Beli Bitcoin Dengan Kad Prabayar – Panduan Lengkap

Kami sudah tahu terdapat banyak cara untuk membeli Bitcoin. Tetapi… bolehkah kita membeli Bitcoin dengan kad prabayar?

Pengguna mencari pelbagai cara untuk mendapatkan akses ke Bitcoin. Salah satu kaedah terbaik untuk melakukannya adalah dengan kad prabayar bitcoin.

Dalam panduan lengkap ini, kami akan berkongsi dengan anda cara membeli Bitcoin dengan kad prabayar. Anda juga akan mengetahui sama ada anda dapat membeli bitcoin dengan kad hadiah visa prabayar, kelebihan dan kekurangan kaedah ini dan adakah ini cara selamat untuk memperoleh BTC.

Apa itu Kad Prabayar?

Kad prabayar adalah kaedah terbaik untuk membeli barang dan perkhidmatan. Perbezaan kali ini adalah anda akan membayar dengan kad dan bukan dengan wang tunai. Kad prabayar berfungsi dengan cara yang serupa dengan kad debit atau kad kredit.

Anda boleh membeli kad prabayar yang sudah dimuat atau membeli kad kosong dan memuatkan dana. Kelebihan kad prabayar ini ialah anda tidak perlu mempunyai akaun bank untuk menggunakannya. Mereka tidak dihubungkan dengan data kewangan anda. Oleh itu, anda boleh mula menggunakannya untuk membeli beberapa perkara.

Sudah tentu, anda boleh membeli bitcoin dengan kad hadiah visa prabayar atau kad prabayar lain yang ada pada masa ini. Terdapat kad prabayar yang berbeza. Masing-masing dari mereka akan berfungsi dengan cara yang berbeza dan menawarkan anda penyelesaian yang berbeza. Walaupun begitu, mereka masih akan menawarkan penyelesaian standard kad prabayar kepada anda.

Pengguna cenderung menerima kad prabayar untuk Krismas, ulang tahun dan majlis khas. Walau bagaimanapun, sebilangan orang tidak tahu apa yang harus dilakukan dengan mereka setelah mereka menerima hadiah istimewa ini. Salah satu perkara yang akan mereka izinkan untuk anda lakukan ialah membeli Bitcoin.

Kad Prabayar ING Maestro dengan latar belakang kelabu

Memahami cara kerja kad prabayar adalah langkah pertama untuk membeli Bitcoin dengan kad prabayar. Perkara seterusnya yang perlu kita ketahui adalah bagaimana melakukannya dan masalah apa yang mungkin kita hadapi sepanjang perjalanan.

Cara Membeli Bitcoin Dengan Kad Prabayar?

Bitcoin adalah cryptocurrency terbesar di dunia. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kemasyhurannya memungkinkan untuk menarik sebilangan besar pengguna dan pelabur. Dengan ini, kita perlu tahu di mana hendak membelinya. Sejauh ini, kaedah paling popular untuk memperoleh Bitcoin adalah menggunakan pertukaran cryptocurrency. Mereka mudah digunakan, mesra pengguna dan mereka juga menawarkan penyelesaian lain kepada pengguna.

Walaupun demikian, untuk menyimpan dana di platform ini, anda memerlukan pindahan wang melalui bank atau menggunakan kad debit atau kredit. Di sinilah kita dapat membeli Bitcoin dengan kad debit prabayar. Beberapa pertukaran juga menerima kad kredit. Ini akan sangat berguna bagi pengguna yang ingin membeli Bitcoin dengan kad kredit prabayar.

Untuk membeli bitcoin dengan kad debit prabayar, anda hanya perlu mencari pertukaran. Platform crypto ini akan sangat berguna untuk anda membeli dan menjual aset digital. Walau bagaimanapun, anda perlu memastikan pertukaran kripto memberikan sokongan kepada kad debit dan kredit.

Sebaik sahaja anda memilih pertukaran yang ingin anda gunakan, tiba masanya anda akan membeli bitcoin dengan kad debit prabayar. Perhatikan bahawa beberapa pertukaran menerima kad debit dan kredit. Inilah sebabnya mengapa anda juga dapat membeli bitcoin dengan kad kredit juga.

Anda perlu membuka akaun di platform. Ini boleh memakan masa hingga beberapa minit. Ingatlah untuk selalu mengesahkan akaun dan identiti e-mel anda agar dapat mengakses semua perkhidmatan dan penyelesaian. Proses pengesahan kadang-kadang memerlukan masa yang lebih lama, tetapi ia pasti berbaloi.

Dalam pertukaran yang anda pilih, anda akan dapat membeli bitcoin dengan kad hadiah visa prabayar atau kad biasa. Ini boleh menjadi salah satu kaedah termudah untuk mendapatkan akses ke pasaran crypto. Ramai pengguna sudah mengetahui cara menggunakan kad prabayar. Keseluruhan proses akan lebih mudah dan senang bagi mereka.

Di mana untuk membeli Bitcoin Dengan Kad Prabayar?

Seperti yang telah kami nyatakan sebelumnya, terdapat pertukaran cryptocurrency yang berbeza yang membolehkan pengguna membeli bitcoin dengan kad prabayar. Cabaran utama yang akan anda hadapi adalah mencari mereka.

Keseluruhan pengalaman akan bergantung pada pertukaran yang paling anda sukai. Lebih-lebih lagi, jika anda mempunyai akaun di bursa, maka tidak perlu membuka yang lain. Ingatlah bahawa anda telah mengesahkan akaun anda di platform ini. Ingatlah untuk selalu mengesahkan jika pertukaran anda menyokong kad prabayar untuk membeli Bitcoin atau cryptocurrency lain.

Setelah melakukannya, anda akan dapat memilih Bitcoin dan membelinya dengan kad yang anda mahukan. Perhatikan bahawa platform ini kadangkala mempunyai bayaran untuk pemindahan yang diproses dengan kad. Beberapa platform tidak menerima pembayaran dengan kad kredit dan debit. Inilah sebabnya mengapa anda juga harus memeriksa sama ada pertukaran anda menerima kaedah pembayaran ini.

Proses pengesahan akan menjadi sangat mudah. Anda boleh menyemak data ini di bahagian Soalan Lazim platform yang anda gunakan atau menghubungi sokongan pelanggan jika anda tidak menemui jawapannya.

Cara lain untuk membeli Bitcoin dengan kad prabayar adalah dengan mencari pasaran P2P. Pasaran ini akan sangat berguna bagi anda untuk menukar kad prabayar anda dengan Bitcoin. Walaupun begitu, anda mesti mencari pelanggan yang akan menerima pembayaran dalam kad prabayar. Walaupun ini mungkin tidak sukar dijumpai, harganya mungkin lebih tinggi daripada menggunakan kaedah pembayaran lain.

Sekiranya anda mengenali seseorang yang berminat menjual Bitcoin, anda boleh membuat tawaran dengan kad prabayar anda. Seperti yang baru kami sebutkan, pengguna mungkin menjual BTC ini dengan harga premium jika anda membayar dengan kad prabayar. Dalam kes ini, anda hanya perlu membuat keputusan sama ada anda akan menerima harganya atau tidak.

Kad MasterCard berdiri dengan latar kelabu

Adakah Selamat Membeli Bitcoin dengan Kad Prabayar?

Beli bitcoin dengan kad prabayar adalah perkara yang selamat untuk dilakukan. Sekiranya anda bimbangkan keselamatan, maka anda boleh yakin bahawa ini adalah kaedah yang selamat untuk mendapatkan akses ke cryptocurrency. Memandangkan kad tidak akan dihubungkan ke akaun bank anda, anda perlu berkongsi lebih sedikit maklumat dengan pertukaran atau platform yang anda gunakan.

Selain itu, kad prabayar tidak akan mendedahkan nama dan nama keluarga anda. Anda tidak perlu berkongsi maklumat peribadi anda kerana menggunakan kad debit dan kredit tradisional. Ini adalah perkara yang harus anda pertimbangkan semasa anda mengendalikan pembayaran kad prabayar.

Walaupun begitu, platform yang anda gunakan untuk membeli Bitcoin dengan kad prabayar mungkin meminta pengesahan ID anda. Sekiranya itu berlaku, masalah keselamatan berkaitan dengan platform pertukaran dan bukan dengan kad prabayar. Kad prabayar cenderung sangat selamat dan anda pasti dapat berfungsi dengan baik.

Tidak diragukan lagi, menangani pembayaran dengan kad prabayar akan menjadi sangat mudah dari sudut keselamatan. Walaupun terdapat aspek positif, terdapat banyak penipu di pasaran. Oleh itu, anda harus selalu menggunakan kad-kad ini dengan berhati-hati. Anda mungkin menghantar sejumlah wang kepada penipu atau orang yang salah. Sekiranya anda melakukan ini, mungkin sangat sukar untuk mendapatkan kembali wang anda setelah transaksi diproses.

Beli Bitcoin dengan Kad Prabayar: Kelebihan dan Kekurangan

Kelebihan Membeli Bitcoin dengan Kad Prabayar

Perlu dinyatakan bahawa terdapat kelebihan dan kekurangan membeli bitcoin dengan kad prabayar. Kaedah ini digunakan oleh orang yang suka menjadikannya ringkas, pendek dan mempunyai hasil yang baik. Anda tidak seharusnya menghadapi masalah semasa menggunakan kaedah pembayaran ini.

Sebilangan besar individu menerima kad prabayar. Ini bermakna terdapat ribuan, jika tidak berjuta-juta pengguna di seluruh dunia. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, pengguna kad prabayar kadang-kadang tidak tahu apa yang harus dilakukan dengan mereka. Salah satu perkara yang boleh mereka lakukan ialah membeli bitcoin dengan kad hadiah visa prabayar jika mereka menerimanya.

Bitcoin dengan kad prabayar untuk dompetKad pegangan tangan yang menggunakan templat kad prabayar Bitcoin

Aspek positif lain dari kad prabayar adalah berkaitan dengan maklumat yang perlu diberikan oleh pengguna ke platform. Memandangkan mereka tidak mencetak nama anda, ini boleh menjadi kaedah yang baik untuk mengelakkan berkongsi maklumat peribadi.

Pada masa kini, data sangat penting. Inilah sebabnya mengapa pihak ketiga mengumpulkan sebanyak mungkin. Sekiranya anda membeli bitcoin dengan kad kredit prabayar, anda akan dapat melindungi identiti anda. Sudah tentu, terdapat banyak kelebihan lain yang berkaitan dengan penggunaan kad prabayar. Walau bagaimanapun, kami hanya menghitung beberapa daripadanya.

Kekurangan Kad Prabayar

Melangkah ke kekurangan, kita dapat menyebut bahawa terdapat hanya beberapa platform yang menyokong kad debit dan kredit. Sebilangan yang lain bahkan tidak mengendalikan kad hadiah, yang menjadikan keseluruhan proses lebih sukar. Itulah cabaran utama kad hadiah. Sukar untuk mencari pertukaran yang akan menerima kad hadiah.

Katakan anda menemui pertukaran yang membolehkan anda membeli Bitcoin dengan kad prabayar. Namun, anda sedar anda perlu mengesahkan akaun anda. Platform akan meminta anda menghantar pengesahan ID. Sekiranya itu berlaku, maka faedah yang tidak diketahui akan dihapuskan serta merta.

Anda tidak dapat menikmati faedah dari tidak memberikan maklumat peribadi anda jika mereka meminta anda untuk menghantar pengesahan ID. Oleh itu, cara kerja pertukaran hanya akan mengubah kelebihan menjadi keburukan.

Komputer peribadi di sebelah kad putih, dua puluh dolar dan dompet.

Membeli Bitcoin atau cryptocurrency dengan kad prabayar juga sukar. Walaupun beberapa platform menawarkan pengguna dengan kemungkinan untuk membeli Bitcoin dengan kad prabayar, mereka mungkin tidak membenarkan mereka memperoleh sejumlah besar crypto. Ini boleh menjadi masalah jika anda seorang pelabur besar atau jika anda ingin mempunyai pendedahan yang lebih besar ke pasaran.

Di beberapa platform crypto, tidak semua cryptocurrency akan tersedia. Contohnya, mereka mungkin membenarkan anda membeli Bitcoin, Litecoin (LTC) atau Ethereum (ETH) tetapi bukan duit syiling yang lebih kecil. Ini boleh menjadi keburukan bagi pengguna yang ingin memiliki akses kepada token dan aset digital yang lebih kecil.

Kelebihan Membeli Bitcoin dengan Kad Prabayar

  • Sangat mudah digunakan
  • Ramai individu menerima kad prabayar dan tidak tahu apa yang harus dilakukan dengannya
  • Kurang maklumat yang diberikan kepada pihak ketiga
  • Ia mudah alih sebagai kad kredit atau debit
  • Sebahagian daripada mereka tidak mempunyai tarikh luput
  • Mereka adalah kaedah yang sangat selamat untuk membeli Bitcoin
  • Ini adalah kaedah pembayaran yang sangat mudah untuk membeli Bitcoin

Kekurangan Membeli Bitcion dengan Kad Prabayar

  • Mungkin sukar untuk membuka akaun di bursa yang menerima kad debit, kad kredit dan kad hadiah
  • Pertukaran mungkin meminta anda memberikan maklumat ID, menghapus faedah menjadi tidak dikenali
  • Beberapa platform tidak menawarkan pembelian cryptocurrency dengan kad hadiah
  • Membeli Bitcoin dengan kad prabayar mungkin lebih mahal daripada menggunakan kaedah pembayaran lain

Sudah tentu, ada banyak perkara lain yang perlu diambil kira semasa anda menggunakan kad prabayar. Ini hanyalah ringkasan kelebihan dan kekurangan utama menggunakannya untuk membeli Bitcoin dan mata wang maya yang lain.

Perkataan Akhir Membeli Bitcoin dengan Kad Prabayar

Membeli Bitcoin dengan kad prabayar boleh menjadi kaedah terbaik untuk mendapatkan akses ke pasaran cryptocurrency. Sudah tentu, ada banyak cara lain untuk mendapatkan pendedahan kepada Bitcoin. Walau bagaimanapun, kami telah memutuskan untuk membagikannya kepada anda supaya anda dapat menggunakan kaedah alternatif untuk mendapatkan pendedahan kepada mata wang maya.

Kad prabayar mempunyai sebilangan besar kelebihan yang boleh anda periksa dalam senarai di atas. Tetapi mereka juga mempunyai beberapa kekurangan. Sekiranya anda mempunyai kad hadiah dan anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, maka, menggunakannya untuk membeli Bitcoin boleh menjadi pilihan yang baik.

Namun, bahagian yang mencabar adalah mencari platform yang akan menerima pembayaran dengan kad prabayar. Ingat, anda juga boleh membeli Bitcoin dengan kad prabayar kepada pengguna dan pelabur lain.

Tidak diragukan lagi, menggunakan kad prabayar untuk membeli Bitcoin akan menjadi pilihan yang sangat mudah dan berguna bagi banyak pengguna. Anda hanya perlu membuat langkah pertama dan membeli Bitcoin dengan kad prabayar.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map