebab atau Kebetulan?

bitcoin-halving-harga-tindakan

Merenungkan dua teori yang bertentangan di atas, satu perkara yang dapat kita katakan adalah bahawa separuh seterusnya tidak dijamin menyebabkan lembu lain berjalan ke tahap tertinggi sepanjang masa. Sama seperti halnya bahagian seterusnya menjadikan perlombongan tidak menguntungkan bagi sebahagian besar pelombong semasa, yang menyebabkan penurunan hashrate dan penurunan sentimen awam mengenai kestabilan rangkaian Bitcoin.

Mungkin pasaran Bitcoin cekap, dan penentuan harga lebih awal. Itu akan menjelaskan mengapa tindakan harga berubah positif beberapa bulan sebelum setiap penurunan masa lalu. Pada masa yang sama, tidak mustahil bulan-bulan tindakan harga positif menjelang penurunan mendapat perhatian yang signifikan dari para pelabur baru, meningkatkan permintaan dan memacu bahagian terakhir pasaran lembu berikutan penurunan?

Sukar untuk dinyatakan dengan pasti sekarang, tetapi mungkin kita akan mendapat jawapan setelah satu atau dua lagi. Banyak yang bersetuju bahawa memandangkan aset bekalan tetap, kenaikan harga akan berlaku. Kekurangan ini meningkatkan moto nilai di dunia bitcoin akan mempunyai kecenderungan yang lebih besar untuk menjadi bullish ketika memasuki acara pemisahan bitcoin 2020.

Kami akan meninggalkan anda dengan satu pemikiran terakhir dan beberapa soalan … dengan kebijaksanaan kehormatan Satoshi Nakamoto, mari kita tutup panduan pemisahan bitcoin ini dengan mesej pedih yang mereka kirimkan kepada komuniti crypo yang mengadopsi awal:

“Jika anda tidak mempercayaiku atau tidak, saya tidak punya waktu untuk meyakinkan anda, maaf.”

Sekiranya pelabur mengambil bitcoin dan bertaruh besar pada bitcoin dan melihat harga sub $ 8,000- $ 10,000 ini sebagai peluang membeli sekali sahaja? Sebagai pelabur pintar, ada peluang pasar di mana dunia sedang menonton dan dapat meramalkan kapan pengurangan penawaran komoditi sebanyak 50% akan berlaku. Ini mungkin mempunyai kesan riak yang dirasakan di seluruh wilayah mata wang maya dan cryptoasset yang dipimpin oleh crypto nombor satu, Bitcoin.

Adakah simpanan elemen nilai bitcoin akan dimainkan dan sesuai dengan nama samaran digital digital 2.0? Apa yang menjadikan objek minat apa pun berharga adalah undang-undang penawaran dan permintaan. Bolehkah cryptocurrency terkemuka terus mengatasi ketinggian sepanjang masa dan melepasi puncak lama? Masa akan memberitahu, persoalannya ialah sama ada anda akan berada di belakang, sebelum, atau menyokong pengurangan bitcoin.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map