3 Sebab Mengapa Harga OMG Boleh Meningkat Tidak Lama Lagi

OmiseGo (OMG) adalah projek blockchain yang berusaha untuk mendesentralisasi rangkaian pembayaran dan mewujudkan sistem kewangan awam yang terbuka. Matlamat tunggal platform adalah untuk menawarkan penyelesaian untuk masalah koordinasi asas yang terdapat di antara pemproses pembayaran, institusi kewangan dan pintu masuk.

Sejak dilancarkan pada tahun 2013, Omise telah memantapkan dirinya sebagai peneraju ruang teknologi kewangan Asia. Ia menawarkan salah satu penyelesaian pembayaran dalam talian terbesar yang boleh diterima di Thailand dan Asia Tenggara. Platform ini menggunakan OMG sebagai mata wang asalnya – token ERC-20.

Tahun lalu OMG menjadi token berasaskan Ethereum pertama yang melintasi tanda $ 1 bilion dalam permodalan pasaran tetapi harga OMG sejak itu merosot dengan pasaran crypto yang lain. Pada masa ini ia diperdagangkan pada $ 3,37 dengan cap pasaran sebanyak $ 472 juta.

Perkembangan Harga OMG

Walau bagaimanapun, terdapat perkembangan positif di sekitar projek yang menjanjikan untuk mengembalikan tanda itu ke bekas kegemilangannya. Di bawah ini kita akan melihat tiga perkembangan terbaru yang akan mendorong harga OMG naik.

Pelaksanaan Plasma yang Akan Berlaku

OmiseGo akan menjadi cryptocurrency pertama yang menerapkan Plasma pada blockchain Ethereum. Ia sesuatu yang menggembirakan banyak orang. Baru-baru ini projek mengeluarkan kemas kini kemajuan mereka dalam pengembangan Plasma, dan nampaknya mereka tidak jauh dengan pelaksanaan penuh.

Plasma adalah penyelesaian penskalaan blockchain. Ini adalah cetusan idea Vitalik Buterin dan Joseph Poon pencipta bersama Lightning Network.

Plasma memungkinkan untuk blok block dibina di blockchain. Jadi, sebagai contoh, blockchain yang dibina di atas blockchain Ethereum disebut rantai kanak-kanak. Rantai kanak-kanak ini juga boleh mempunyai rantai anak mereka dan sebagainya.

Ringkasnya, plasma adalah banyak rantaian yang berpisah dari rantai induk yang semuanya dihubungkan ke satu rantai utama. Dalam kes OmiseGO, cawangan blockchain ini akan digunakan untuk melakukan operasi yang kompleks, dan ini akan melepaskan beban dari rantai utama.

Ini akan menghasilkan kelajuan yang lebih cepat dan yuran transaksi yang lebih rendah kerana rantai utama tidak perlu meniru tindakan ini.

OmiseGO memulakan pengembangan dan pengujian Tesuji Plasma pada Q1 tahun ini. Oleh itu, ketika kita memasuki Q4, kemajuannya semakin stabil dengan kemas kini terbaru yang melibatkan Watcher API disebarkan di OmnetGo internal testnet.

Pelaburan Otak Global

Menurut siaran akhbar dipaparkan baru-baru ini, firma modal teroka Jepun Global Brain telah melaburkan sejumlah yang tidak didedahkan di Omise Holdings. Pelaburan ini bertujuan untuk membiayai pengembangan Omise di Jepun.

Global Brain juga akan menyokong inisiatif OmiseGo untuk mengembangkan infrastruktur kewangan yang akan menjadi tuan rumah PayPal seperti sistem pembayaran dan perkhidmatan pengiriman wang, serta pertukaran terdesentralisasi yang didorong oleh Ethereum.

Matlamat untuk Omise adalah untuk mencuba dan memperbaiki infrastruktur kewangan tradisional dengan menggunakan alat inovatif kerana berusaha untuk memperluas perkhidmatannya ke wilayah baru. Dalam siaran akhbar syarikat menyatakan:

“Ekspansi global adalah pemacu pertumbuhan utama bagi perniagaan di seluruh dunia, namun transaksi kewangan sedang diproses oleh platform lama yang dibangun di atas infrastruktur yang tidak diarahkan untuk mendukung kebutuhan perdagangan global. Ketika perdagangan global dan pergerakan penduduk berkembang, kemampuan untuk melakukan pembayaran kapan saja dan di mana saja menjadi keperluan. “

Ia menjelaskan mengapa platform mengalami peningkatan penggunaan. Ketika Omise meneruskan usaha untuk mengadopsi perusahaan di Asia, kita dapat mengharapkan untuk melihat harga OMG mulai naik.

Pelaksanaan McDonald’s Of The OmiseGo Blockchain Ecosystem

Pada bulan September 2017, McDonalds Thailand menjalin kerjasama dengan Omise untuk membantu melancarkan sistem pembayaran dalam talian.

Lalu lintas di laman web dan aplikasi mudah alih meningkat secara pesat, dan mereka memerlukan penyelesaian segera.

Melangkah pantas ke bulan Julai tahun ini dan nampaknya McDonald’s telah berjaya melaksanakan ekosistem blockchain OmiseGo.

Dalam sebuah temu ramah, diterbitkan pada 18 Julai, Encik Hester Chew, CEO McDonald’s Thailand menyatakan kegembiraannya atas hasil kerjasama syarikatnya dengan Omise.

Dia berkata:

“Mengoptimumkan aliran keluar di laman web dan aplikasi mudah alih McThai telah menjadi tumpuan besar bagi kami.”

Di sinilah Omise telah membuktikan nilainya.

Chew memuji Omise kerana mengurangkan jumlah langkah yang diperlukan untuk membuat pembayaran dan juga jumlah daftar keluar. Perubahan yang digambarkannya sangat ketara.

Kejayaan perkongsian terkenal seperti ini sangat besar bagi OmiseGo dan akan memberi implikasi positif terhadap harga OMG, kerana perkongsian serupa dibuat dan dilancarkan.

Mahu Ketahui Lebih Lanjut?

Berminat dengan lebih banyak penyelidikan mengenai masa depan harga OMG? Anda boleh membaca panduan kami untuk OMG di sini.

 

Basil mempunyai tiga tahun pengalaman bebas menulis mengenai teknologi yang mengganggu. Dia memberi tumpuan kepada berita terkini dan berita; membantu menyebarkan Injil Blockchain. Dia berharap dapat memiliki syarikat blockchain sendiri suatu hari nanti; membantu dunia melalui teknologi lejar inovatifnya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map