Mengapa OKB – Dapatkan di DeFi, dapatkan diskaun & akses awal dengan token platform OKEx

Apa itu OKB?

OKB adalah token utiliti ERC-20 yang tersedia di seluruh dunia yang dikeluarkan oleh OK Blockchain Foundation. Ini memainkan peranan penting dalam menghubungkan pelbagai perkhidmatan dan produk yang tersedia untuk pengguna OKEx dan merupakan tanda deflasi mengikut reka bentuk, berkat inisiatif Buy-Back and Burn.

Faedah menggunakan OKB di OKEx

Terdapat banyak kelebihan dan utiliti yang tersedia untuk pengguna OKB dalam ekosistem OKEx, seperti yang dinyatakan di bawah.

Potongan yuran perdagangan

Pedagang aktif sentiasa mencari cara untuk meningkatkan keuntungan mereka dan potongan harga perdagangan dapat membuat perbezaan yang ketara. Dengan menahan OKB dalam sub-akaun, peniaga OKEx dapat menjimatkan sehingga 25% untuk kos perdagangan.

Jimat OKB dan dapatkan

Pengguna OKEx mempunyai akses ke OKEx Earn – bahagian yang dikhaskan untuk peluang memperoleh pasif. Di samping sokongan untuk pelbagai aset digital, bahagian Earn juga membolehkan pemegang OKB memperoleh faedah dari simpanan mereka.

Memulakan OKEx

Bagi pengguna yang mencari peluang yang lebih aktif, OKEx Jumpstart membenarkan pemegang OKB mempertaruhkan pegangan mereka dan memperoleh token ganjaran dari projek blockchain yang akan datang. Selain itu, memegang 100 token OKB selama lima hari berturut-turut juga membolehkan penyertaan dalam penjualan token Jumpstart, di mana kadar peruntukan pengguna dan jumlah langganan bergantung pada ukuran pegangan OKB.

Pelbagai faedah

Selain daripada kes penggunaan OKB yang disenaraikan di atas, pengguna OKEx juga dapat menukar baki kecilnya menjadi OKB, menggunakan OKB untuk perdagangan margin, pinjaman C2C, pengundian, dll..

Menggunakan OKB di luar OKEx

Untuk memberikan nilai tambah kepada pengguna kami, OKEx telah menjalin kerjasama untuk memperluaskan kes penggunaan OKB di luar platform. Sejumlah rakan kongsi kini menerima OKB sebagai alat pembayaran dan juga menyediakan API yang membolehkan pedagang dalam talian dan luar talian untuk menerima pembayaran OKB di pasar mereka sendiri.

Beberapa syarikat keselamatan dan dompet sejuk juga menyokong penyimpanan OKB, termasuk Coinify, Coinomi, BTT, Ledger Vault, Guara Enji dan banyak lagi. OKEx terus memupuk perkongsian baru dan mengembangkan ekosistem OKB.


Masuk ke DeFi dengan OKB

OKEx telah menjadi salah satu pertukaran cryptocurrency yang paling aktif ketika datang ke ruang DeFi dan merupakan yang pertama menyenaraikan derivatif untuk token UNI Uniswap.

Komitmen kami untuk menyokong inovasi dan ekonomi DeFi terbukti dari projek yang telah kami senaraikan di platform (berjumlah hingga 50, pada 1 Oktober 2020). Selain itu, kami juga menyediakan pengguna dengan rangkaian produk DeFi yang paling komprehensif, termasuk pertukaran berterusan, pertukaran margin, duit simpanan, perdagangan margin dan derivatif.

Akhirnya, menyedari trend perlombongan kecairan yang semakin meningkat, OKEx juga menyokong sokongan untuk pertanian hasil melalui bahagian Perolehan kami. Pengguna OKEx kini dapat menghasilkan protokol seperti Uniswap, YFII, Compound dan Curve – semuanya tanpa perlu meninggalkan platform OKEx.

Langkah seterusnya untuk OKEx adalah untuk meneroka integrasi OKB dengan platform DeFi dan memperluaskan penawaran peluang pertanian hasil bagi pemegang OKB.

Permintaan tinggi, penurunan bekalan

Selain dari pelbagai kes penggunaannya, OKB juga dirancang sebagai tanda deflasi, dengan bekalan yang terus berkurang. Ini dicapai dengan program Buy-Back and Burn kami. Dilancarkan pada Mei 2019, program Buy-Back and Burn menggunakan 30% yuran transaksi pasaran spot untuk membeli kembali OKB dari komuniti dan kemudian membakarnya. Pusingan pembelian balik terbaru berlaku antara 1 Jun dan 31 Ogos 2020, apabila sejumlah token OKB bersejarah, bernilai $ 21 juta, dibakar.

OKExChain dan pelancaran OKT

OKExChain adalah rangkaian awam terdesentralisasi sumber terbuka yang dibuat oleh OKEx dan direka untuk mempromosikan pengembangan aplikasi komersial berskala besar. Cryptocurrency asli blockchain adalah OKT. Pemegang OKB akan dapat menuntut OKT yang baru dicetak semasa mainnet OKExChain dilancarkan.

Senibina OKExChain telah dirancang untuk membolehkan mana-mana pengguna membuat permohonan untuk menjadi supernode, yang membolehkan pemaju dan perniagaan melancarkan pelbagai aplikasi terdesentralisasi dengan cepat dan selamat, mengeluarkan aset digital, membuat pasangan perdagangan dan berdagang tanpa geseran.

Untuk menawarkan pengalaman pengembangan yang berskala, efisien dan dioptimumkan oleh pengguna, OKExChain pada masa ini menyokong pengembangan selari berbilang rantai, membawa interoperabilitas ke sejumlah besar pengguna. Dalam masa terdekat, OKExChain juga akan menyokong pengaturcaraan melalui Mesin Maya Ethereum, termasuk semua alat pembangun Ethereum standard.

Ekosistem OKB terus berkembang dan menyesuaikan diri dengan persekitaran blockchain yang sentiasa berkembang, dan pasukan OKB komited untuk mengekalkan lintasan ini untuk memberikan fungsi yang kuat dan pengalaman pengguna yang tidak dapat ditandingi – baik di dalam maupun di luar platform OKEx.

Ikuti OKEx

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map