Ramalan Harga IOTA 2021 – Kecenderungan Naik dan Pakar

(Dikemas kini 13 Februari 2021) IOTA dikembangkan oleh pasukan Jerman dan diciptakan untuk mendukung revolusi Internet of Things (IoT), menggunakan sistem blockchain inovatif yang disebut “kusut”. Ini dibuat untuk meningkatkan komunikasi, transaksi, dan pembayaran antara mesin (iaitu interaksi M2M).

Memandangkan kepantasan kecerdasan buatan memperoleh adopsi global, IOTA adalah dan mendahului masa ketika ia dikandung. Sebahagian daripada ciri unik IOTA adalah bahawa ia adalah salah satu dari sedikit altcoin yang tidak dapat dilombong, tidak mempunyai blok, dan tidak mempunyai rantai. Ia dilengkapi dengan skalabilitas yang tidak terhingga dan masa transaksi yang sangat cepat, yang memberikannya kelebihan berbanding blockchain Bitcoin, misalnya.

Beli IOTA di Binance hari ini!

Namun, IOTA masih bertahan dengan pasaran kripto yang lain; lonjakan besar pada 2017 dan awal 2018 dan kemudian kejatuhan besar selama empat bulan terakhir. Pasukan ini terus menambah rakan dan menggunakan kes yang menjadikan IOTA sebagai tajuk utama di laman web kami dan lain-lain. Dan ada banyak teknolog bullish yang melihat teknologi IOTA lebih hebat daripada yang lain di pasaran.

Pada masa ini, IOTA berada di kedudukan # 21 pada carta crypto dengan kapitalisasi pasaran lebih dari $ 800 juta. Cryptocurrencynya kini diperdagangkan pada $ 0.29 setelah perubahan 12% dalam tempoh 24 jam terakhir.

Namun, untuk harga IOTA benar-benar pulih ke tahap tertinggi 2018 — di mana ia bermula sekitar $ 3.61, lebih banyak masa diperlukan. Kerjasama itu perlu digabungkan, dan rantaian itu sendiri perlu menunjukkan kemudahan dan kepantasan melalui berjuta-juta transaksi.

Dengan IOTA masih terikat dengan Bitcoin, dan perkongsian di peringkat baru mereka, harga IOTA tidak mungkin mengalami kenaikan sendiri pada tahun 2019. Menjelang tahun ini, ia dapat membuat perubahan pada dunia logistik dan proses IoT yang membuatnya bermaksud dapat melakukan. Tetapi itu kelihatan di jalan.

Pendapat Pakar Mengenai Mengapa IOTA Akan Meningkat

Pada tahun 2017, hampir semua mata wang digital, termasuk IOTA, mengalami kenaikan yang ketara dalam jangka masa yang singkat. Sebagai contoh, IOTA memberikan pulangan pelaburan sebanyak 12500% dalam masa kurang dari enam bulan. Walau bagaimanapun, persoalan yang ada di fikiran setiap orang adalah bagaimana masa depan bagi harga IOTA. Mari lihat apa yang para pakar katakan mengenai harga masa depan koin untuk membantu menjawab soalan ini. 

Ada sesetengah pakar industri yang pendapatnya dapat memberi kesan yang besar terhadap harga cryptocurrency. Salah satu pakar industri ini adalah John McAfee, yang telah memberikan beberapa pandangan mengenai banyak cryptocurrency. Melalui tweet, MacAfee menyatakan bahawa IOTA akan mengalami pertumbuhan, tetapi ini akan menjadi perlahan, sekitar 10% meningkat setiap tahun. Walaupun ini mungkin seperti angka yang sedikit, ia masih menunjukkan bahawa harga duit syiling akan terus meningkat. 

WalletInvestor menjangkakan harga IOTA akan meningkat kepada $ 0.446 pada tahun 2020, dan dalam lima tahun, harganya boleh menjadi $ 2.232.

TradingBeasts menjangkakan harga MIOTA akan berubah sedikit pada tahun 2020, mencapai puncak pada $ 0.4347959. Namun, pada tahun-tahun mendatang, harganya akan meningkat secara beransur-ansur dan pada akhir 2022 dapat mencapai puncaknya pada $ 0,625.

Tim Falk, seorang penulis pakar untuk Pencari.com, menyatakan bahawa Internet of Things telah menunjukkan potensi pertumbuhan yang besar di masa depan. Sebagai contoh, Google memperoleh Nest, sebuah syarikat automasi telefon pintar dengan harga $ 3.2 bilion pada tahun 2014. Pemerolehan ini menunjukkan bahawa Google menjangkakan industri IoT akan berkembang pesat, dan kerana IOTA berdasarkan teknologi ini, ia mungkin mengalami peningkatan penggunaan, yang menyebabkan kenaikan harga duit syiling. 

Selain itu, platform crypto sosial smartereum.com meramalkan bahawa MIOTA dijangka mencecah $ 5 tidak lama lagi. Menurut sumber ini, ramalan tersebut berdasarkan faktor-faktor seperti kekuatan pasukan pemaju, prospek teknikal, dan pengembangan berterusan. Oleh itu, harga duit syiling akan terus meningkat. 

Beberapa kali kita telah melihat bagaimana IOTA dapat meroket hanya dalam beberapa jam. Ini menunjukkan terdapat potensi besar untuk mata wang maya ini pada masa akan datang. Sebagai contoh, IOTA dapat bergerak lebih tinggi lebih dari 15% dengan Tezos (XTZ) beberapa bulan yang lalu. Salah satu persoalan utama yang sedang dilakukan oleh masyarakat ialah adakah kemungkinan IOTA bergerak ke arah $ 55 per duit syiling. 

Beli IOTA di Binance hari ini!

Faktor lain yang mendorong harga IOTA termasuk;

CarPass Digital Akan Dilancarkan Pada Q1 2019

Produk kerja pertama kolaborasi antara IOTA dan Volkswagen dijangka akan dikeluarkan pada bulan Jun tahun ini untuk kegunaan umum. Digital CarPass adalah aplikasi praktikal teknologi IOTA untuk data telematik kenderaan.

Produk baru akan membolehkan kenderaan menceritakan kisahnya seperti ke mana ia pergi dan bagaimana ia diperlakukan. Selain itu, ia akan menawarkan sejarah jarak tempuh yang tidak selamat dan melindungi daripada penipuan odometer sekiranya kenderaan terpakai. Ringkasnya, Digital CarPass akan bertindak sebagai lembaran laporan untuk kereta pada lejar diedarkan untuk memastikan data yang direkodkan seperti jarak tempuh tepat.

Menurut kepada Benjamin Sinram yang merupakan ketua blockchain di Volkswagen, pengeluar kereta itu meneroka teknologi lejar diedarkan dan cryptocurrency secara serentak dengan pasukan seperti IOTA dan Energy Web Foundation.

Dia menambah bahawa visi Volkswagen adalah untuk memberi tumpuan kepada kereta autonomi yang akan melakukan transaksi bagi pihak pemiliknya menggunakan dompet cryptocurrency.

“Kami ingin membolehkan kereta autonomi kami untuk (memberikan) perkhidmatan untuk anda dan membayar secara automatik untuk perkhidmatan ini dengan wang mereka sendiri.”

Menurut Sinram, produk itu akan dilancarkan sebelum akhir Q1 dan memandangkan ini sangat besar untuk industri kereta, kita dapat menjangkakan banyak dengungan positif di sekitar IOTA, dan ia harus mempertimbangkan harganya.

IOTA Bersedia untuk Bull Market

Dalam tempoh penurunan harga, pakar kripto menasihatkan projek untuk membina infrastruktur yang diperlukan untuk benar-benar menjadikan produk mereka dapat digunakan. Dan inilah yang dilakukan oleh IOTA dan pasukannya.

Pada masa ini, komuniti IOTA bekerja keras untuk melancarkan pelbagai produk. Untuk mula, Dompet Trinity sedang digunakan dan disebut-sebut oleh peminat IOTA. Trinity Wallet berfungsi untuk membuat dompet masuk dan selamat untuk memegang syiling; jalan mudah untuk pemegang masa depan untuk menceburkan diri dalam pelaburan IOTA. Ini adalah tambahan dompet untuk kaedah menyimpan IOTA pada dompet Ledger yang sudah sedia ada, yang mana anda boleh mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai di sini.

Projek penting kedua yang sedang dibangunkan adalah ID digital baru. Dunia bergerak ke digitalisasi segala-galanya, termasuk maklumat peribadi. Pasukan IOTA bekerja dalam penyelesaian ID digital penting yang akan menggunakan teknologi “kusut”. Walaupun tidak ada garis masa rasmi untuk projek ini, pemaju menerapkan Protokol Tuntutan Boleh Diverifikasi untuk meningkatkan perkhidmatan mereka.

Captura de pantalla 2018 09 10 a las 16.08.10

Projek ID yang sedang dibangun adalah salah satu daripada beberapa projek yang telah ditandatangani oleh IOTA dengan pengeluar kereta yang berbeza.

Terdapat beberapa projek lain dalam kerja-kerja yang melibatkan IOTA. Sebagai contoh, beberapa negara seperti Sweden dan Belanda bekerjasama dengan IOTA untuk memperbaiki proses pentadbiran yang berbeza.

Bank Pusat Sweden (Riksbank), misalnya, ingin melancarkan versi digital Krona Sweden. E-Krona akan didasarkan pada IOTA dan mungkin dilancarkan pada tahun 2019.

Selain itu, dua syarikat di Belanda, ICTU dan XURUX, melabur dalam projek untuk mengesahkan dokumen undang-undang dalam ‘IOTA Blockchain.’

Projek seperti ini meningkatkan kedudukan IOTA sebagai salah satu aset crypto yang lebih “praktikal” dan “terpakai”. Teknologinya telah menunjukkan potensi keuntungan untuk pelbagai sektor ini, dan pasaran bear tidak menghalang IOTA untuk mencipta nilai.

Makmal ENGIE

Dalam satu gerakan baru-baru ini yang perlu disebutkan, ENGIE Lab Crigen telah bekerjasama dengan IOTA Foundation. Kedua-dua syarikat akan mengusahakan ekosistem tenaga pintar berasaskan blockchain. Dalam perkongsian itu, ENGIE akan menggunakan komputer dan sains buatannya untuk meningkatkan kekusutan IOTA. Menurut sebuah blog rasmi jawatan, pasukan akan belajar antara satu sama lain melalui eksperimen.

Posting blog IOTA selanjutnya mendedahkan bahawa kedua-dua firma itu telah menandatangani perjanjian untuk menjalin perjanjian kerjasama antara mereka. Mereka akan memulakan sistem tenaga pintar yang terbuat dari dua alat asas. Yang pertama, untuk menguruskan infrastruktur blockchain berasaskan pelayan dan penciptaan sistem pangkalan awan. Yang lain, fokus pada peningkatan kontrak pintar.

Mengikut pengumuman, syarikat ini terutama menyasarkan pasaran Asia dan berhasrat untuk melancarkan perkhidmatan sebelum tahun depan. ENGIE akan terus meluaskan perkhidmatannya ke Eropah selatan sebelum Mei 2019. Semasa membuat pengumuman itu, Yves Le Gelard, naib presiden ENGIE, menyatakan kegembiraannya dengan mengatakan bahawa:

“Kami gembira dapat menjadi sebahagian daripada program ini, yang memungkinkan banyak pelaku untuk mengakses teknologi blockchain. Ini adalah contoh sempurna untuk menunjukkan bagaimana ENGIE mengubah masyarakat secara digital, “

Dalam catatan pengumuman, Phillippe Calvez, seorang Pengurus Penyelidikan Makmal, mengulas bahawa:

“Sebilangan besar bukti konsep dan aktiviti telah dimulai di makmal dan oleh itu kami berharap dapat berkolaborasi dengan projek antarabangsa yang lebih besar. Kerjasama itu akan menyedarkan lebih banyak orang mengenai manfaat menggunakan teknologi DLT inovatif.

Perlu diperhatikan bahawa IOTA juga telah bekerjasama dengan Audi, salah satu pengeluar kereta terbesar di seluruh dunia.

Analisis Pandangan Dagangan Ramalan Harga IOTA (MIOTA) Dikemas kini 13 Februari 2021

IOTA / USDT sudah memulakan Fasa D dan SOS sudah masuk. oleh Mizo_Mizo pada TradingView.com

IOTA dapat memperoleh keuntungan 100% dalam beberapa minggu terakhir. Sekarang mungkin untuk IOTA memulakan gelombang pembetulan yang dapat mendorong harga 30% hingga 50% ke bawah. Walaupun ini tidak disahkan, inilah yang dipercayai oleh penganalisis bahawa perkara itu boleh berlaku. Selain itu, peringatan “SOS” ditunjukkan dalam grafik, yang menunjukkan bahawa ia mungkin merupakan saat yang baik untuk menjual daripada memasuki pasar. 

Tahap sokongan seterusnya pada tahap 0,56 USDT dan aset digital akhirnya dapat bergerak ke tahap ini. Walaupun begitu, pasaran kripto tetap bullish dan kita mungkin belum melihat yang terbaik untuknya.

IOTAUSDT oleh Pedagang_OMS pada TradingView.com

Untuk cryptocurrency IOTA, peniaga di TradingView menunjukkan tahap sokongan dan rintangan yang berbeza untuk mata wang maya ini dalam carta 4 jam. Kita dapat melihat bahawa tahap sokongan terdekat adalah pada 0.3909 USDT setiap duit syiling. Sementara itu, harga rintangan terdekat adalah pada 0.4185 USDT. 

Sekiranya IOTA dapat menembusi tahap rintangan ini, maka ia dapat bergerak dengan mudah ke 0,457 USDT setiap syiling. Jika sebaliknya, ia memecah tahap sokongan ini, yang seterusnya adalah 0.38 USDT atau MA 223 yang kini bergerak lebih tinggi. MA 34 baru saja melintasi MA 89 ke bawah, dan ini dapat berlanjutan jika tahap sokongan tidak dapat menopang harga IOTA.

IOTUSDT membuat rehat untuknya … oleh ahli kaji selidik pada TradingView.com

Seperti yang ditunjukkan oleh penganalisis IOTA, terdapat pembentukan corak kepala dan bahu terbalik pada jangka masa 3 hari. Seperti yang dapat kita lihat dalam carta, IOTA sedang berusaha menembusi tahap rintangan yang sangat penting iaitu mata wang yang berada pada 0.4388 USDT.

Menembusi di atas tahap itu mungkin sangat positif untuk mata wang maya ini. Memang, ini boleh menjadi langkah kenaikan seterusnya untuk IOTA. Segala-galanya bergantung pada bagaimana lilin ditutup dan kemungkinan ia kekal di atas tahap itu. Sekiranya itu berlaku, tahap rintangan bertahun-tahun akan dipatahkan sepenuhnya, yang membolehkan IOTA mula bergerak lebih tinggi di pasaran bull seterusnya.

IOTAUSDT oleh sinaosivand pada TradingView.com

Bagi pasangan perdagangan IOTA USDT, penganalisis melihat bahawa terdapat tahap sokongan jangka panjang yang sangat kuat pada sekitar $ 0.2259 setiap duit syiling. Ini boleh memberi kesan yang sangat positif dalam menyokong harga aset digital ini. Selain itu, terdapat juga garis aliran menaik yang dapat mendorong harga mata wang maya lebih tinggi dalam beberapa bulan mendatang. 

Analisis jangka panjang peniaga ini menunjukkan IOTA ke arah harga tertinggi yang dicatatkan sejak pasaran lembu pada 2017/2018. Mata wang maya boleh mencecah $ 0.5954 pada pertengahan 2021. Lebih-lebih lagi, duit syiling ini juga mungkin meningkat kepada $ 0.54.

IOTAUSDT oleh hakem_30 pada TradingView.com

IOTA boleh bergerak menuju 0.35 USDT dalam waktu terdekat. Mata wang maya boleh bergerak menuju 0.39 USDT dan bergerak lebih tinggi ke 0.4675 dan malam ke 0.5910 jika pasaran terus bergerak lebih tinggi. Lebih-lebih lagi, ini juga mewakili tahap Fibonacci. 

Penganalisis berpendapat bahawa analisis ini tidak akan berfungsi sekiranya mata wang digital jatuh di bawah 0.2980 USDT. Ini akan mendorong IOTA ke tahap antara 0,25 USDT dan 0,28 USDT. Sudah tentu, keseluruhan pasaran cryptocurrency akan memainkan peranan penting dalam pengembangan pasaran altcoin. Sekiranya BTC bergerak lebih tinggi, maka IOTA boleh mengikuti.

Beli IOTA di Binance hari ini!

Ketahui Lebih Lanjut

Ketahui bagaimana anda boleh membeli MIOTA on Binance dengan maklumat dalam panduan kami, dan juga cara menyimpan MIOTA di Ledger.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map