Ramalan Harga Bitcoin – Bolehkah Bitcoin Menembusi $ 50,000 pada tahun 2021? Ramalan Harga BTC

(Dikemas kini 14 Februari, 2021) Dinamakan aset berprestasi terbaik dalam dekad ini, Bitcoin telah berjaya dalam beberapa tahun sahaja. Walaupun wabak coronavirus menarik perhatian di seluruh dunia, Bitcoin masih mendapat perhatian di seluruh dunia, terutama dengan peristiwa separuh di cakrawala.

Berdagang sekitar $ 7,200 pada masa penulisan, ia telah mencatatkan keuntungan lebih dari 9,000,000% sejak Julai 2010. Dalam tempoh yang sama, S&P hanya tiga kali ganda. Emas hanya naik 25%, dan beberapa saham berprestasi terbaik di Russell 3000 hanya naik sekitar 3,000%, yang sedikit dibandingkan dengan keajaiban dunia kewangan terkini.

Dalam petikan ini, kita akan melihat semua berita dan rancangan terbaru untuk Bitcoin yang kemungkinan akan mendorong harganya melebihi $ 50,000. Kami juga akan menganalisis minat terhadap koin dan persembahannya yang lalu dengan analisis carta dan ramalan pakar untuk melihat apakah sasaran itu adalah kemungkinan untuk BTC pada tahun 2021.

Beli Bitcoin di Binance hari ini

Berita Bitcoin Terkenal & Rancangan untuk 2021 

Pelabur Boleh Mengumpulkan Bitcoin Semasa Mereka Mengantisipasi Separuh

Ramalan Harga Bitcoin

Menurut Kaca kaca, sebuah firma perisik blockchain, pada 14 April 2020, purata bergerak tujuh hari dari jumlah BTC yang dipegang dalam alamat pertukaran jatuh kepada 2,214,365. Rata-rata turun hampir 8% dari paras tertinggi pada 2.404.786, yang dicatatkan pada 17 Januari 2020.

Firma itu berpendapat penurunan baki pertukaran menunjukkan ada peralihan ke strategi pegangan jangka panjang. Ternyata pelabur biasanya mengeluarkan duit syiling dari bursa dan menyimpannya di dompet peribadi apabila mereka menjangkakan harganya akan naik. Sebaliknya, mereka cenderung menggerakkan koin ke bursa ketika mereka bersiap untuk menjual ketika mereka merasa kejatuhan harga berada di kaki langit.

Kami yakin peningkatan tahap pegangan dapat dikaitkan dengan jangkaan kenaikan yang berkaitan dengan penurunan ganjaran perlombongan Bitcoin, yang akan berlaku pada bulan Mei.

Proses ini dirancang untuk mengawal inflasi dan akan mengurangkan ganjaran setiap blok yang ditambang dari 12.5 BTC menjadi 6.25 BTC. 

Pembangunan Bitcoin Lebih Sihat Daripada Yang Pernah

Dengan semakin banyak institusi dan syarikat yang melihat BTC sebagai infrastruktur penting ketika datang ke masa depan kewangan, nampaknya Bitcoin mengalami peningkatan jumlah entiti yang membiayai pembangunannya.

Ini menurut penyelidikan yang dilakukan oleh BitMEX. Laporan itu diterbitkan pada 28 Mac menunjukkan bahawa syarikat blockchain Lightning Labs dan Blockstream pada masa ini merupakan penyumbang terbesar dalam pembangunan projek ini. Sebaliknya, firma penyelidikan Bitcoin Chaincode adalah penyokong kewangan terbesar pembangunan perisian Bitcoin Core.

Penyelidik di BitMEX menggunakan data dan maklumat yang tersedia secara terbuka dari orang-orang yang terlibat untuk membuat apa yang mereka namakan sebagai gambaran paling komprehensif mengenai dana pembangun Bitcoin sumber terbuka. 

Laporan itu menyatakan:

“Kami menyimpulkan bahawa situasinya lebih sehat daripada sebelumnya, sehubungan dengan ketersediaan kewangan, ketelusan, dan tahap pengagihan di antara penyokong kewangan.”

Blockstream dan Lightning Lab kedua mempekerjakan 8 pembangun, diikuti oleh Square Crypto, dengan 7 untuk mengusahakan Bitcoin. Diikat pada 6 pembangun, masing-masing adalah Chaincode, Purse, dan MIT’s Digital Currency Initiative (DCI). Senarai lengkap dapat dilihat di bawah.Ramalan Harga Bitcoin

Pasukan penyelidik juga melihat aktiviti di repositori Bitcoin Core untuk mengenal pasti penyumbang teratas dan menentukan sumber pembiayaan mereka. Mereka mendapat tahu bahawa 11 daripada 33 pembangun paling aktif bebas, dengan 7 orang dibayar oleh Chaincode dan 3 oleh Blockstream. 

Baru-baru ini kami juga melihat Square Crypto bergabung, dan syarikat yang dimiliki oleh pengasas Twitter juga menyokong pengembangan Bitcoin dengan geran.

Bitcoin adalah cryptocurrency yang berbeza. Ia unik. Walaupun penyelesaian lain telah dibuat, Bitcoin tetap menjadi aset digital rintangan penapisan terbaik. Sebagai contoh, stablecoin Tether (USDT) boleh berguna, namun, transaksi dapat dibalik dengan mudah. Ini tidak baik untuk ekosistem crypto; dan di sinilah Bitcoin memainkan peranan penting.

Harga Bitcoin juga boleh bergerak lebih tinggi dan hingga 60x jika mengikuti had pasaran emas pada masa akan datang. Ini menurut laporan terbaru yang dikeluarkan oleh Galaxy Digital.

Analisis Harga Bersejarah Bitcoin (BTC) 2018-2021

Pergerakan harga Bitcoin dari coinmarketcap.com 2018

Baru pada tahap tertinggi sepanjang bulan Disember 2017, Bitcoin bermula pada 2018 pada $ 13,848 selepas peretasan yang mempengaruhi pertukaran Coincheck di Jepun. Hacks kemudian memberi kesan pada harga Bitcoin, seperti hack pertukaran crypto KuCoin pada tahun 2020. 

Kenaikan yang berterusan akan berlaku, memuncak ke puncak $ 17.057 pada 6 Januari. Ini akan menjadi titik tertinggi yang akan dicapai oleh harga. Penurunan yang stabil diikuti, namun harga berjaya bertahan di atas paras $ 10,000 sehingga akhir Januari. Walau bagaimanapun, awal Februari menyaksikan Bitcoin menembusi di bawah $ 10,000 ke tahap $ 8,200 pada 2 Februari. Harga akan meningkat sekitar $ 8,200 dan $ 10,000 untuk tiga bulan berikutnya sebelum turun ke julat $ 7,500 pada 25 Mei. Enam bulan berikutnya menyaksikan harga BTC dimainkan sekitar tahap $ 6,000 sehingga 14 November ketika pasaran beruang masuk. Harga mengalami penurunan mendadak hingga rendah $ 3,316 pada 14 Disember. 

BTC akan menembus julat $ 3,000 untuk 3 bulan akan datang sebelum menembusi paras $ 4,000 pada 16 Mac 2019. Kenaikan harga yang stabil akan menyusul dan untuk pertama kalinya pada tahun 2019 BTC berjaya menembusi tanda $ 10,000 pada 24 Jun. Pada 10 Julai , BTC mencecah $ 12,967 yang menandakan titik tertinggi harga yang diperoleh tahun ini. Bitcoin mengakhiri tahun ini pada $ 7,277. Turun naik Bitcoin juga berkaitan dengan minat yang lebih besar dari peserta pasaran.

Pada tahun 2020 BTC memulakan tahun dengan kenaikan yang stabil dengan harga berjaya menembus paras $ 10,000 pada 9 Februari. Walau bagaimanapun, kedudukan tidak bertahan lama kerana ia kembali dalam julat $ 9,000 untuk bulan berikutnya sehingga penembusan ke bawah pada 8 Mac. Terdapat penurunan mendadak pada 16 Mac pada $ 4,626 di tengah penyebaran Coronavirus di seluruh dunia, dan kedua-dua pasaran kripto dan tradisional merasakan kesan wabak. 

Oleh kerana harganya telah meningkat dengan kenaikan yang stabil dan berjaya menembus angka $ 7,000 pada 7 April. Ramai yang menganggap bahawa harga Bitcoin dapat terus meningkat ketika Intercontinental Exchange (ICE) merancang untuk menawarkan produk dan perkhidmatan baru kepada pelabur di pasaran. 

Populariti Bitcoin 2019 berbanding Populariti Bitcoin 2020 

Ramalan Harga BitcoinMinat Bitcoin antara sejak 2019.

Melihat nombor dari Trend Google, kami melihat minatnya rendah pada awal 2019, yang dapat difahami memandangkan kami berada di pasaran beruang. Lonjakan minat pertama adalah antara 31 Mac-6 April. Terdapat minat berterusan antara 12 Mei – 18 Mei, dan ini bertepatan dengan kenaikan harga. Minat dalam Bitcoin memuncak pada 23 – 29 Jun, tempoh yang menyaksikan koin mencatatkan harga tertinggi untuk tahun ini. Dari sana, ia terus menurun ke level hingga bulan-bulan berikutnya kerana harganya sepadan dengannya. 

Minat Bitcoin mengikut wilayah

Memfaktorkan pada tempoh yang sama, pada tahun 2020, Bitcoin telah melihat lebih banyak minat berbanding tahun sebelumnya. Ini disokong oleh angka yang memuncak antara 1 -21 Mac. Atas sebab tertentu, kebanyakan minat berasal dari Afrika, dengan tiga daripada 5 carian teratas berdasarkan negara berdasarkan benua. 

Oleh kerana minat untuk Bitcoin terus meningkat, beberapa minggu yang lalu, harga Bitcoin dapat melepasi $ 11,550 membantu altcoin untuk mencatat keuntungan besar juga. Di samping itu, harga Bitcoin kekal di atas $ 10,000 selama lebih dari 63 hari, memecahkan rentetan 62 hari sebelumnya antara 2017 dan 2018.

Evolusi Harga Bitcoin Pada 2019

Ramalan Harga BitcoinEvolusi harga Bitcoin 2019 coinmarketcap.com

2019 adalah pasaran lembu berbanding tahun 2018, di mana harga Bitcoin merosot ke paras $ 3.000. BTC bermula 2019 pada $ 3,739. Dan bertahan pada tahap itu sehingga 21 Februari sejurus sebelum kembali ke tahap $ 3.000 hingga 1 April. Dari sana, terdapat kenaikan yang stabil dalam beberapa bulan akan datang, yang memuncak pada puncak $ 13,793 pada 26 Jun. Ini akan mewakili tahap tertinggi harga mencecah pada tahun 2019. Lima bulan berikutnya menyaksikan harganya meningkat sekitar $ 12,000 dan $ 7,000 sehingga pada 25 November apabila turun menjadi $ 6,728. Itu tidak bertahan lama kerana kembali ke tahap $ 7,000 untuk sebahagian besar baki tempoh berjaya mengakhiri tahun ini pada $ 7,293 kenaikan hampir 200% dari mana ia bermula pada awal tahun. 

Kita juga perlu mempertimbangkan bahawa ikan paus Bitcoin menggerakkan pasaran, yang tentunya sesuatu yang dapat mengubah cara tingkah laku Bitcoin. Memang, apabila sejumlah besar Bitcoin dipindahkan ke bursa, ini bererti pergerakan yang lebih besar dapat dialami oleh harga Bitcoin.

Pembelian Bitcoin secara besar-besaran boleh memberi kesan mendalam terhadap harga Bitcoin, yang juga boleh mempengaruhi pasaran kewangan. Beberapa pakar percaya bahawa kejatuhan harga Bitcoin yang besar dapat mempengaruhi keseluruhan ekonomi dunia. Tahap penting untuk melihat Bitcoin ialah $ 12,000. Sekiranya ia bergerak lebih tinggi, maka kita dapat mempertimbangkan aset digital dapat meneruskan trend kenaikannya.

Sebagai contoh, ketika Presiden A.S. Donald Trump menguji positif COVID-19, harga Bitcoin jatuh lebih dari 2% hanya dalam 30 minit. Walaupun begitu, pada suku ketiga tahun ini, Bitcoin dapat mencatat keuntungan yang setara dengan 18%.

Masalah peraturan juga penting untuk membantu cryptocurrency berkembang ke seluruh dunia. Tanpa kerangka undang-undang yang jelas, inovasi akan sangat terpengaruh.

Ramalan Harga Bitcoin – Analisis TradingView – Dikemas kini pada 14 Februari 2021

Bitcoin: Pembalikan dari 50 000 $ dan Pelan Dagangan Saya oleh DLavrov pada TradingView.com

Penganalisis ini menunjukkan bahawa BTC tidak jauh dari mencapai $ 50,000. Namun, dia berpendapat bahawa sangat penting untuk melihat bagaimana tindakan harga berubah pada $ 50,000. Menurutnya, pasar saat ini terlalu mahal dan segera ada pembetulan. Garis RSI juga telah mencapai zon overbought.

Dia juga melihat histogram MAXD dan membandingkannya dengan pasaran tertinggi 2017 ketika BTC mencapai $ 20,000. Dia menganggap bahawa BTC akhirnya dapat menelusuri semula dari $ 50,000 hingga $ 30,000 dan swing terbuka dan perdagangan jangka panjang setelah pembetulan menggunakan isyarat pembalikan yang berbeza.

Lembaran Menipu Psikologi Bitcoin “Muncul Gelembung” oleh ArShevelev pada TradingView.com

Menurut penganalisis, perlu bagi peniaga kripto untuk memahami bahawa kita boleh berada di pasaran beruang baru. Dia menunjukkan bagaimana Bitcoin telah mencapai puncak pada $ 41,700 dan kemudian ia memulakan trend bear baru yang dapat bertahan bukan hanya selama beberapa minggu tetapi untuk sepanjang tahun ini. 

Pedagang menunjukkan bahawa kenaikan harga baru-baru ini menjadi $ 38,000 adalah saat di mana Bitcoin mencapai tahap “kembali normal” dan kita dapat bergerak menuju kemalangan besar baru. Ini boleh berlaku sepanjang 2021 atau bahkan pada tahun 2022. 

Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis, perkara terbaik adalah selalu bersikap rendah diri ketika berdagang cryptocurrency dan mengikuti rancangan kewangan.

Tahap pelanjutan BTC Fibo, sasaran pertama 46K oleh PADTA pada TradingView.com

Seperti yang ditunjukkan oleh penganalisis dalam analisis harga ini, Bitcoin diperdagangkan dalam segitiga simetri yang bermula pada bulan Disember 2020. Dalam beberapa jam terakhir, mata wang maya telah mendekati garis bawah segitiga ini. 

Mata wang maya akan menjadi sangat penting untuk bergerak lebih tinggi untuk meneruskan trendnya. Sekiranya tidak, kita dapat melihat BTC semakin rendah. Penganalisis menganggap bahawa matlamat seterusnya adalah untuk Bitcoin bergerak ke tahap harga 46.000 USDT dalam beberapa minggu akan datang. Ini akan berlaku sekiranya BTC pecah dari segitiga di mana ia sedang diperdagangkan.

Jurangnya Meningkat! oleh mira000 pada TradingView.com

Seperti yang dilaporkan oleh penganalisis, BTC / USDT berpendapat bahawa mungkin untuk masuk ke barisan sokongan yang kini berada di sekitar $ 25,000. Seperti yang dijelaskannya, ini boleh menjadi peluang yang baik untuk membeli lebih banyak BTC. Pada masa ini, Bitcoin baru sahaja melampaui $ 34,000 dan ia boleh terus berkembang dalam beberapa bulan mendatang. 

Selain itu, dia menjelaskan bahawa karena tidak ada pembetulan dalam beberapa bulan terakhir, kejatuhan crypto berikutnya dapat terjadi pada bulan-bulan berikutnya. Ini kelihatan sangat tidak sihat untuk pasaran, yang bermaksud bahawa perlu bagi BTC untuk kembali sejajar dengan pertumbuhan tulen dengan segera.

Ramalan BTC oleh Forex_Fox pada TradingView.com

Forex Fox melihat Bitcoin menyentuh bahagian atas struktur segitiga menaik dan meluas untuk kali kedua. Ini sama dengan tindakan harga sebelumnya yang ditunjukkan oleh penganalisis dalam carta. Seperti yang kita lihat bahawa ini telah berlaku pada masa lalu, penganalisis menganggap bahawa jalan ini mungkin yang paling mungkin diikuti oleh Bitcoin. 

Dia juga telah menyatakan bahawa mata wang digital bergerak di sepanjang rintangan segitiga atas sehingga mengesan semula untuk menguji garis sokongan. Walau bagaimanapun, pergerakan besar menuju 28,000 USDT akan datang dalam waktu terdekat dan banyak peniaga tidak dapat bersiap sedia untuk ini.

Ramalan Harga Bitcoin Pakar 

Menurut Adam Back, Ketua Pegawai Eksekutif Blockstream Bitcoin boleh melebihi paras tertinggi sepanjang masa $ 20,000 pada akhir tahun 2020, memandangkan separuh dan asas teknologi lain dapat ditanggung. Dia optimis boleh mencapai $ 100,000. Ini bukan kali pertama bahawa $ 100,000 adalah sasaran utama untuk harga Bitcoin pada masa akan datang. Pakar-pakar lain percaya bahawa Bitcoin boleh mencapai $ 50,000 selepas acara separuh pada tahun 2020. 

Changpeng Zhao, yang lebih dikenali sebagai CZ, Ketua Pegawai Eksekutif Binance, melihat industri ini semakin besar dalam jangka masa panjang, dan ini cenderung mendorong harga lebih tinggi. Dia percaya Peningkatan minat dari pemain institusi menandakan pasaran yang menaik pada tahun 2020.

Paolo Ardoino, Ketua pegawai teknologi di Bitfinex, mengatakan bahawa dia tidak menjangkakan Bitcoin akan jatuh di bawah paras $ 6,000 pada tahun 2020 walaupun kita dapat menyaksikan beberapa FUD sebelum peristiwa separuh. Secara keseluruhan, dia melihat harganya sekurang-kurangnya mencecah $ 20,000 pada penghujung hari. 

Marc P. Bernegger, yang merupakan pelabur fintech di Crypto Finance, dia melihat harga Bitcoin setinggi $ 55,000 dan serendah $ 22,000 pada akhir tahun 2020. Dia melihat penurunan dan kemasukan dana institusi yang akan datang sebagai pemacu utama. Walaupun begitu, Tim Draper percaya bahawa pemisahan Bitcoin tidak akan menjadi pemangkin utama kenaikan harga Bitcoin dalam beberapa tahun atau bulan mendatang. 

Alejandro De La Torre, Wakil presiden di Poolin, menawarkan ramalan sederhana antara $ 5,000 hingga $ 14,000 pada akhir tahun. 

Arthur Hayes, Ketua Pegawai Eksekutif BitMEX, melihat Bitcoin meninjau semula paras tertinggi sepanjang masa $ 20,000 dan bahkan menerobos ketika inflasi dan narasi penyimpanan nilai berlaku. Namun, sekiranya kita kembali ke wilayah beruang, harganya akan sekitar $ 3,000.

Alex Mashinsky, CEO Celsius, melihat harga Bitcoin naik melebihi $ 25,000 beberapa bulan selepas separuh. Setelah dinobatkan sebagai aset berprestasi terbaik dalam dekad yang lalu, CEO tidak melihat alasan mengapa Bitcoin tidak akan menguasai yang berikutnya.

Ivan, di Tech, seorang influencer YouTube, melihat Bitcoin mencapai minimum $ 3,400 dan maksimum $ 200,000. Hei, ada yang mungkin berlaku dalam crypto!

Nicholas Merten, pengasas DataDash, saluran YouTube, melihat Bitcoin mencapai minimum sekurang-kurangnya $ 16,000 dan maksimum $ 24,000 pada akhir tahun 2020. Dia menyebut kenaikan separuh pelabur institusi, dan PlusToken selesai menjual BTC dan ETH sebagai pemandu utama.

Niklas Nikolajsen, pengasas dan pengerusi Bitcoin Suisse AG, percaya tidak ada yang dapat meramalkan harga Bitcoin dengan tepat; namun, 2020 akan seperti tahun 2016, di mana kita akan melihat tren positif bermula dan harganya boleh mendekati paras tertinggi sepanjang masa. Dengan ini, maksimum untuk tahun ini ialah $ 17,000 dan minimum $ 5,900. 

Nicholas Merten berpendapat bahawa Bitcoin mungkin akhirnya mencecah $ 200,000 setiap duit syiling.

Terdapat banyak penganalisis yang percaya bahawa Bitcoin boleh mencapai tahap tertinggi baru pada masa akan datang. Memang, seorang penganalisis tanpa nama menganggap bahawa Bitcoin boleh meningkat menjadi $ 500,000 pada tahun-tahun berikutnya.

Soalan Lazim Bitcoin (Soalan Lazim) 

Yang Membuat Bitcoin?

Bitcoin dicipta oleh seseorang atau sekumpulan individu dengan nama samaran Satoshi Nakamoto. 

Bilakah Bitcoin Dilancarkan? 

Domain bitcoin.org didaftarkan pada 18 Ogos 2008. Dua bulan kemudian, pada 31 Oktober, pautan ke kertas putih Bitcoin diposkan ke senarai surat kriptografi. Pada 3 Januari 2009, rangkaian Bitcoin dilancarkan dengan Nakamoto melombong blok pertama.

Adakah Bitcoin Terdesentralisasi?

Bitcoin adalah cryptocurrency yang terdesentralisasi tanpa pentadbir tunggal atau pusat kuasa.

Adakah bukti kepentingan Bitcoin? 

Tidak, Bitcoin menggunakan algoritma konsensus Proof of Work (PoW), yang memerlukan simpul peserta untuk membuktikan kerja yang dilakukan dan diserahkan oleh mereka melayakkan mereka menerima hak untuk menambah transaksi baru ke blockchain.

Adakah Bitcoin adalah pelaburan yang baik?

Sekiranya kita menggunakan fakta yang kukuh, maka pulangan lebih dari 9,000,000% dalam sepuluh tahun bermaksud pelaburan terbaik! Harga Bitcoin hanya akan naik pada masa akan datang apabila bekalan berkurang, dan crypto mendapat populariti dengan banyaknya. Bahkan Coronavirus telah memberi kesedaran kepada mata wang maya kerana orang dan kerajaan menyedari perlunya mata wang maya berbanding dengan menyentuh wang kertas. 

Adakah Bitcoin akan naik? 

Dengan separuh dari sudut dan berdasarkan rekod, kami yakin harga Bitcoin akan naik pada tahun 2020. Ramalan kami terletak pada tanda $ 15,000, sekurang-kurangnya, tetapi kami tidak menolak kemungkinan koin itu melepasi paras tertinggi sepanjang masa. 

Di mana untuk membeli Bitcoin?

Sebagai cryptocurrency yang paling popular, terdapat beberapa cara untuk membeli Bitcoin, termasuk menggunakan kad kredit / debit di Coibase, Coinmama, CEX.IO, BitPanda, dan banyak lagi. 

Anda boleh membeli Bitcoin menggunakan akaun bank / pindahan di Coinbase, Coinmama, BitPanda, dan banyak lagi.

Anda boleh membeli Bitcoin menggunakan wang tunai di LocalBitcoins, BitQuick, dan Wall of Coins.

BTC boleh dibeli di ATM Bitcoin, yang berada di lokasi yang berlainan di seluruh dunia dengan lebih daripada 5,000 mesin.

Anda juga boleh membeli Bitcoin menggunakan PayPal walaupun bayaran yang dikenakan agak tinggi.

Beli Bitcoin di Binance hari ini

Adakah Bitcoin mati?

Berdasarkan bukti sepuluh tahun terakhir sejak Bitcoin dilancarkan, kami mengatakan bahawa ia masih hidup dan menendang, dan tidak ada sebab mengapa ia tidak boleh berterusan untuk waktu yang lama.

Adakah Bitcoin lebih baik daripada Ethereum? 

Maximalis Bitcoin akan mengatakan ya, dan Ethereum akan mengatakan Etherum lebih baik. Walau bagaimanapun, kedua-duanya adalah teknologi hebat yang menawarkan faedah yang berbeza kepada pengguna.  

Adakah Bitcoin akan gagal? 

Kegagalan Bitcoin sangat tidak mungkin kerana kita telah melihat perkembangannya dan pendanaannya lebih sihat daripada sebelumnya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map