AMA Recap: Kajian semula ke pasaran crypto di tengah wabak COVID-19 dengan Crypto Joker

Pada 8 Mei, kami tidak sabar untuk mengadakan perbincangan Crypto Joker untuk Ask-Me-Anything (AMA) mengenai hubungan yang rumit antara pasaran crypto dan wabak coronavirus yang berlaku.

Dengan lebih daripada 140,000 pelanggan di youtube, Crypto Joker meninjau subjek yang berkaitan dengan cryptocurrency, mulai dari ICO / STO hingga menemu ramah syarikat crypto untuk membolehkan anda melihat-lihat operasi mereka. Crypto Joker telah aktif di ruang crypto sejak 2015 dan berkaitan dengan kajian semula lebih dari 100 projek crypto.

AMA ini terbahagi kepada dua bahagian, di mana Crypto Joker diminta untuk berkongsi pendapatnya mengenai pasaran crypto semasa, diikuti oleh Q live yang bersemangat&A dalam kumpulan kami.

Seksyen 1:

Q1. [e-mel dilindungi]: Sekarang, mari kita mulakan dengan soalan yang berkaitan dengan topik hangat baru-baru ini yang menjadi perhatian ramai. Apa pendapat anda mengenai pasaran crypto yang bergerak dengan pasaran saham dunia pada tempoh ini?

Crypto Joker: Oleh itu, ketika datang ke pasaran crypto yang mengikuti pasaran saham kali ini, saya dapati bahawa kelas aset tradisional seperti S&P 500 dan Dow Jones dipengaruhi oleh COVID-19 secara serius berbanding dengan pasaran crypto. Sekiranya anda memegang BTC dibandingkan dengan seseorang yang memegang indeks, dana atau apa sahaja yang berkaitan dengan pasaran saham, kerugian yang dihadapi oleh pemegang ruang stok akan menjadi lebih banyak. Agak lucu kerana stok dianggap selamat daripada BTC, tetapi ketika wabak COVID-19 datang dan anda melihat semuanya sudah habis. Sebenarnya, BTC mengalami beberapa saat tetapi sekarang ia meningkat berbanding tahap harga sebelumnya sebelum COVID-19. Saya fikir BTC adalah pelaburan yang selamat semasa semuanya merosot.

S2. [e-mel dilindungi]: Baiklah, pertanyaan kedua yang dipetik dari Twitter adalah: Wabak COVID-19 tidak memberi kesan buruk kepada pasaran crypto, mengingat kerosakan yang ditimbulkannya kepada pasaran dunia dan negara. Apa yang anda fikir adalah alasan untuk ini?

Crypto Joker: Ya, betul-betul. Sekiranya anda ingat kembali ke tahun 2016 atau sebelum tahun 2015, orang menganggap BTC sebagai aset syurga yang selamat yang bermaksud ketika ekonomi dan segala-galanya turun dan crypto adalah pelaburan selamat anda. Selepas itu, hubungan antara crypto dan ekonomi entah bagaimana telah berubah dan kita tidak dapat mengatakan bahawa ketika ekonomi sedang menurun akan membuat crypto naik. Tetapi, saya mendapati bahawa COVID-19 yang berlaku benar-benar membantu crypto mendapatkan reputasi kembali dan membuat orang berfikir bahawa crypto adalah aset syurga yang selamat seperti emas sebagai pelaburan lindung nilai terhadap pasaran saham dan ekonomi. Orang sekarang berpendapat bahawa kripto adalah aset selamat walaupun ekonomi sedang turun sementara crypto masih naik atau sekurang-kurangnya kekal rata sehingga pelabur kripto tidak memperoleh banyak wang atau kehilangan wang berbanding dengan beberapa pelabur yang kehilangan seluruh kehidupan di pasaran saham. Sebagai contoh, banyak syarikat besar terutama nilai saham syarikat penerbangan menurun sekitar 70% semasa pandemik COVID-19 dan banyak yang melaburkan keseluruhan simpanan mereka.

Q3. [e-mel dilindungi]: Ya. Tidak diragukan lagi pandemik COVID-19 membawa reputasi ke pasaran crypto ketika fiat mencetak dari udara tipis. Seperti yang kita ketahui, pemecah lingkaran pasaran saham telah dicetuskan beberapa kali pada bulan Mac yang terjejas oleh wabak COVID-19. Soalan 3 adalah: Dalam keadaan penyakit Coronavirus sekarang, ekonomi global sangat tidak stabil, jadi apa pendapat anda mengenai prospek pasaran cryptocurrency pada masa akan datang?

Crypto Joker: Saya melihat prospek cryptocurrency sangat cerah dalam masa terdekat. Sekiranya anda melihat di mana kita sekarang seluruh dunia bergerak menuju teknologi blockchain. Saya percaya ini hanyalah permulaan kepada kenaikan harga kerana kovid 19 benar-benar menunjukkan betapa kripto yang boleh dipercayai pada masa ekonomi sedang berantakan. Saya percaya gabungan crypto yang mendapat reputasi sebagai aset safe haven di samping kita bergerak ke arah teknologi blockchain menunjukkan masa depan yang cerah.

Q4. [e-mel dilindungi]: Ya, teknologi blockchain telah diadopsi oleh banyak syarikat hebat sekarang ini. Inilah persoalannya 4: Oleh kerana COVID 19 menjadi isu global, sebilangan pelabur yang berhasrat melabur pada projek cryptocurrency sudah menghadapi masalah dengan bertemu dengan pemilik projek untuk perbincangan dan rancangan satu demi satu, Adakah panggilan video cukup untuk melakukan silap mata ini? dan jika tidak, langkah apa yang dapat diambil untuk memastikan semuanya berjalan seperti yang dirancang dan tidak terpengaruh dengan wabak ini?

Crypto Joker: Sahabat, saya telah mengatakannya sekali dan saya akan mengatakannya sekali lagi. Ketelusan di ruang ini adalah SEMUA. jika pemilik projek tidak menunjukkan wajah mereka, jika mereka tidak bersedia untuk membuat panggilan video, TIDAK MELABUR. perkara # 1 yang boleh anda lakukan sebagai pelabur adalah kewajipan sewajarnya. Periksa fakta semua yang dikatakan oleh pemilik projek dan selalu buat kajian anda sendiri mengenai apa yang anda diberitahu. Walaupun semasa wabak dengan teknologi hari ini sangat mudah untuk zum yang telus, hangout Google dll. Seorang CEO dan Pengasas yang sebenar akan sentiasa berhubung dengan semua pelabur setiap langkah, bukannya mendapatkan dana anda dan pergi , ini juga berlaku untuk ruang saya, ruang youtube. Bagi anda yang biasa dengan crypto Youtubers, yang terbesar di ruang sekarang adalah crypto seterusnya. Sebabnya ialah mereka menawarkan ketelusan PENUH. Sentiasa menunjukkan wajah mereka dan sentiasa berhubung dengan peminat mereka setiap hari. (Pautan dihantar: https://www.youtube.com/channel/UC3d5XyOZR2-HQOL8O5uS7Hg ) Ketelusan adalah SEMUA.

Q5. [e-mel dilindungi]: Ya. Ini adalah peringatan penting dari tetamu kami iaitu DYOR = Lakukan Penyelidikan Sendiri sebelum melabur pada sesuatu. Soalan # 5 adalah mengenai keprihatinan semasa pasaran crypto: Wabak Covid-19 memberi kesan yang besar terhadap keadaan kewangan, adakah anda fikir ini adalah penghalang untuk modal baru memasuki pasaran crypto?

Crypto Joker: Sudah tentu. Ia dapat dilihat dengan dua cara. di satu pihak, banyak orang diberhentikan kerana wabak 19 covid. Berdasarkan negara mana anda tinggal, anda mungkin mendapat pampasan kerajaan tetapi bagi kebanyakan negara anda tidak. Oleh itu, banyak orang mempunyai lebih sedikit wang untuk melabur. Tetapi sebaliknya daripada mempunyai wang, anda sudah duduk di sana dan tidak melakukan apa-apa untuk anda. Anda dapat menolong keadaan anda sendiri dengan melabur di pasaran kripto dan menjana pendapatan pasif untuk benar-benar membantu anda pada masa yang memerlukan.

Q6. [e-mel dilindungi]: Ya, kami percaya pendapatan pasif penting bagi majoriti apabila kadar pengangguran meningkat disebabkan oleh pandemi COVID-19. Saya yakin semua orang di sini terutamanya pemula dalam kumpulan akan berminat dengan soalan # 6: Sebagai Youtuber crypto yang terkenal, apa pengalaman dan pengalaman yang dapat anda kongsi dengan pendatang baru di pasaran crypto?

Crypto Joker: Jenis ini kembali kepada kajian anda sendiri. Berada di ruang ini untuk waktu yang sangat lama dan melihat beribu-ribu projek datang dan pergi saya perhatikan banyak pendatang baru bergegas masuk ke pasaran kripto dan bukannya lambat, belajar mengenai konsep teknologi btc dan blockchain, melakukan penyelidikan mereka sendiri mengenai projek, menilai ketelusan, dan kemudian melabur. Ingat lelaki melabur harus menjadi langkah terakhir anda, bukan yang pertama.

Q7. [e-mel dilindungi]: Baiklah, dalam soalan # 7, pengguna bertanya “Untuk pedagang $ OKex seperti saya, apakah beberapa sebab yang anda percaya saya harus berdagang dengan $ OKEx dan bukannya pertukaran lain yang juga akan menjadi senarai token pelancaran”

Crypto Joker: Bercakap untuk diri saya sendiri, saya telah menggunakan banyak pertukaran dari masa ke masa dan OKEX pastinya kegemaran saya. Pertama adalah ukuran OKEx, hakikat bahawa mereka adalah salah satu pertukaran terbesar menunjukkan betapa besarnya reputasi dan kebolehpercayaan mereka. Tidak ada pertukaran yang dapat mencapai sisi ini tanpa menjadi yang terbaik dalam apa yang mereka lakukan. Mereka mempunyai pelbagai produk yang menyokong perdagangan spot dan derivatif, di dompet rantai dll. Juga mempunyai salah satu teknologi keselamatan terbaik yang bagi saya sangat penting.

Q8. [e-mel dilindungi]: Kami berasa gembira mendengarnya daripada anda. Soalan berikut adalah soalan mengenai pengaruh crypto influencer seperti anda. Soalan # 8: "Apa rancangan anda untuk mendidik dan meningkatkan kesedaran di kalangan komuniti Crypto untuk membuat lebih ramai orang memahami penggunaan platform cryptocurrency, teknologinya, dan penggunaannya?"

Crypto Joker: terus membuat video. Pada masa ini saya hanya membuat video ulasan mengenai projek yang berbeza dan saya cuba mendidik pelanggan saya dengan cara itu tetapi dalam masa terdekat saya merancang untuk melakukan kursus pendidikan penuh di youtube mengenai pelbagai topik dalam kripto dan bukan hanya menghubungkannya ke projek. Bersedia untuk itu !! 🙂

Q9. [e-mel dilindungi]: Wah! itu berita baik dari anda! Kami tidak sabar untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya tidak lama lagi. Kemudian, soalan # 9- "Bagaimana pasaran cryptocurency ketika wabak akan datang?"

Crypto Joker: Ia luar biasa !! tentunya sebahagiannya ada kaitan dengan pengurangan btc tetapi selebihnya ada kaitannya dengan aset selamat. Sekiranya anda membandingkan pasaran cryptocurrency sekarang dengan pasaran lain (harta tanah, saham dll), ia telah melakukan yang terbaik sepanjang wabak ini. Ini menunjukkan betapa kuat dan boleh dipercayai btc dan tidak sabar untuk sampai ke bulan!!!

Q10. [e-mel dilindungi]: Ya, pasaran crypto sangat mengagumkan berbanding dengan jenis aset utama. Dan akhirnya, soalan terakhir dari pengguna Twitter. "Ya Ramai orang merasa bimbang dengan keadaan semasa ketika pandemik COVID-19 banyak orang kehilangan pekerjaan kerana pemberhentian besar-besaran oleh pemerintah. Sebilangan orang memilih untuk melabur Jangka Panjang dalam dunia crypto kerana mereka berpendapat dalam situasi ini semua pertukaran pasaran dan syiling mengalami penurunan drastik mereka. Mulakan menabung untuk masa depan dengan membeli crypto dengan harga yang rendah ketika keadaan sekarang. Menurut anda bagaimana cukup untuk memberikan penyelesaian? Bagaimana dengan harga crypto pada masa akan datang? Kerana kita tidak tahu bila berakhirnya Pandemic COVID-19. Adakah pelaburan lama dalam crypto cukup berkesan dan berbaloi untuk masyarakat rendah dan orang yang mempunyai lebih banyak aset mereka bertaruh dan melabur saham dalam crypto?"

Crypto Joker: 10000%. Terutama bagi orang-orang dalam masyarakat rendah. Pandemik ini menunjukkan bahawa melabur dalam crypto adalah selamat, sehingga memberi anda lebih banyak alasan. Tentunya akan ada turun naik jangka pendek, jadi jika anda adalah seseorang yang memerlukan wang dalam jangka pendek, anda tidak harus meletakkan seluruh hidup anda dalam hal ini .. kerana jika anda memerlukan wang dalam jangka pendek anda tidak tahu berapa harganya btc akan jadi, jadi jika anda berada dalam kategori itu hanya melaburkan apa yang anda mampu kehilangan. Walaupun anda adalah pelabur jangka panjang, ini adalah masa yang tepat untuk membeli dan melihat aset anda berkembang

Sesi 2:

Q # 1: Saya adalah pelabur baru di dunia crypto, apa yang harus saya lakukan?

Crypto Joker: Sebelum anda melakukan apa-apa, Benar-benar mendidik diri anda mengenai BTC dan teknologi asas di sebalik blockchain. Setelah anda melakukannya dan anda melihat TUJUAN di dalamnya, bukannya hanya ingin masuk untuk menjana keuntungan, maka pada ketika itu lihatlah apa yang anda masukkan dalam crypto minat anda adalah yang paling berat dan dapatkan pelaburan. Anda boleh menggunakan saluran saya untuk mengetahui mengenai pelbagai projek (pautan yang dihantar: https://www.youtube.com/channel/UCKQHUlMFSAyeAItF5auC04w )

S # 2: Katakan COVID-19 berterusan setahun lebih lama, adakah anda melihat ini sebagai ancaman kepada crypto?

Crypto Joker: Saya fikir ini akan baik untuk crypto. Sekiranya covid 19 bertahan setahun lebih lama, kelas aset lain akan hancur sekali membuatkan pelabur mengeluarkan wang mereka dari kelas aset tersebut dan melabur dalam crypto sebagai gantinya. Lihat sahaja prestasi btc selama sebulan terakhir ini dan tanyakan pada diri anda, adakah anda pasti mahu ini berakhir;)

Q # 3: Mengapa anda menggunakan YouTube terpusat, mengapa tidak menggunakan Steam yang berasaskan blockchain?

Crypto Joker: Terdapat lebih banyak kandungan di youtube, setiap topik yang dapat anda fikirkan mempunyai 1000 video di atasnya .. lama-kelamaan kerana steem mendapat lebih banyak populariti ini berpotensi menjadi pilihan kerana anda betul ia berdasarkan blockchain

S # 4: Mungkin situasi Covid 19 sangat sukar bagi pasukan. Namun, tidak ada pengaruh lain yang berdampak langsung pada pengembangan proyek terutama dalam menjaga misi layanan transaksi berjalan dengan baik. Adakah langkah-langkah adaptif yang harus diambil oleh syarikat, agar BTC berjalan seperti?

Crypto Joker: Covid 19 mempengaruhi perniagaan fizikal yang paling sukar, industri penerbangan, industri restoran, perniagaan hotel. Oleh kerana banyak projek kripto ini dalam talian dan berdasarkan teknologi yang mendasarinya, ia tidak akan banyak dilaksanakan

Q # 5: Banyak pertukaran telah diretas, walaupun mereka mempunyai tahap keselamatan yang tinggi. itu sahaja yang saya bimbangkan tentang pandemik Covid-19.

Crypto Joker: Banyak projek mengatakan bahawa mereka mempunyai tahap keselamatan yang tinggi .. walaupun itu tidak berlaku. Anda harus melakukan usaha wajar dan melihat jenis keselamatan yang mereka gunakan. Saya belum melihat pertukaran yang besar dan selamat kerana OKEX digodam

Q # 6: Dengan larangan pencabutan kripto, India nampaknya menjadi pasar berpotensi dengan lebih dari 1 bilion penduduk, kue ini sangat sedap dan manis. Bagaimana OKEx akan fokus untuk mengembangkan perniagaannya di pasaran ini sementara WazirX dan Binance melancarkan dana “Blockchain for Covid – 19” bernilai $ 50 juta?

Crypto Joker: Ini jelas menjadi persoalan bagi OKEX, kerana ini adalah salah satu pertukaran paling aktif dalam melancarkan idea dan produk baru, saya yakin mereka akan mendapat pengembangan yang besar

Q # 7: Dalam keadaan buruk wabak Covid-19, setiap projek cryptocurrency sangat terjejas. Apa pendapat anda inisiatif mana yang akan menjadi penyelesaian yang baik?

Crypto Joker: Walaupun semuanya terjejas teruk, banyak yang terkena kesan daripada yang lain. Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah memecahkan projek kripto yang berbeza mengikut sektor dan fokus pada projek yang belum banyak dilaksanakan tetapi harganya telah turun banyak. Ini menunjukkan peluang membeli yang besar kerana menunjukkan reaksi yang berlebihan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me