Ramalan Harga Litecoin untuk 2021 – Ramalan Pakar Dan Analisis Teknikal

(Dikemas kini 13 Februari 2021) Ogos lalu, kami melihat Litecoin melalui separuh di mana ganjaran bloknya dikurangkan dari 25 LTC kepada 12.5 LTC. Sebelum acara yang dinanti-nantikan, harga LTC berjaya melancarkan kenaikan seperti yang dibeli oleh para pelabur kerana mereka menjangkakan harganya akan meningkat sebaik sahaja acara separuh itu berlaku.

Namun, sebaliknya berlaku. Litecoin berjaya memuncak sekitar $ 140 pada bulan Jun dan sejak itu mengalami penurunan yang stabil.

Tetapi akhir-akhir ini, LTC telah mengusahakan beberapa inisiatif yang pasti akan menaikkan harganya pada tahun 2020. Ini termasuk pengenalan urus niaga sulit yang akan membantu mengatasi masalah fungible. Ini adalah langkah yang akan membantu LTC keluar dari bayangan BTC dengan membuat identitinya sendiri.

Juga, baru-baru ini platform melangkah ke kedermawanan, dan dengan bekerjasama dengan UNICEF kid power, sebuah program yang menunjukkan kepada anak-anak mereka berpotensi untuk membuat perbezaan. Kami tahu ia tidak berkaitan dengan harga, tetapi positif untuk imej LTC.

Dalam petikan ini, kita akan mengkaji beberapa ramalan pakar, peristiwa berita, dan analisis carta untuk melihat mengapa 2020 nampaknya menjanjikan untuk LTC.

Beli Litecoin di Binance hari ini!

Ramalan Harga Litecoin – Apa yang Percaya Pakar Mengenai Harga Litecoin? 

Litecoin adalah mata wang digital ke-7 terbesar di pasaran dengan cap pasaran melebihi $ 4.9 bilion. Duit syiling ini dibuat pada tahun 2011 dan dibina di blockchain yang sama dengan BTC. Selain itu, LTC boleh digunakan untuk membuat pembayaran.

Kelebihan terbesar LTC berbanding BTC adalah kelajuan. Ini disebut sebagai “Ringan” kerana empat kali lebih cepat daripada BTC.

Ramalan harga kripto tidak semudah itu, memandangkan keadaan pasaran yang tidak menentu. Walau bagaimanapun, ini tidak menghalang orang daripada cuba meramalkan berapa harganya yang akan menggunakan metrik yang berbeza.

Menurut analisis teknikal yang dilakukan oleh TradingBeasts, mereka melihat duit syiling dalam dua atau tiga tahun, sebagai pelaburan yang baik yang akan memberikan pulangan yang lumayan.

Laman web ramalan Crypto Coin Price percaya 2020 akan menjadi pasaran bull untuk semua cryptocurrency, dan berdasarkan ini, mereka melihat harga LTC naik ke tahap $ 124.

Ramalan positif disokong oleh DigitalCoinPrice, yang menyaksikan perdagangan LTC sekitar $ 106 pada akhir tahun ini.

Tidak semua orang sangat optimis dengan harga LTC kerana Wallet Investor melihat kebalikan untuk LTC. Mereka meramalkan duit syiling akan berakhir tahun ini pada $ 22, yang bermaksud kerugian lebih dari 50% pada harga semasa. Tetapi kami yakin ini tidak mungkin berlaku kerana Litecoin sedang berusaha untuk melakukan beberapa inisiatif yang mungkin akan menaikkan harganya.

George Tung, ramalan LTC $ 1500 pada akhir tahun ini disokong oleh John McAfee, yang menyatakan bahawa duit syiling boleh naik sama banyak, jika tidak lebih, daripada BTC.


Setelah Charlie Lee, Ketua Pegawai Eksekutif platform Litecoin meninggalkan LTC untuk Coinbase, kemudian kembali ke LTC lagi, ramai yang percaya bahawa harga mata wang digital mempunyai masa depan yang cerah.

Selain itu, analisis teknikal telah merangkumi beberapa peluang di mana harga Litecoin boleh menjadi antara yang mendapat keuntungan paling tinggi pada akhir tahun 2019. Carta lain menunjukkan kenaikan harga LTC dijangka merebak hingga 2020 dan seterusnya.

Untung Sulit & Kelly

Beberapa ketika yang lalu, terdapat ramalan harga litecoin yang menarik perhatian kita. Ramalan harga adalah dari Kelly, pengurus BK Capital Management LLC, yang mendakwa Litecoin boleh mencecah $ 500. Ramalan harga disiarkan pada tahun 2017 pada bulan Disember, tetapi kami masih berada di landasan tepat untuk mencapai jumlah tersebut. Namun, kita perlu melakukannya selangkah demi selangkah dengan pertumbuhan yang stabil. Ini adalah ramalan harga litecoin yang baik untuk tahun 2025, tetapi tidak untuk tahun ini.

Beli Litecoin di Binance hari ini!

Perkongsian Litecoin pada tahun 2020

Dalam usaha untuk meningkatkan penggunaan Litecoin sebagai kaedah pembayaran di seluruh dunia, cryptocurrency terbesar kelima telah bekerjasama dengan dua organisasi yang berpengaruh. Kerjasama tersebut diumumkan pada 27 Februari dalam masa 24 jam yang menimbulkan kegembiraan dalam komuniti LTC. Yang pertama perkongsian bersama Glory, sebuah syarikat promosi kickboxing antarabangsa yang ditubuhkan pada tahun 2012. Walaupun ini mungkin tidak terlalu mempengaruhi ramalan harga litecoin kami, senang melihat LTC semakin banyak dilihat.

 Kerjasama itu akan menyaksikan Litecoin menjadi cryptocurrency rasmi pertama liga tempur stand-up utama. Menurut perjanjian itu, peminat kickboxing Glory kini akan mempunyai akses ke Litecoin sebagai pilihan pembayaran di platform dagangan dalam talian syarikat GLORYshop.com

Yang lain perkongsian bersama C&U Entertainment sebuah syarikat produksi K-Pop. Kerjasama itu akan menyaksikan LTC dipromosikan dalam “Feel the K-Pop Concert” yang akan dijadualkan berlangsung pada 6 April di George Manson University.

Menurut pengumuman itu, akan ada tiket VIP ULTRA yang akan dibeli di LTC. Tiket akan menawarkan tempat duduk dan pengalaman terbaik. Yayasan Litecoin juga akan mempunyai pasukan di lokasi yang akan mendidik para konsert mengenai kekuatan LTC.

Kedua-dua perkongsian ini sangat besar dan akan mempengaruhi harga LTC secara positif dalam beberapa bulan akan datang.

Teknologi Litecoin

Litecoin direka untuk menyelesaikan masalah yang menghalang Rangkaian Bitcoin. Oleh itu, ia dibuat untuk tidak mewarisi masalah skalabiliti Bitcoin. Litecoin dikatakan empat kali lebih pantas daripada Bitcoin semasa transaksi berdasarkan reka bentuk blok.

Kualiti seperti itu menjadikannya iri hati pedagang yang berminat untuk menambahkan pilihan pembayaran crypto untuk pelanggan mereka. Akhirnya, kelebihan ini akan menyebabkan penggunaan besar-besaran yang akan mendorong harga Litecoin lebih tinggi.

Sebagai projek sumber terbuka, Litecoin mempunyai ruang yang cukup untuk memperkenalkan idea segar masuk ke platform yang membolehkannya menempati kedudukan yang lebih tinggi sebagai koin pilihan.

Litecoin menggunakan algoritma Proof-of-Work (PoW) yang lebih baik yang seterusnya memudahkan operasi perlombongan.

Selain itu, teknologinya juga menyaksikan Litecoin mengenakan yuran transaksi yang sedikit berbanding pesaingnya, bitcoin. Ini memikat Litecoin kepada lebih ramai orang yang ingin menjimatkan kos transaksi.

Sebab mengapa harga Litecoin meningkat pada tahun 2019 adalah kerana Kerjasama Litecoin dengan Rasuk. Seperti yang mereka nyatakan di rencana:

Kami telah memulakan penerokaan untuk menambahkan privasi dan fungsionaliti ke Litecoin dengan membenarkan penukaran LTC biasa secara rantai menjadi varian LTC Mimblewimble dan sebaliknya. Setelah penukaran tersebut, anda boleh melakukan transaksi dengan Mimblewimble LTC dengan kerahsiaan sepenuhnya.

Litecoin sudah menjadi cryptocurrency yang berguna, menggabungkan Litecoin dengan mimblewimble’s protokol privasi dapat meningkatkan nilai, penggunaan dan kegunaan Litecoin dengan mudah. Litecoin menunjukkan peningkatan penggunaan bersama dengan Ethereum yang mengalami pengembangan DeFi. Beberapa hari yang lalu, pelaksanaan Litecoin MimbleWimble telah dilancarkan semula agar pengguna baru dapat menguji platform.

Beli Litecoin di Binance hari ini!

Transaksi Rahsia dan Fungibility Pada Litecoin

Litecoin juga akan memperkenalkan Transaksi Rahsia sepanjang tahun ini. Sekurang-kurangnya inilah yang ingin dilakukan oleh pasukan di belakang Litecoin. Dengan pelaksanaan ini, komuniti Litecoin akan memiliki kemungkinan untuk melindungi privasinya dan memiliki aset digital fungible untuk melakukan transaksi. 

Pengumuman itu dibuat oleh Charlie Lee, Pengasas Litecoin, awal tahun ini di Twitter. Dia mengatakan bahawa fungibility adalah satu-satunya harta wang yang hilang dari Bitcoin dan Litecoin. 

https://twitter.com/SatoshiLite/status/1089935081337085952?s=20

Adalah mungkin untuk menukar mata wang fiat dengan individu yang berbeza tanpa perlu risau sama ada dana tersebut akan diterima atau tidak. Walau bagaimanapun, ini adalah sesuatu yang tidak mungkin dilakukan pada aset digital yang berbeza kerana semua urus niaga didaftarkan di blockchain. Sekiranya terdapat aset digital yang digunakan oleh pengubahan wang haram atau pengedar dadah, ini tidak akan diterima oleh banyak pertukaran dan pengguna lain. 

Ketika pengumuman dibuat secara rasmi oleh Charlie Lee, beberapa hari selepas itu, Litecoin melonjak naik dari $ 32 hingga $ 45 hanya dalam beberapa jam. Sejak itu, mata wang maya melonjak menjadi $ 140 sebelum menurun lagi.

Harga Litecoin berkali-kali berkelakuan aneh. Memang, ia telah melanggar ramalan harga semua penganalisis dan bergerak lebih tinggi. Oleh itu, kita dapat menjangkakan ini juga untuk LTC pada masa akan datang setelah fungibility digunakan.

Perlu disebutkan bahawa Charlie Lee, pencipta Litecoin juga kini menjadi penasihat HTC Exodus. Ini boleh menjadi sangat menaik untuk mata wang maya dan penglibatannya dalam projek yang sangat kelihatan. Selain itu, Litecoin kini menjadi tuan rumah salah satu permainan blockchain main peranan terbaik di blockchainnya.

Analisis Pandangan Dagangan Ramalan Harga Litecoin (LTC) Dikemas kini 13 Februari 2021

Pelan perdagangan #LTCUSDT! oleh VS_trading pada TradingView.com

Litecoin menunjukkan bahawa terdapat tahap rintangan yang kuat pada $ 186 setiap duit syiling. Beberapa hari kebelakangan ini, penganalisis menunjukkan bahawa mata wang digital cuba menerobos tahap itu. Kini, LTC bergerak lebih tinggi dan menuju 220 USDT setiap duit syiling. 

Walaupun Ethereum dan mata wang digital lain bergerak lebih tinggi, LTC ketinggalan. Ini mungkin merupakan peluang bagi mata wang maya untuk menunjukkan ia bersedia bergerak lebih tinggi dalam beberapa hari dan minggu mendatang.

Menurut penganalisis, selalu penting untuk berdagang dengan sistem dan perhentian kami. Dalam carta yang dikongsinya 186, 146 dan 125 adalah tahap sokongan dan rintangan yang sangat penting.

LTC – 4jam. Harga mencecah julat kritikal $ 145-150 oleh P_S_trade pada TradingView.com

Menurut penganalisis, kita melihat akhir pembetulan di pasaran Litecoin (LTC). Dia menunjukkan terdapat jumlah penjualan yang rendah semasa gelombang penurunan harga LTCUSDT. Lebih-lebih lagi, dia menyebut bahawa setelah penurunan mendadak pada pasangan perdagangan LTCUSDT pada 10 Januari, pembeli mula membina zon kecairan baru antara 125 USDT dan 130 USDT. Ini boleh menjadi zon sokongan yang baik untuk mata wang maya. 

Tambahan pula, dengan tindakan harga ini di pasaran LTC, pasaran kini menjadi milik pembeli. Sasaran seterusnya mungkin antara $ 170 dan $ 175 setiap duit syiling LTC. Sudah tentu, ini bergantung pada bagaimana prestasi Bitcoin dalam beberapa hari mendatang.

Lite Coin (LTC) – 16 Januari oleh bacaCrypto pada TradingView.com

Untuk cryptocurrency Litecoin (LTC) berbanding USDT, penganalisis berpendapat bahawa adalah mungkin bagi LTC untuk menyentuh titik 123.25 USDT jika mata wang maya jatuh dari 145.90. Ini adalah tahap sokongan yang sangat penting yang telah kita lihat berfungsi sebagai sokongan dan perlawanan pada masa lalu. 

Tahap penting lain yang telah ditunjukkan oleh penganalisis dalam carta termasuk 170.07 dan 182 USDT per LTC. Matlamat pelabur LTC adalah mengikuti trend mata wang maya ini melalui saluran pendakian yang ditunjukkan oleh penganalisis dalam carta. Sudah tentu, Bitcoin (BTC) boleh memberi kesan besar kepada LTC dalam beberapa hari mendatang.

LTC-3h. Pembetulan tempatan ke $ 112-115 adalah mungkin. oleh P_S_trade pada TradingView.com

Bagi penganalisis ini, LTC gagal menguji tahap kritikal $ 145 yang merupakan tahap rintangan yang sangat penting untuk mata wang digital. Dia menganggap bahawa penjual berusaha untuk mengambil masalah itu sendiri dan mengawal LTC. 

Tahap $ 131 juga berada di bawah kawalan penjual mengikut penganalisis. Dia berpendapat bahawa mungkin bagi mereka untuk menaikkan harga ke arah $ 112 dan $ 115 dari tahap semasa $ 130. Selain itu, dia percaya bahawa jika pembeli tidak menyimpan kisaran $ 112 dan $ 115, pembetulan LTC dapat mendorong harga menjadi $ 100 sekali lagi.

LTC Pengikut setia untuk Bitcoin!! oleh HamadaMark pada TradingView.com

Menurut penganalisis, mungkin pasangan perdagangan LTC / USDT kembali ke paras tertinggi tempatan sebelumnya pada $ 150 per LTC. Ini akan membolehkan mata wang digital pulih dari trend bear terakhir yang dialami sejak 2019 dan bergerak ke arah tertinggi sepanjang masa sebelumnya $ 375 di beberapa bursa. 

Penganalisis juga menunjukkan tahap Fibonacci untuk LTC dan bagaimana mata wang maya ini dapat mengikuti pengembangan harga yang dialami oleh Bitcoin dalam beberapa bulan terakhir. Ini akan membolehkan mata wang maya bergerak lebih tinggi dan memulihkan tahap harga yang dicapai semasa kenaikan harga 2017 ketika Bitcoin melepasi $ 19,000 untuk pertama kalinya.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Yang Mencipta Litecoin?

Bekas jurutera Google Charlie Lee mencipta Litecoin. Namun, dia menjual dan menyumbang semua pegangannya pada tahun 2017 untuk mengelakkan konflik kepentingan semasa dia memimpin platform.  

Bilakah Litecoin Dilancarkan?

Litecoin dilancarkan pada Oktober 2011 di bawah lesen MIT / X11 yang berfungsi sebagai permulaan Bitcoin awal. Walau bagaimanapun, ia mengurangkan masa penjanaan blok menjadi 2.5 minit dan meningkatkan jumlah duit syiling di rangkaian menjadi 84,000,000. Ia juga menggunakan algoritma hash yang berbeza yang dikenali sebagai scrypt, sedangkan Bitcoin menggunakan SHA-256.

Adakah Litecoin Desentralisasi?

Sama seperti Bitcoin, Litecoin didesentralisasi sepenuhnya tanpa satu pun titik kuasa.

Adakah Litecoin Bukti Kepentingan? 

Litecoin menggunakan Scrypt, bukti algoritma kerja. 

Adakah Litecoin Pelaburan yang Baik?

Kami yakin LTC masih merupakan pelaburan yang baik, dan dalam jangka masa pendek, kami tidak melihat token kehilangan nilainya. Kita boleh melihat kenaikan harganya seiring dengan berjalannya waktu apabila cryptocurrency mendapat populariti di kalangan orang ramai. 

Adakah Litecoin akan naik? 

Analisis kami menunjukkan bahawa harga LTC akan segera naik berdasarkan asas teknikal dan banyak perkembangan positif yang berlaku di sekitar platform Litecoin.

Di mana untuk membeli Litecoin?

Beli Litecoin menggunakan kad kredit atau kad debit di Coinbase, BitPanda, Coinmama, dan CEX.io. Anda juga boleh membeli LTC menggunakan akaun bank atau pindahan bank di Coinbase, BitPanda, dan CEX.io. 

Di Coinbase, orang Amerika boleh menggunakan pemindahan ACH dengan menunggu 5-7 hari sementara orang Eropah dapat menggunakan SEPA dengan menunggu 1-3 hari.

Tidak ada cara mudah untuk membeli LTC menggunakan wang tunai atau PayPal, dan seseorang terlebih dahulu membeli mata wang seperti Bitcoin dan kemudian menukarnya dengan Litecoin. Ini boleh dilakukan pada Binance, Changelly, Poloniex, dan banyak lagi.

Anda juga boleh membeli LTC menggunakan Skrill kerana BitPanda menerima pembayaran Skrill.

Penting untuk diperhatikan bahawa bayaran berbeza-beza bergantung pada pilihan yang anda pilih, jadi anda mungkin ingin memeriksanya sebelum anda mula membeli Litecoin. Juga, yang paling penting, mempunyai dompet di mana anda boleh menyimpan duit syiling anda setelah membelinya kerana tidak digalakkan menyimpan syiling di bursa. Beberapa dompet terbaik yang tersedia termasuk Ledger Nano S dan Trezor.

Adakah Litecoin Mati?

Tidak, Litecoin sangat hidup dan menendang. Seperti yang telah kita lihat dalam artikel ini, projek ini sibuk menandatangani perkongsian baru dan berusaha untuk melakukan penambahbaikan selanjutnya. 

Adakah Litecoin Lebih Baik Daripada Bitcoin? 

Litecoin dikenali sebagai perak dengan Bitcoin menjadi Emas kerana banyak persamaan dan fakta bahawa ia adalah garpu Bitcoin. Apa yang diperbaiki Litecoin adalah masa transaksi mengurangkannya dari sepuluh minit menjadi sekitar dua setengah minit.

Adakah Litecoin akan gagal? 

Litecoin telah lama wujud sebagai salah satu cryptocurrency terawal, dan lama-kelamaan berjaya mengekalkan statusnya sebagai salah satu daripada sepuluh cryptocurrency teratas berdasarkan had pasaran. Memandangkan pengasasnya dan Litecoin Foundation sentiasa berusaha untuk mengekalkan rangkaian dan memperbaikinya, kemungkinan kegagalan Litecoin gagal sangat mustahil.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map