Robinhood Mengumumkan Deposit / Pengeluaran Crypto sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Bersiap untuk Bercakap di Pendengaran Kongres di GameStop

Hari ini adalah hari besar untuk Robinhood, platform perdagangan yang popular. Syarikat, yang telah mengalami kebakaran dalam beberapa minggu terakhir kerana bencana GameStop, telah diumumkan bahawa ia akan mula menyokong deposit / pengeluaran cryptocurrency. Sebagai tambahan kepada ini, Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu, Vlad Tenev, akan bercakap pada Sidang Kongres mengenai situasi GameStop yang disebutkan di atas.

Robinhood Mengaktifkan Deposit dan Pengeluaran

Sepanjang tahun lalu, banyak pernyataan telah dibuat mengenai kemasukan syarikat ke dalam aset digital seperti PayPal, WealthSimple, Robinhood, dan banyak lagi. Walaupun beberapa tahap kegembiraan telah / pasti diperlukan, masing-masing contoh ini terganggu oleh masalah utama dalam persembahan mereka – sistem gelung tertutup.

Berkaitan dengan perdagangan aset digital, sistem loop tertutup membolehkan pengguna membeli dan menjual aset yang disokong. Walau bagaimanapun, ia tidak membenarkan pengguna menyimpan atau menarik balik aset tersebut. Batasan ini memungkinkan platform mengawasi siapa yang benar-benar berniaga, dan mengurangkan kerumitan perkhidmatan.

Sememangnya, kerana kebanyakan yang berminat dengan aset digital mengekalkan pemikiran ‘bukan kunci anda, bukan duit anda’, idea sistem gelung tertutup kehilangan kilauannya, kerana pelabur tidak pernah benar-benar mengawal pegangan mereka. Ini akan berubah bagi pengguna Robinhood, kerana syarikat itu telah mengumumkan bahawa ia sekarang akan menyokong deposit dan pengeluaran aset digital yang terdapat di platformnya.

Langkah itu dilakukan pada masa di mana sentimen masyarakat di sekitar Robinhood telah melanda. Langkah ini mungkin merupakan ‘cabang zaitun’ bagi mereka yang dicemuh oleh tindakannya dalam beberapa minggu terakhir yang mengelilingi kegagalan GameStop.

Apa yang menarik, adalah untuk melihat apakah pesaing Robinhood melakukan perubahan serupa dalam beberapa minggu / bulan akan datang.

Penangguhan Perdagangan

Selain mengembangkan fungsi platformnya, Robinhood melihat Ketua Pegawai Eksekutifnya, Vlad Tenev, bersiap sedia untuk menyampaikan ucapan hari ini dalam Sidang Kongres. Perbicaraan ini disatukan dalam upaya untuk menganalisis peristiwa yang menyebabkan drama GameStop dipublikasikan secara luas, tindakan mereka yang terlibat, dan apa yang dapat dilakukan untuk mencegah berulang.

Dalam ucapan ini, diharapkan Tenev akan menekankan perlunya peraturan baru yang mencerminkan dunia digital. Secara khusus, Tenev diharapkan dapat membincangkan syarat yang dikenakan oleh SEC untuk a Tempoh penyelesaian 2 hari.  Syarikat telah menunjukkan bahawa disebabkan oleh peraturan ini bahawa ia menghentikan perdagangan, bukan disebabkan kolusi dengan dana lindung nilai yang dipengaruhi oleh keadaan pasaran.

“Saya ingin jelas pada awalnya: sebarang tuduhan bahawa Robinhood bertindak untuk membantu melindungi dana atau kepentingan khusus lain yang merugikan pelanggan kami adalah benar-benar palsu dan retorik yang memalukan pasaran. Pelanggan kami adalah keutamaan kami, terutamanya berjuta-juta pelabur kecil yang menggunakan platform kami setiap hari untuk melabur untuk masa depan mereka … Apa yang kami alami bulan lalu adalah luar biasa, dan had perdagangan yang kami tetapkan di GameStop dan stok lain diperlukan untuk membolehkan kami untuk terus memenuhi syarat deposit clearinghouse yang kami bayar untuk menyokong perdagangan pelanggan di platform kami. “

Sebagai misi utama SEC adalah untuk melindungi pelabur, dan memastikan pasaran yang adil, Tenev berharap badan pengawas akan melihat dengan teliti masa penyelesaiannya. Dia sorotan hakikat bahawa sistem seperti sekarang, meletakkan gelombang besar pelabur baru menggunakan platform seperti Robinhood berisiko.

“Tempoh dua hari yang ada untuk menyelesaikan perdagangan membuat investor dan industri menghadapi risiko yang tidak perlu dan sudah siap untuk perubahan. Setiap hari, broker penjelasan seperti Robinhood Securities harus memenuhi syarat deposit yang dikenakan oleh clearinghouse untuk menyokong perdagangan pelanggan antara tarikh perdagangan dan tarikh perdagangan diselesaikan. Pelabur dibiarkan menunggu perdagangan mereka dikosongkan, dan broker penjelasan mempunyai wang tunai milik mereka terkunci, sehingga penyelesaiannya adalah hari-hari terakhir setelah perdagangan. Keperluan deposit clearinghouse dirancang untuk mengurangkan risiko, tetapi aktiviti pasar liar minggu lalu menunjukkan bahawa keperluan ini, ditambah dengan kitaran penyelesaian yang tidak perlu lama, boleh membawa akibat yang tidak diinginkan yang memperkenalkan risiko baru. “

Penyelesaian Sedia Ada?

Di sini, di securities.io, kami mempercayai masa depan sekuriti digital. Keperluan penyelesaian yang menyebabkan Robinhood menghentikan perdagangan adalah salah satu daripada banyak sebab mengapa kepercayaan ini diadakan. Dengan menggunakan sekuriti digital, keperluan untuk pelbagai perantara dihilangkan ketika memperdagangkan aset tersebut, dengan perdagangan diselesaikan dalam waktu nyata.

Presiden Sekuriti, Jamie Finn, baru-baru ini tertulis bahagian pendek yang mengetengahkan kemampuan sekuriti digital untuk menyelesaikan masalah yang disebutkan di atas.

“Menghilangkan keperluan untuk pusat penjelasan berpusat – seperti Depositary Trust & Clearing Corporation (DTCC) – yang memproses hampir $ 1.7 trilion perdagangan sekuriti setiap hari – berada di tengah-tengah masalah ini dan harus menjadi bahagian penting perbincangan ini di antara pengawal selia dan peserta dan pemegang saham struktur pasaran. Melalui token keselamatan yang diaktifkan dengan blockchain, kami sudah membuat pasaran yang memanfaatkan kelebihan unik dari blockchain yang terdesentralisasi untuk pasaran swasta dan ini semestinya dan juga dapat mewakili masa depan untuk pasaran awam… Mendigitalkan sekuriti awam sepenuhnya untuk meratakan ruang permainan bagi semua pelabur dengan menghapuskan orang tengah yang tidak diperlukan dan bertekad, harus menjadi fokus utama sekarang dan merupakan matlamat jangka panjang yang dapat dicapai. “

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map