AMA Recap: Penyemak imbas tertumpu pada privasi – Brave, bahagian pandangan dari Brendan Eich

Pada 6 Mac, Komuniti OKEx mengadakan sesi Ask-Me-Anything (AMA) yang menarik dengan Brendan Eich, Pengasas Bersama dan CEO Brave.

Brave Browser memfokuskan pada privasi pengguna dan menayangkan semula bagaimana seharusnya iklan dalam talian berfungsi, ia dibina untuk melucuti iklan dalam talian dari laman web dan model perniagaan pembuatnya tidak hanya bergantung pada penyekat iklan, tetapi juga untuk mengganti iklan yang digores dengan iklan dari rangkaiannya sendiri.

Sepanjang AMA, Brendan Eich menjawab campuran soalan mengenai Brave Browser, dan pengembangan Basic Attention Token (BAT) bersama dengan beberapa siaran langsung Q&A pada akhir sesi. Baca di bawah untuk sorotan ringkasan kami dari AMA dengan Brendan!

Seksyen 1

S1: Model bisnis apa yang dapat diterapkan teknologi Brave Browser? Adakah perniagaan atau organisasi kerajaan pelanggan anda?

Perniagaan, dari pencipta YouTube kecil hingga penerbit laman web terbesar. Model perniagaan merangkumi petua peminat dan sumbangan bulanan, sumbangan automatik dari pelawat di Brave, pembelian e-dagang premium digital dan produk lain, paywall mudah alih dalam penyemak imbas, langganan berulang.

Q2: Apa visi jangka panjang Anda tentang industri tempat Brave bekerja? Adakah anda takut suatu hari nanti akan ada projek lain dengan teknologi yang lebih inovatif yang dapat menggantikan Brave?

Brave menerajui bidang privasi produk secara lalai, dan pendekatan kami dapat meningkatkan skala secara menegak dan mendatar: ke video, e-mel, carian; dari laman web kecil dan saluran YouTube hingga yang terbesar. Menjadi yang pertama dan mempunyai pengguna yang setia, sambil melemahkan penyedia bayaran tinggi seperti Google, adalah kelebihan yang tahan lama.

S3: Apa masalah industri yang ingin ditangani oleh #BRAVE secara inovatif?

Kesakitan pengguna: iklan dan beban penjejakan, kekurangan dataplan, saliran bateri; Kesakitan pencipta: berjuang untuk mendapatkan 30% kasar dari iklan terprogram, tanpa membuat pengguna tergila-gila dengan iklan yang tidak baik; melakukan yang lebih baik pada skala dengan penjualan iklan langsung, dengan kos yang lebih tinggi untuk dilindungi; meminta dan mendaftarkan pelanggan atau penderma yang mesti mempertimbangkan banyak penerima yang layak; pengguna yang payah membayar paywall yang tidak akan melanggan 100 laman web tetapi mungkin untuk anda, jika mereka dapat membeli “di halaman” terlebih dahulu. Brave menyelesaikan semua ini melalui penyemak imbas gaya aplikasi super pintar.

S4: Apa kelebihan menggunakan Brave Browser daripada penyemak imbas lain seperti Google?

Google Chrome mempunyai pengawasan yang terpasang: jika anda log masuk ke mana-mana perkhidmatan Google dengan alamat gmail atau kunci akaun yang serupa, secara lalai Chrome menjejaki navigasi anda untuk penargetan iklan. Dan di Web, Chrome membolehkan skrip pelacakan dan kuki sesuai dengan anda, sehingga 2.5x kehabisan bateri dan pemuatan halaman dan kesan rancangan data yang sesuai. Google tidak boleh membiarkan pelacak ini disekat, atau akan disaman oleh pemegang saham dan pelanggan (serta dituntut lebih keras untuk pelanggaran antimonopoli). Mereka terjebak di sudut yang dilukis ketika mereka memperoleh dan mengikat carian, YouTube, Doubleclick (iklan dalam halaman), AdMob (iklan dalam aplikasi, penuh penipuan), dan Google Play Store. Berani menyekat semua keperluan Google yang berlebihan, untuk faedah pengguna yang jelas dan pendapatan bersih yang lebih besar kepada penerbit.

S5: Apakah langkah yang anda ambil untuk meningkatkan pengguna menggunakan penyemak imbas Brave?

Program gabungan di https://brave.com/refer membantu pencipta dibayar setiap pengguna baru bulanan yang mereka bawa kepada kami. Kami juga beriklan di platform utama, untuk menyelamatkan pengguna dari cengkaman pemilik platform tersebut dengan membawa mereka ke Brave dengan privasi diaktifkan secara lalai dan tanpa penjejakan pasca pemasangan. Akhirnya, kami bekerjasama dengan penaja podcast popular yang menggemari Brave dan mempromosikannya.

S6: Bagaimana jika laman web seperti FB dan Google memutuskan untuk tidak sesuai dengan Brave atau jika mereka cuba menolak untuk bermain dan entah bagaimana menyekatnya?

Berani e berdasarkan kromium jadi ini sukar dilakukan oleh mereka dalam praktik. Kami bersembunyi di kerumunan berasaskan kromium yang dikuasai oleh Chrome. Mereka berisiko menyekat pengguna Chrome mereka sendiri. Mencuba cap jari pengguna kami dengan membuat dan model penyemak imbas adalah mungkin tetapi mahal dan juga berisiko (masalah positif palsu yang disebutkan dalam ayat terakhir). Akhirnya, Google menjalani siasatan antimonopoli di AS, amalan anti persaingan di EU, dan pelanggaran perlindungan data di pelbagai bidang kuasa. Semua pertimbangan ini menunjukkan bahawa Google tidak boleh bermain kotor. Perkara yang sama berlaku untuk FB, walaupun kami tidak menggunakannya secara langsung (Berani bukan rangkaian sosial atau sekumpulan aplikasi sosial berdasarkan pengenal rangkaian).

S7: Adopsi adalah salah satu faktor penting yang harus difokuskan oleh semua projek blockchain lestari agar lebih menarik di mata pelabur. Apa yang telah dilakukan dan dirancang oleh Brave untuk mencapai penerapan dunia nyata?

Kami mempunyai 12.2M MAU dan 4M DAU dan kami berkembang setiap bulan sejak dilancarkan. Kami membina penyemak imbas yang lebih cepat 3-6x pada pemuatan halaman dan penanda aras yang serupa dengan Chrome, yang menggunakan 40% bateri di telefon bimbit berbanding Chrome (dengan penjimatan rancangan data yang sesuai), dan yang menawarkan cara kepada pengguna untuk mendapatkan BAT dibayar berikan kembali ke laman web dan saluran kegemaran mereka.

S8: Salah satu masalah terbesar dengan DApps adalah keadaan tidak aktif dan tidak berguna. Orang hanya membuat DApps tetapi ia tidak mempunyai kes penggunaan atau sumbangan kepada ekosistem blockchain. Untuk mencegah dan menyelesaikan masalah ini yang boleh berlaku di platform Brave, apa yang akan dilakukan oleh pasukan anda?

Brave menyokong Dapps melalui Ethereum Crypto Wallet yang terpasang di desktop, akan segera hadir ke telefon bimbit. Kami belum berusaha untuk memperbaiki semantik Dapp secara umum, tetapi agenda penambahbaikan mungkin dilakukan pada masa akan datang. Secara amnya, mempunyai ejen pengguna super-aplikasi atau berotot seperti Brave memastikan bahawa pengguna mempunyai kebebasan dan kedaulatan yang cukup untuk memetakan kursus mereka sendiri yang lebih berguna, tidak bergantung pada apa yang Dapps jalankan melalui aplikasi lain yang cuba disokong.

Q9: Seberapa selamat Brave? Adakah cukup untuk membuat pengguna selamat, mengurangkan risiko kehilangan wang dan maklumat peribadi?

Brave menjejaki saluran hulu Chromium (projek sumber terbuka Chrome) dan WebKit (WKWebView, digunakan pada iOS) dengan sangat dekat, sehingga kami dapat melepaskan tampalan keselamatan pada hari yang sama dengan Chrome. Brave kemudian menambah keselamatan kelas terbaik menerusi jurutera dan pemimpin tertinggi seperti CISO Yan Zhu kami, dan rakan kongsi dari vendor program bug bounty HackerOne, kepada juruaudit kod Least Authority, kepada rakan kongsi akaun / pertukaran kripto teratas.

Q10: Bisakah anda berbicara tentang model pembelajaran mesin yang menayangkan iklan? Apa ciri model yang dilatih? Berapa peratus pengguna memilih insentif pembayaran BAT bulanan?

1. Model pembelajaran mesin dilatih dari ringkasan vektor kata dari halaman yang anda lawati. Halaman-halaman tersebut dirangkum menjadi parameter untuk pengkelasan Naive Bayes atau Mesin Vektor Sokongan, dan dimasukkan ke dalam profil jangka panjang minat anda.

2. Model ini dilatih pada korporat halaman web untuk bahasa yang berbeza yang telah dilabel secara manual atau dilabel dengan proses pembelajaran mesin separa diselia. Pilih sekitar 14% sekarang, naik.

Sesi 2 Live Q&A

S1 :India baru-baru ini memulai gembar-gembur baru dengan menggerakkan peraturan positif terhadap Crypto. Apakah kesan positif ini kepada Berani dan BAT?

A1: Kami akan berusaha untuk mendapatkan penggunaan berani dan iklan peribadi BAT yang disokong di India. Ini adalah berita baik.

S2 :Sebilangan besar pelabur memberi tumpuan kepada harga token dalam jangka pendek dan bukannya nilai sebenar projek. Bolehkah anda (bagi pihak pasukan BAT) berkongsi dengan kami apa yang seharusnya diharapkan oleh para pelabur sebagai motivasi dan faedah pelaburan dalam jangka masa panjang?

A2: Kami berhasrat untuk menumbuhkan keberanian sebanyak mungkin tahun ini, 20 juta pengguna atau lebih. Kami juga akan bekerjasama dengan rakan kongsi yang dapat membawa kami ke tahap yang lebih tinggi. semasa kami menyeragamkan, kami berharap dapat melihat aplikasi perhatian lain yang menginginkan BAT, jadi kami masih memikirkan cara membuat SDK BAT yang kukuh dan selamat

S3 :Adakah Brave Browser berpeluang menerima iklan dan berkongsi pendapatan iklan ini kepada mereka yang memegang syiling BAT? Betapa serupa dengan Brave untuk Android dengan Brave versi desktop / komputer riba?

A3: Anda tidak perlu menahan BAT untuk mengaktifkan Brave Rewards (klik pada logo BAT di bar URL di kanan atas). Bahagian pendapatan iklan diberikan kepada anda setiap bulan dan tanpa usaha tambahan dapat menyumbang secara automatik kembali ke laman web dan saluran terverifikasi teratas anda, tetapi anda boleh memberi petua dan menyiapkan Sumbangan Bulanan juga.

Brave untuk Android didasarkan pada garpu kromium terpisah yang kami mulakan sebelumnya, tetapi pelepasan Beta di Google Play Brave untuk Android didasarkan pada garpu kromium inti berani yang sama yang kami gunakan di desktop. Tolong bantu menguji beta ini, ia akan menggantikan penyemak imbas Android lama (minggu bukan bulan). Ini pada waktunya akan menyebabkan sambungan tersedia di Android Brave. Juga harus berfungsi dengan baik sebagai penyemak imbas tab yang lebih besar pada Chromebook, melalui sokongan aplikasi Android di OS Chrome.

S4 :Apakah kelebihan utama Iklan BAT kepada pengguna? Apakah masalah dalam sistem iklan semasa yang tidak positif bagi pengguna?

A4: Teknologi iklan hari ini memerlukan pelacakan yang meluas yang memuat muatan halaman, rencana data, bateri, dan keselamatan anda (malvertising = ransomware yang menyamar sebagai iklan). Ia juga tidak membayar penerbit atau pencipta dengan baik, terlalu banyak perantara. Akhirnya, menargetkan semula bukan hanya menyeramkan atau mungkin spoiler untuk hadiah kejutan apabila penerima hadiah melihat iklan yang ditargetkan semula untuk hadiah yang anda dapatkan malam sebelumnya – apabila berdasarkan data yang diambil tanpa persetujuan untuk tujuan sewenang-wenangnya (seperti di hampir semua teknologi iklan dalam talian ) adalah tidak sah di bawah GDPR Eropah, dan undang-undang baru di tempat lain termasuk California, India, Brazil, dan China. Teknologi iklan berkembang secara oportunis dan mempunyai banyak yang disebut "luaran negatif" yang ditimbulkan oleh banyak pengguna di sengatan kecil, sebagian besar (ransomware akan menjadi pengecualian: sengatan yang sangat besar)

S5 :Bagaimana Brave Browser akan menguntungkan dalam jangka masa panjang setelah memberikan 4 $ untuk setiap rujukan? Adakah BAT Token akan mengalami penurunan harga? Apa pandangan anda?

A5: Kami menjangkakan kestabilan harga setiap 7.3 dalam kertas putih kami mengikut skala. Bayangkan 20M pengguna atau 100M, diberi 1.5B BAT dalam edaran.

S6 :Apa yang menjadikan Brave tidak bersuara? Apa kelebihan yang anda ada berbanding pesaing anda? Apa jenis faedah yang dimiliki pengguna semasa menggunakan BAT Token pada Brave Browser ?

A6: Brave menggunakan penyemak imbas berkuasa besar terutama Chrome. Semua kecuali Apple Safari memperhatikan skrip iklan dan pelacakan yang kami blokkan untuk kemenangan kelajuan pemuatan halaman 3-6x, hayat bateri 2.5x lebih baik, dan lain-lain. Teknikal senang disalin tetapi konflik kepentingan perniagaan sukar dilupakan. Tanya Google.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map