AMA Recap: Mari dapatkan teknikal – Ravencoin di OKEx

Kami sangat gembira kerana berpeluang menjemput Tron Black, Lead Developer di Ravencoin untuk mengikuti sesi Ask-Me-Anything (AMA) kami dan mengadakan perbincangan mendalam dengan kami. Berdasarkan pengembangan dan pengujian protokol Bitcoin yang meluas, Ravencoin (RVN) bertujuan untuk mengembangkan blockchain yang dioptimumkan secara khusus untuk membolehkan pemindahan aset yang lancar, baik secara fizikal dan digital, dari satu pemegang ke pemegang yang lain.

Di sini anda dapat membaca ringkasan semua yang telah kita bincangkan semasa sesi! AMA ini terbahagi kepada dua bahagian, di mana Tron diminta untuk berkongsi perkongsian Ravencoin dengan kami, diikuti oleh Q langsung&A dalam kumpulan kami.

Sesi 1

S1: Apa latar belakang anda dan bagaimana anda mendapat idea untuk membuat projek RVN?

A1: Saya hanyalah sebahagian kecil dari Ravencoin, dan ada beberapa pembangun yang luar biasa (Jeremy, Mark, Cade, dan Corbin) yang telah membawa kemampuan baru ke mainnet. Idea teras untuk membawa aset ke platform blockchain yang berasal dari bitcoin berasal dari Bruce Fenton, mantan Pengarah Eksekutif Yayasan Bitcoin dengan pengalaman seumur hidup dalam dunia kewangan dan broker saham tradisional. Medici Ventures membenarkan sebilangan pemaju untuk menyumbang kepada projek ini. Saya cukup bernasib baik kerana mempunyai latar belakang yang tepat untuk membantu projek ini. Saya mempunyai ijazah CS, kemahiran pengekodan C ++, latar belakang ekonomi, kejayaan keusahawanan awal, pengalaman mengajar, MBA, dan semangat untuk ruang kripto dan bagaimana ia dapat mengubah dunia menjadi lebih baik.

S2: Mengapa anda menamakan projek Raven? Apa yang diciptakan oleh Raven untuk diselesaikan? Apakah model perniagaan projek tersebut?

A2: Nama itu berasal dari Bruce Fenton. Burung gagak adalah burung yang pintar dengan sejarah yang kaya. Ravencoin memudahkan anda membuat dan memindahkan aset anda sendiri. Tidak ada model perniagaan untuk projek tersebut. Ini adalah hadiah untuk dunia dalam semangat Bitcoin. Medici Ventures telah membenarkan sebilangan pemaju utama untuk menyumbangkan masa dan usaha untuk projek ini. Medici Ventures memegang beberapa RVN yang dilombong, jadi ini mungkin menang-menang.

S3: Untuk apa token $ RVN digunakan? Apa yang memberikannya nilai?

A3: Terima kasih kerana bertanya. Token RVN digunakan untuk membeli token anda sendiri di platform Ravencoin. RVN tersebut terbakar. RVN juga digunakan untuk memberi insentif kepada pelombong dan mengamankan rantaian. RVN juga digunakan untuk biaya transaksi untuk memindahkan RVN atau aset buatan pengguna.

S4: Pada pendapat anda apa yang unik "menjual" titik, atau ciri terbaik, Ravencoin?

A4: Ini seperti diminta "siapa anak kesayangan anda?", tetapi menjawabnya tidak memerlukan ribuan kanak-kanak dalam terapi, jadi saya akan mencuba. Ciri terbaik Ravencoin, dengan hasil yang paling tidak dijangka adalah hubungannya dengan IPFS. Ini awalnya dilakukan untuk memastikan bahawa meta-data mengenai token tidak tersesat seperti yang ada di platform lain seperti Counterparty. Perhubungan ke IPFS telah diperluas untuk merangkumi pemesejan, dan memo. Anda kini boleh memasukkan maklumat, bahkan PDF, atau klip video dengan setiap transaksi. Itu hebat, dan saya tidak sabar untuk melihat cara penggunaannya.

S5: Apakah kelebihan menggunakan Ravencoin untuk tokenisasi aset berbanding protokol blockchain lain?

A5: Di mana saya hendak mulakan? Pertama, meta-data mengenai token dapat direkodkan melalui IPFS, sehingga semua orang tahu apa yang ditunjukkan oleh token tersebut. Kedua, token mempunyai nama unik yang dapat membantu mencegah token palsu dengan nama yang sama, dan membolehkan akar kepercayaan yang dapat dibaca oleh manusia untuk token yang bukan hanya 40 aksara hex (ERC-20). Terdapat penjelajah untuk aset seperti https://ravencoin.asset-explorer.com (https://ravencoin.asset-explorer.com/), dan https://www.mangofarmassets.com/assetviewer (https: // www .mangofarmassets.com / peninjau aset). Dompet seperti RVN Wallet, MangoFarms Wallet, dan Zelcore wallet menyokong aset Ravencoin.

S6: Adakah menjadi blockchain yang digerakkan sepenuhnya oleh komuniti mempunyai kelemahan tersendiri untuk rvn? Anda tahu, sukarela bermaksud tidak ada pasukan pemasaran atau undang-undang.

A6: Ya, ia mempunyai kekurangan, tetapi faedahnya jauh melebihi kekurangannya. Hanya teknologi yang dipilih oleh orang untuk digunakan. Ravencoin telah menarik minat orang yang tepat, termasuk bantuan undang-undang yang disumbangkan ketika diperlukan. Kekurangan anggaran pemasaran melambatkan kesedaran. Dalam beberapa hal ini bagus, kerana permintaan RVN tidak bergantung pada promosi. Oleh kerana projek lain menghentikan promosi atau kehabisan dana pemasaran, mereka berisiko. Ravencoin berkembang dengan perlahan dan stabil kerana semakin ramai orang mengetahui keberadaannya. Anggap diri anda bernasib baik kerana telah mengetahui tentang Ravencoin lebih awal.

S7: Adakah epal ke epal jika saya mengatakan bahawa ravencoin akan mengganggu wall street seperti Bitcoin mengganggu perbankan pusat?

A7: Ravencoin akan membantu menunjukkan cara tokenisasi dapat meningkatkan pembentukan modal. Terserah orang lain untuk memanfaatkan alat, teknologi, dan ciri baru ini. Ia mungkin berlaku terlebih dahulu di negara lain selain AS. Lihat kisah Blockbuster Video (bekas pemimpin dalam penyewaan video), dan Netflix (pemimpin streaming video semasa) untuk melihat apa yang mungkin berlaku pada masa akan datang. Adakah Wall Street adalah Video BlockBuster yang baru? Saya melihat corak kesombongan yang serupa, tetapi hanya masa yang akan memberitahu.

S8: Bagaimana Ravencoin akan mempertahankan pengedaran hashrate (soalan algo) jika terdapat sekuriti penting yang dikeluarkan di platform ini (serangan berbelanja dua kali)?

A8: Ravencoin tidak melakukan semula organisasi setelah 60 blok yang membantu mencegah serangan berbelanja dua kali – ciri yang disebut NLR. Juga, sesuatu yang harus diperhatikan adalah bahawa dalam kebanyakan kes token ditebus oleh penerbit yang menghilangkan insentif untuk melakukan perbelanjaan berganda. Katakan token adalah bahagian harta tanah. Undang-undang bidang kuasa harta tanah akan terpakai semasa menebus dividen, dll. Juga, jika penerbit menggunakan ciri Aset Terhad Ravencoin yang mempunyai token yang bermula dengan $, maka token yang dicuri dapat dibekukan oleh penerbit sementara menunggu siasatan. Catatan: Aset biasa (tidak bermula dengan $) tidak dapat dibekukan, tetapi penerbit token harus menentukan cara penebusan ditangani.

S9: Bagaimana RVN berfungsi? Masalah apa yang diselesaikan RVN? Bagaimana Tokenomics berfungsi?

A9: RVN berfungsi seperti BTC, kerana ia adalah garpu kod BTC.

RVN membolehkan anda membuat token anda sendiri dalam masa kurang dari satu minit. Ia mudah!!!

RVN diperlukan untuk membuat token anda sendiri. 500 RVN dibakar untuk membuat aset root dengan nama yang unik. 100 RVN dibakar untuk membuat sub-aset (di bawah aset root). 5 RVN dibakar untuk mencipta aset unik (NFT). 1000 RVN dibakar untuk menjadi kelayakan. 1500 RVN dibakar untuk membuat Aset Terhad dengan kuasa besar khas. 0.1 RVN dibakar untuk melampirkan tag ke alamat Ravencoin. Sebilangan kecil RVN digunakan, tetapi tidak dibakar untuk memindahkan aset.

S10: Keselamatan dan keselamatan selalu menjadi perkara yang paling penting. Jadi apakah mekanisme keselamatan RavenCoin untuk memastikan aset pengguna tidak menjadi sasaran penggodam?

A10: Ravencoin mempunyai rangkaian pelombong yang kuat. Sebilangan besar kod asal adalah dari Bitcoin yang mungkin merupakan kod yang paling banyak diperiksa di dunia. Kami telah menjalankan bug bounty untuk mudah-mudahan menemui kekurangan sebelum dilancarkan ke mainnet. Dengan semua yang dinyatakan, tidak ada jaminan kerana ini hanya kod sumber yang disediakan secara percuma yang dipilih oleh pengguna. Sekiranya anda memerlukan jaminan, maka anda harus membuat audit terhadap kod tersebut. Tidak ada syarikat Ravencoin, hanya repositori GitHub dan banyak penyokong yang bersemangat.

S11: Kini kebanyakan pelabur $ RVN hanya menumpukan pada harga token dalam jangka pendek, dan bukan pada nilai sebenar projek. Bolehkah anda memberitahu kami mengenai motivasi dan kelebihan pelabur $ RVN dalam jangka masa panjang?

J11: Saya tidak boleh bercakap dengan motivasi individu pelabur. RVN adalah tanda hebat dengan kecairan yang baik. RVN digunakan untuk memberi insentif kepada pelombong dan membantu melindungi platform aset Ravencoin, sehingga memiliki kasus penggunaan. RVN boleh menjadi nilai simpanan, dan medium pertukaran. Salah satu perkara kegemaran saya mengenai Ravencoin adalah sukar untuk dikelaskan, kerana ia mempunyai banyak kegunaan. Saya suka melihat bagaimana orang membina menggunakan platform teknologi ini. Ravencoin menjadikan perkara baru dapat dilakukan.

S12: Siapa pesaing anda dan bagaimana anda berhasrat untuk berkembang di antara mereka?

A12: Ini mungkin terdengar pelik, tetapi saya tidak melihat teknologi crypto alternatif sebagai pesaing. Ruang crypto sangat kecil dibandingkan dengan sistem warisan yang kita miliki selama lima puluh tahun terakhir, jadi saya melihat setiap projek sebagai cara untuk membawa orang baru ke dalam ekosistem crypto. Sekiranya kita menambah nilai, ciri, dan kemampuan, maka lebih banyak orang akan belajar tentang platform Ravencoin dan apa yang dapat dilakukannya untuk mereka. Kontrak pintar ERC-20 adalah pilihan penerbitan aset alternatif, tetapi Ravencoin jauh lebih baik untuk kebanyakan kegunaan, jadi lebih banyak pendidikan diperlukan.

S13: Apakah keunikan token Raven? Mengapa pelabur (termasuk saya) melabur di Raven?

A13: Ravencoin adalah platform. Anda harus menilai kemampuan platform Ravencoin dan bertanya pada diri anda sama ada ia akan digunakan, dan adakah ia menambah nilai berbanding platform lain seperti ETH, EOS, atau TEZOS. Petunjuk: Tidak. Saya cuba untuk tidak memberikan nasihat pelaburan, jadi lakukan kajian anda sendiri.

Mulakan di sini: https://ravencoin.org (https://ravencoin.org/), dan di sini: https://medium.com/@tronblack (https://medium.com/@tronblack)

S14: Apa rancangan anda untuk pengembangan global, adakah anda hanya menumpukan pada pasaran pada masa ini? Atau fokus membina dan mengembangkan atau mendapatkan pelanggan dan pengguna, atau perkongsian? Bolehkah anda menerangkan perkara ini?

J14: Ravencoin sudah menjadi fenomena global. Korea Selatan telah pergi ke Ravencoin untuk beberapa waktu sekarang, dan saya berkesempatan untuk berbicara di pertemuan Ravencoin Korea Selatan yang memenuhi Dewan Seni dengan senarai menunggu. Kerana OKEx, kesedaran itu akan berkembang ke China. Fokus kami adalah membina dan mendidik mengenai Ravencoin. Tidak ada anggaran pemasaran, dan kami tidak mengumpulkan dana. Kejayaan setakat ini benar-benar organik, dan Ravencoin mempunyai komuniti terbaik dari mana-mana duit syiling, di mana sahaja.

S15: Apa harapan anda dengan penyenaraian $ RVN di OKEx ke depan?

A15: Saya harap penyenaraian $ RVN memberi kesedaran mengenai Ravencoin ke bahagian baru dunia. Projek ini lebih mampu daripada yang diketahui kebanyakan orang, dan kerana dilancarkan tanpa mengumpulkan dana, tidak ada anggaran pemasaran. Terpulang pada individu pintar untuk mengetahui apa yang dapat dilakukan Ravencoin, dan menggunakan teknologi untuk membuat syarikat baru dan projek baru.

Sesi 2

S1: Mengapa Ravencoin memerlukan 2 peneroka aset dan melakukannya secara berbeza?

A1: Terdapat banyak cara untuk melihat aset. Kami harap ada banyak lagi penjelajah. Sama seperti terdapat puluhan penjelajah blockchain untuk BTC, mungkin akan ada lebih banyak cara untuk melihat transaksi aset Ravencoin.

S2: Pembangunan Teknikal projek mungkin tidak selalu dapat dilihat pada harga tokennya. Adakah Ravencoin mempunyai strategi untuk mempertahankan atau menaikkan harga token RVN?

A2: Saya setuju. Dan saya rasa ini benar terutamanya dalam kes Ravencoin. Nilai sebenarnya mungkin tidak dapat dilihat dalam jangka pendek. Projek Ravencoin bukan syarikat. Ia akan mengambil masa. Tidak ada dept pemasaran atau anggaran, tetapi melalui acara seperti ini, podcast, dan blog, dan projek baru yang dibina di atas Ravencoin, saya rasa nilainya akhirnya akan tercermin.

S3: Bolehkah anda memberi kami beberapa alasan yang baik mengapa orang perlu membeli token RVN sedangkan beratus-ratus projek gagal dan muflis atau pemaju memberi jaminan apabila mereka mengumpulkan berjuta-juta dan berbilion dana?

A3: Ramai yang terbakar semasa fasa ICO gila tahun 2017. Ravencoin tidak mengambil bahagian. Ravencoin adalah teknologi dan komuniti yang bersemangat. Sekiranya saya dilanggar bas esok (surga melarang), projek ini akan diteruskan kerana ia percuma, sumber terbuka dan sesiapa sahaja boleh meneruskannya, atau menyumbang, atau menggunakannya, atau menyalinnya. Ravencoin tidak boleh muflis. Ini adalah kod, dan tidak meminjam, atau atau mempunyai hutang. Beberapa pemaju teras, termasuk saya, dibenarkan untuk mengerjakan projek ini semasa bekerja di Medici Ventures. Ini adalah susunan yang bagus.

S4: Bagaimana Ravencoin menilai kepentingan komuniti pengguna? Dalam masa terdekat, adakah RAVEN mempunyai rancangan khas untuk menarik dan mengembangkan komuniti ?

A4: Komuniti Ravencoin adalah bahagian yang paling penting dan berharga dalam projek ini. Sudah ada klon kod, tetapi bukan dari komuniti yang bersemangat, suka menolong, dan berdedikasi. Kami menjemput anda untuk menjadi sebahagian daripadanya, dan membantu mengembangkannya di Asia.

S5: RVN adalah projek yang mematuhi peraturan untuk tokenisasi aset di A.S. Bererti bahawa aset yang dikeluarkan dalam protokol RVN baik dengan pihak berkuasa A.S.?

A5: Ravencoin menyediakan ciri-ciri yang membantu penerbit A.S. tetap sah berdasarkan peraturan A.S. yang ada. Saya telah menulis tentang bagaimana ini dapat dilakukan, tetapi saya selalu mengesyorkan agar rancangan anda disemak oleh pengacara yang kompeten. Peraturan A.S. adalah kompleks, dan dari era yang berbeza.

S6: Ravencoin sentiasa mencari rakan kongsi yang luar biasa dan pengguna terus berkembang. Adakah anda akan berkongsi dengan kami apa rahsia kadar pertumbuhan ini?

A6: Komuniti yang bersemangat dan ramah. Teknologi yang menyelesaikan masalah tokenisasi sebenar. Mudah digunakan, jadi sesiapa sahaja boleh mengambil bahagian. Tidak dilancarkan sebagai ICO, jadi adil untuk semua orang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map