Semua Yang Anda Perlu Tahu Mengenai OKT

Berikutan pelancaran OKChain, rangkaian awam komersial terdesentralisasi kami baru-baru ini, kami juga telah mengumumkan token asalnya, OKT. Dengan minat yang ketara di seluruh dunia terhadap token baru ini, kami telah menyelesaikan beberapa soalan yang sering diajukan untuk membantu anda memahami keunikannya, serta perbezaan antara OKT dan OKB.

Adakah OKT & OKB perkara yang sama? Adakah OKT adalah syiling garpu dari OKB?

Tidak, mereka TIDAK sama. OKT & OKB pada asasnya adalah dua token yang berbeza dengan ciri yang sama sekali berbeza.

OKT yang baru dikeluarkan adalah token asli OKChain yang bertindak sebagai token asas untuk konsensus DPoS OKChain. Pertama akan dikeluarkan dalam blok genesisnya dan 1-5% terbitan tambahan akan berlaku setiap tahun selepas itu.

OKB adalah token utiliti OKEx yang menyokong pengembangan ekosistem OKEx. Penerbitan satu kali sebanyak 300 juta OKB selesai pada tahun 2018, dan tidak akan ada penerbitan selanjutnya di masa depan. Di atas belian baliknya & skim bakar, rancangan penerbitan sejumlah 700 juta OKB ditamatkan. Oleh itu, OKB kini telah menjadi token platform yang diedarkan sepenuhnya pertama di dunia dan akan memasuki deflasi.

Adakah OKT akan mempengaruhi harga OKB?

Jawapannya adalah tidak. Dan harga mereka akan ditentukan oleh pelbagai faktor.

Harga OKT didasarkan pada pengembangan ekosistem OKChain, termasuk DEX, aplikasi DeFi, dan pengembangan masa depannya.

Harga OKB ditentukan oleh prestasi perniagaan OKEx, pengembangan infrastruktur ekosistem, pengembangan saluran perdagangannya, serta skema Pembelian Semula dan Pembakaran OKB. Berikut adalah perinciannya:

Pembangunan infrastruktur ekosistem: Perluasan senario aplikasi dalaman dan luaran OKB. Pada ketika ini, terdapat 11 kes penggunaan aplikasi dalaman dan 32 luaran.

Perluasan saluran perdagangan: Kami telah membuka gerbang fiat untuk 8 mata wang utama, termasuk dolar AS, Euro, won Korea, rupiah Indonesia, dan dong Vietnam.

Skim Beli Balik dan Bakar OKB: Jumlah penerbitan OKB adalah 300 juta, di mana 13.978.364 OKB telah dibakar. Jumlah edaran semasa adalah 286,021,636 OKB. OKB tidak mempunyai penerbitan lebih lanjut dan merupakan token platform pertama yang diedarkan sepenuhnya di dunia.

Mengapa kita mesti membuat OKT?

OKChain menggunakan mekanisme konsensus DPoS, yang memerlukan token asli untuk beroperasi.

Terlebih lagi, sifat ekosistem OKChain dan ekosistem OKEx sangat berbeza, yang pertama berpusat pada teknologi sementara yang terakhir berpusat pada perdagangan. Untuk melayani dan mengekalkan ekosistem yang sangat autonomi di OKChain, ada keperluan untuk mengeluarkan token asalnya secara berterusan, serta sistem insentif yang fleksibel.

Namun, kerana kita harus mempertahankan tujuan kita untuk meneruskan deflasi OKB dan untuk mengelakkan pengurangan nilai OKB untuk melindungi kepentingan jangka panjang pemegangnya, kita tidak boleh menggunakan OKB untuk menjadi token asli OKChain. Inilah sebabnya mengapa kami membuat OKT sebagai token asli OKChain.

Langkah masa depan untuk meningkatkan nilai OKB

Dengan token baru yang dikeluarkan, kami masih tidak akan berhenti mengembangkan ekosistem OKB kami dan memperluas skop kes penggunaan, yang sudah merangkumi dompet, perkhidmatan kewangan dan pinjaman, keselamatan rangkaian, perjalanan, gaya hidup, utiliti, dan banyak lagi.

Selain itu, kami akan menambah lebih banyak saluran perdagangan dan deposit. Sekarang ini, kami telah membuka gerbang fiat untuk pelbagai mata wang fiat utama dan OKB tersenarai dalam puluhan bursa kripto utama dengan lebih dari 40 pasangan perdagangan berbanding dengan syiling utama yang terdapat di pasaran.

Terakhir, kami akan terus menyempurnakan skim Pembelian Balik dan Pembaikan OKB. Seperti disebutkan, kami akan membakar 700 juta OKB yang belum diterbitkan dan tidak akan menyimpan OKB. Semua OKB yang dibakar dan dibakar datang sepenuhnya dari pasaran sekunder.

Faedah untuk pemegang OKB

Sebagai tanda terima kasih kepada komuniti OKB kami atas sokongan mereka yang luar biasa, kami akan memetakan 100% blok genesis OKT kepada semua pemegang OKB mengikut pegangan OKB mereka. Di masa depan, kedua-dua OKB dan USDK akan dipindahkan dari rangkaian Ethereum ERC-20 ke rangkaian utama OKChain. Setelah mainnet OKChain disiarkan, perdagangan OKT akan tersedia. Ini bermaksud, pemegang OKB akan berpeluang untuk mengambil bahagian dalam pemerintahan OKChain dan menjadi supernode.

Walaupun OKB dan OKT berbeza dalam banyak cara, mereka tidak dapat dipisahkan di OKChain. OKT bukan sahaja menyokong pengembangan OKChain, tetapi juga memperkasakan pembangunan ekosistem OKB.

Ikuti OKEx pada:

Laman web: https://www.okex.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map