Kad Debit ke Crypto Banjir dengan Penawaran oleh Coinbase, Paxful, dll.

Oleh kerana cryptocurrency terus meningkat dalam populariti, kami melihat peningkatan yang sangat diperlukan di syarikat yang ingin melayani sektor ini. Walaupun cryptocurrency menawarkan banyak keupayaan yang berbeza, ada satu pelaksanaan yang akan selalu berada di barisan hadapan – perbelanjaan pedagang. Ini bermaksud memberi peluang kepada masyarakat umum untuk menyokong tabiat perbelanjaan harian mereka dengan penggunaan cryptocurrency.

Hari di mana pelanggan dapat menggunakan pegangan cryptocurrency mereka di stesen minyak, tidak berbeza dengan kad debit, akan menjadi hari penting bagi sektor ini. Syukurlah, ia adalah hari yang tidak lama lagi.

Kad Debit Crypto

Kad debit crypto sama seperti namanya – kad debit yang membolehkan pengguna membuat pembelian setiap hari dengan pegangan cryptocurrency mereka. Untuk mencapainya, syarikat biasanya terpaksa bermitra dengan pemproses pembayaran yang ada, memanfaatkan infrastruktur yang ada. Untuk sebilangan besar kad debit crypto yang diumumkan sehingga kini, Visa telah menjadi rakan pilihan ini.

Jangkaan Terang

Sekiranya idea kad debit crypto terdengar seperti langkah maju yang baik, ubah harapan anda. Walaupun pelancaran kad sedemikian memang menunjukkan momentum ke depan dalam crypto, kebanyakannya tidak akan berfungsi seperti yang diharapkan.

Walaupun pemegang kad dapat memanfaatkan pegangan cryptocurrency mereka untuk membiayai pembelian, pedagang tidak akan menerima cryptocurrency. Sebaliknya, perkongsian ini dengan Visa akan menjadikan pemproses pembayaran menukar cryptocurrency menjadi FIAT di tempat jualan pedagang.

Sebaik-baiknya, apabila peniaga melihat semakin banyak pelanggan membayar dengan cara tersebut, dan menjadi lebih selesa dengan aset digital, mereka suatu hari akan menyokong integrasi penuh.

Penawaran Akan Datang

Sekarang kami telah menentukan apa itu kad debit crypto, dan beberapa kebaikan / keburukan yang berkaitan, kapan kami dapat menantikannya?

Sejak bertahun-tahun lagi, pelbagai syarikat telah melakukan yang terbaik untuk mengembangkan kad tersebut. Namun, kebanyakan pelopor di sebalik idea itu terhalang oleh peraturan dan ketidaktentuan pasaran. Namun, ini telah berubah pada tahun 2020, dengan pelbagai syarikat berprofil tinggi telah mengumumkan pelancaran lelaran mereka yang akan segera dilaksanakan. Setiap kad berikut dijangka akan dilancarkan dalam beberapa bulan mendatang, di Amerika Syarikat, dan pelbagai negara di seluruh dunia.

Pangkalan Wang Syiling

Sebagai salah satu nama terbesar yang dikaitkan dengan crypto, sebarang tawaran oleh Coinbase sangat dinantikan. Untuk masuk ke kad debit berasaskan kripto, Coinbase telah mengumumkan ‘Kad Coinbase‘. Kad itu, yang sudah lama tersedia di luar Amerika Syarikat, akan segera menjadi yang pertama penampilan dalam sempadan A.S..

Coinbase telah melangkah lebih jauh daripada sekadar menyokong perbelanjaan crypto. Ia telah mengumumkan bahawa kadnya juga akan menawarkan ciri ganjaran, yang akan memberikan pengguna 4% kembali ke Steller atau 1% kembali ke Bitcoin.

Menyenangkan

Ini adalah yang terbaru diumumkan kad debit crypto disenaraikan di sini hari ini. Kad itu, yang dimungkinkan melalui kolaborasi antara Paxful dan Ternio, dikembangkan dengan tujuan untuk ‘menunaikan bank tanpa bank’. Paxful secara khusus mencatat data yang dikumpulkan oleh Bank Dunia – yang menunjukkan 1.7billion manusia di seluruh dunia tidak bank – sebagai motifnya di sebalik usaha itu.

Daneil Gouldman, Ketua Pegawai Eksekutif Ternio, menyatakan, “Paxful adalah kelas peer to peer market bitcoin yang terbaik, jadi kami bersemangat untuk dapat memberikan akses kepada pelanggan mereka ke platform BlockCard … Akan menyenangkan untuk menggabungkan semua kekuatan Paxful dengan kemampuan kad debit global dan akaun bank Blockcard. Ternio komited untuk menyediakan interoperabilitas antara cryptocurrency dan sistem perbankan tradisional. “

BlockFi

Walaupun persembahan di atas mempunyai pelbagai persamaan, Penawaran BlockFi berbeza sedikit. Daripada membiarkan pelanggan melakukan pembelian dengan cryptocurrency, ia telah bekerjasama dengan Visa untuk mengembangkan salah satu kad ganjaran cryptocurrency pertama.

Ini bermaksud bahawa semasa membuat pembelian debit biasa, pemegang kad akan dapat menerima cryptocurrency yang disokong, sama seperti bagaimana mereka akan menerima poin kesetiaan, seperti batu udara atau ‘cashback’.

Perbelanjaan sebenar masih akan bergantung kepada baki mata wang FIAT pemegang kad sahaja. Dengan tawaran lain yang memberikan kemampuan untuk menerima ganjaran crypto, selain perbelanjaan, akan menarik untuk melihat apakah penataan kad BlockFi berubah semasa pelancaran.

Putusan masih belum selesai

Contoh kad debit crypto yang diberikan hanyalah sebilangan besar daripada banyak yang dirancang. Dengan sangat sedikit yang disiarkan, keputusan masih belum selesai sama ada kad-kad ini akan berjaya. Adakah pelanggan berminat dengan kad ganjaran sahaja? Gabungan kedua-duanya? Atau mereka sama sekali tidak berminat?

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map