AMA Recap: DEAPcoin & OKEx Jumpstart – Revisit bersama Ketua Pegawai Eksekutif DEA Naohito Yoshida

Untuk memahami lebih lanjut mengenai seni digital pada blockchain, kami gembira dapat Naohito Yoshida, Co-CEO di Digital Entertainment Asset (DEA) minggu lalu! Pandangannya yang dikongsi mengenai industri dan idea di sebalik pembangunan projek dengan komuniti kami telah membawa sesi Ask-Me-Anything (AMA) yang berjaya.

PlayMining adalah platform baru yang menggunakan teknologi blockchain yang dilancarkan oleh DEA. Platform ini membolehkan pengguna memperoleh DEAPcoin dengan bermain permainan dan membaca komik, semakin banyak kandungan permainan yang dimainkan oleh pengguna, semakin banyak token yang mereka perolehi. Baca di bawah ini untuk kisah menakjubkan di sebalik projek ini.

AMA ini terbahagi kepada dua bahagian, di mana Naohito diminta untuk berkongsi bagaimana melancarkan DEAPcoin di OKEx Jumpstart akan membawa lebih banyak kejayaan dalam projek ini dan mengapa dia percaya bahawa DEAPcoin akan menarik pengguna baru di tengah pandemi Covid-19, diikuti oleh Q langsung yang dipanaskan&A dalam kumpulan kami.

Sesi 1

S1: Untuk apa DEAPcoin digunakan? Apakah peranan DEAPcoin dalam ekosistem?

A1: Platform hiburan "PlayMining" adalah platform ekonomi dan ekologi di mana pengguna boleh membeli & alat perdagangan (Digital Art: kad pertempuran untuk permainan) yang muncul dalam permainan dan komik, menggunakan DEAPcoin. DEAPcoin boleh diperoleh dengan bermain permainan atau menonton komik.

S2: Mengapa anda memilih untuk mengembangkan perniagaan anda di blockchain kerana ini adalah industri baru?

A2: Kami percaya bahawa mengeluarkan token kami sendiri adalah kaedah terbaik untuk merealisasikan visi projek DEA. Kami bertujuan untuk menyediakan konsep ekosistem dan dunia yang belum pernah terjadi sebelumnya di mana pengguna dapat memperoleh wang (cryptocurrency) sebagai pertukaran untuk bermain permainan dan membaca komik. Untuk mencapai ini, kita memerlukan sistem peredaran asser yang sama sekali baru dan sumber aset yang akan diedarkan. Menggunakan fiat dan cryptocurrency yang ada dan duit syiling yang stabil bermakna kita harus memenuhi mekanisme ekonomi yang sudah ada untuk mencapai visi kita. Tetapi kami percaya bahawa sangat sukar bagi sistem ekonomi kita untuk wujud bersama model ekonomi yang ada kerana keunikan dan keaslian visi kita.

S3: Bolehkah anda memberitahu kami motivasi dan faedah bagi pelabur untuk memegang DEAPcoin jangka panjang? Adakah anda mempunyai rancangan dari segi permintaan dan kekurangan token?

Dari sekian banyak permainan platform yang digabungkan dengan blockchain, tidak banyak yang berjaya, jadi bagaimana DEAcoin akan meyakinkan para pelabur dan pengguna untuk menyertai projek DEAPcoin?

A3: Insentif yang mudah difahami ialah harganya tidak mungkin turun. Oleh kerana sifat ERC-20, jumlah DEAPcoins yang dikeluarkan tidak akan meningkat. Maksud saya ada had pengeluaran. Oleh itu selagi permodalan pasaran zon ekonomi unik kita meningkat, secara teorinya harga unit DEAPcoin akan terus meningkat. Pada prinsipnya, kapitalisasi pasaran zon ekonomi sama dengan jumlah nilai aset digital yang ada di sana. Oleh itu selagi aset digital terus digunakan / dijual di zon ekonomi, nilai DEAPcoin pada dasarnya naik.

S4: Apakah kegunaan token anda? Apakah kelebihan daya saing laman web anda dengan bermain permainan dan membaca komik? Adakah ganjaran yang besar untuk masyarakat?

Tolong beritahu saya sebab mengapa pengguna dan pelabur harus melabur dalam DEAPcoin dalam jangka masa panjang. Apakah faedah yang diberikan oleh DEAPcoin kepada pemegangnya?

A4: DEAPcoin, yang dikeluarkan oleh DEA ​​Project, dibezakan dengan banyak aset kriptografi lain, dan mempunyai ciri "sokongan nilai". Terdapat dua perkara untuk menyokong ini: “Nilai penggunaan” aset digital. Aset digital berdasarkan permainan dan manga yang dikembangkan di platform ini mempunyai nilai hak milik, terutama untuk kandungan dan peminat dan peminat pencipta mereka. Lebih-lebih lagi aset digital dicirikan oleh kebolehpasaran semula yang tinggi, yang membolehkan transaksi sekunder mudah di Digital Art Auction. Selain itu, memilikinya juga memiliki nilai penggunaan yang tinggi yang membuatnya “kuat dan menyenangkan” dalam permainan.

2) “Nilai aset” aset digital. Kami telah mula membeli dan memiliki karya seni seniman global menggunakan DEAPcoin. Dengan bekerjasama dengan pengumpul seni dan ejen yang mempunyai rangkaian yang mendalam dan luas, kami telah menilai dan membeli banyak karya seni. Ini juga akan dijual dan diperdagangkan sebagai aset digital di Digital Art Auction. Karya seni warisan milik Syarikat telah diakui mempunyai nilai aset yang tinggi. DEAPcoin, yang boleh ditukar dengan ini "aset yang bernilai", Oleh itu adalah bukti nilai aset mata wang itu sendiri.

Dari penerbitan syiling emas berdaulat pada awal abad ke-19 hingga kejutan Nixon pada akhir abad ke-20, banyak mata wang di dunia menentukan nilainya di bawah “standard emas” (sistem yang menjamin nilai / nilai tukaran wang negara dengan sejumlah emas). Dalam aliran yang sama, DEAPcoin yang dikeluarkan oleh DEA ​​Project adalah aset crypto yang nilainya ditentukan berdasarkan jaminan pertukaran dengan seni sehingga dapat ditentukan pada "sistem standard seni"

Harga sebenar DEAPcoin tidak semestinya berdasarkan jumlah nilai aset pendasar, kerana akan dinilai oleh pasaran setelah disenaraikan di pertukaran aset crypto. Namun, kami percaya bahawa fakta bahawa 1) ada sokongan harga dan 2) bahawa jumlah keseluruhan terus meningkat adalah mesej yang sangat positif kepada pasaran yang menghargai harga DEAPcoin.

S5: Seperti yang kita ketahui, setiap projek yang berjaya mempunyai beberapa kisah di belakang tabir, apa kisah di sebalik kejayaan DEAPcoin? Apa visi itu ketika pertama kali muncul sebagai idea? Adakah terdapat prototaip khas atau kemas kini DEAPcoin yang akan anda tunjukkan / kongsi dengan kami?

A5: Mimpi di zaman kanak-kanak:

Adakah anda masih ingat hari-hari di masa kecil anda ketika anda menghabiskan berjam-jam bermain permainan untuk mengalahkan monster untuk mendapatkan wang, mata pengalaman, atau senjata yang lebih kuat? Dan kekosongan yang anda rasakan ketika anda tidak menunjukkan apa-apa untuk usaha anda setelah anda mematikan suis kuasa konsol permainan anda? Anda, dan banyak yang lain, mesti berfikir sekurang-kurangnya sekali, “seandainya saja saya dapat menjadi kaya dalam kehidupan nyata seperti saya dalam permainan …”.

S6: Apa yang boleh dilakukan DEAPcoin sekarang pada saat kritikal ini apabila terdapat coronavirus pandemi di seluruh dunia?

A6: Ramai orang tinggal di rumah dan mereka secara beransur-ansur bosan dengan hiburan yang ada. Mereka juga mempunyai kebimbangan kehilangan pendapatan. Inilah model perniagaan PlayMining kami. “Main untuk menjana pendapatan” kita pasti akan bergema dengan banyak orang dalam keadaan ini. Saya harap perniagaan kita dapat memberi harapan kepada orang di seluruh dunia.

S7: Apa itu “lelongan seni digital” dan bagaimana ia berfungsi?

A7: Digital Art Auction adalah perkhidmatan yang membolehkan pengguna membeli dan menjual karya seni digital (“Digital Art”) yang dilukis oleh pencipta popular dari Jepun dan di seluruh dunia. Seni Digital ini unik dan eksklusif melalui sistem transaksi berasaskan blockchain DEA. Platform ini menawarkan peluang kepada pemilik aset digital ini untuk meningkatkan kesan hiburan dalam permainan di platform hiburan DEA, dengan tepat dinamakan, platform PlayMining. Kedua aspek ini bersama-sama mendorong nilai aset yang tinggi dari Digital Arts dan DEAPcoin, serta mengembangkan zon ekonomi “PlayMining” DEA secara eksponensial.

Seni Digital tidak hanya akan tersedia untuk satu permainan, tetapi juga di beberapa permainan di platform PlayMining, menjadikan token itu sangat berharga bagi pelbagai pengguna permainan, dan juga bagi mereka yang sama sekali tidak bermain permainan.

S8: Mengapa DEAPcoin memilih untuk dilancarkan di OKEx Jumpstart?

A8: Kerana OKEx memahami visi kami dan apa yang ingin kami capai. Dilancarkan di OKJumpstart adalah proses yang panjang. Anda tahu model perniagaan kami kompleks. Dan kami memerlukan kerjasama yang berterusan dan berterusan untuk mengekalkan nilai DEAPcoin. Kami mahu bekerjasama dengan rakan kongsi yang dapat memahami semangat kami dengan sebaiknya. Itu adalah OKEx.

S9: Apakah visi dan misi DEAPcoin?

A9: Dengan kekuatan hiburan dan teknologi, budaya baru dan ekonomi masa depan. Kami adalah Syarikat Hiburan generasi seterusnya yang akan mencipta ekonomi dan budaya baru dengan hiburan dan aset di era digital berdasarkan teknologi blockchain. Budaya dan pasar baru yang dibuat berdasarkan “keseronokan”. Kita akan mengubah / menentang cara konvensional era di mana kita membeli “keseronokan” dengan wang yang kita hasilkan. Dengan orang-orang dari seluruh dunia, kita akan mencipta era ekonomi hiburan baru di mana kita dapat hidup bebas.

S10: Bolehkah anda memberitahu kami kelebihan projek ini? Dan mengapa pengguna harus membeli DEAPcoin?

A10: Kami percaya bahawa konsep projek ini, "PlayMining", akan berfungsi dengan sangat berkesan sebagai kaedah memperoleh pengguna. Ciri yang "Perlombongan" (DEAPcoin) dapat dicapai dengan "Bermain" (permainan / manga) dan dalam format yang sama dengan kempen pemberian poin (disebut promosi Baramaki) yang dikembangkan oleh Alibaba Group, LINE Pay dan PayPay. Kesan promosi yang merosakkan telah terbukti dari sebelumnya.

Dari segi UI / UX, bahagian permainan dari "PlayMining" mempunyai kapasitas dan skalabilitas yang sama dengan permainan aplikasi biasa dan permainan web, tidak seperti yang disebut "permainan blockchain".(Secara ringkasnya, bahagian permainan adalah "permainan HTML5 biasa")

Sehubungan itu, “Job Tribes” adalah "permainan berkait blockchain", bukan a "permainan blockchain". Dengan konsep menggunakan blockchain untuk keseluruhan platform "Main Perlombongan" termasuk Digital Art Auction, kami harap anda dapat berfikir bahawa ia berbeza dengan blockchain konvensional. Untuk tempoh tersebut, kami telah menetapkan sasaran untuk "3 tahun" sehingga kita memperoleh 100 juta orang.

Sesi 2

S1: Masalah apa yang diselesaikan oleh DEAPcoin?

Apa yang membuat orang mempercayai DEAPcoin jangka panjang?

A1: Saya mahu menyelesaikan dua masalah dengan projek ini.

1) Perlindungan hak pencipta

Pencipta dan ilustrator telah dieksploitasi. Walaupun mereka membuat karya seni yang baik, mereka hanya dapat memperoleh satu kali sahaja.

Di bawah model kami setiap kali transaksi seni digital berlaku, bahagian yuran dikembalikan kepada pencipta berulang kali. Kontrak pintar adalah sistem yang baik untuk melindungi hak pencipta.

2) Jadikan pelaburan anda (membelanjakan wang untuk permainan) lebih bernilai

Banyak orang menghabiskan banyak wang dalam permainan sosial dan mendapatkan barang. Tetapi apabila mereka bosan dengan permainan, semua barang itu kehilangan nilai. Itu adalah data yang tidak bermakna. Di bawah model kami, ppl boleh melelong dan memperdagangkan aset digital tersebut. Anda boleh mendapatkan kembali wang anda. atau mungkin anda mungkin mendapat pulangan yang lebih besar seperti pelaburan. Oleh itu, saya rasa perniagaan kami dapat melindungi hak pencipta dan menjadikan pengalaman permainan anda lebih produktif dan bermakna!

S2: Apakah keutamaan anda untuk tahun ini?

A2: Keutamaan pertama adalah bahawa kami ingin menghubungi pemegang crypto yang ada dan menyedarkan mereka tentang wujudnya projek kami. Walaupun kami sedang mengembangkan platform hiburan, pengguna awal / pengguna pertama akan menjadi pemegang crypto dan bukan pengguna permainan umum. Misi kami sekarang adalah bagaimana kita dapat menghantar mesej bahawa DEAPcoin layak dibeli sekarang kepada komuniti crypto. Sebagai langkah kedua, kami ingin menjangkau pengguna permainan umum. Matlamat akhir adalah untuk membuat pengguna mengalami perdagangan / lelongan DIgital Art. Kerana Digital Art Auction adalah tempat kami mengewangkan perniagaan kami. Untuk menjadikan pengguna memegang dompet dan menikmati Digital Art Auction adalah matlamat terakhir.

S3: Berapa banyak permainan yang kini disajikan di platform anda? Adakah anda mempunyai rancangan untuk menambah beberapa yang baru untuk menarik lebih ramai orang ke DEAPcoin?

A3: Adakah anda tahu "BENTUK DUNIA"?Bendera nasional dipersonifikasikan dan dijadikan watak."BENTUK DUNIA" adakah IP kami dan Kami merancang / mengembangkan permainan kasual berdasarkan WORLD FLAGS. Sudahkah anda melihatnya? Anda boleh menemui bendera negara anda yang dipersonifikasikan sebagai watak Samurai!

S4: Beritahu kami keunikan projek anda daripada projek lain yang serupa seperti platform aset hiburan digital.

A4:

1) Pencipta manga teratas menyertai projek ini

Seni digital dicipta oleh banyak artis komik Jepun yang terkenal dan kisah permainan Job Tribes ditulis oleh Shin Kibayashi, salah satu daripada 6 pencipta teratas di Jepun yang dipilih oleh Netflix

2) Lelong Seni Digital

Anda bukan sahaja dapat menggunakan seni digital anda dalam permainan tetapi juga menjualnya. Katakan jika kad anda menjadi sangat popular dalam permainan, harga kad anda naik. Anda boleh melelong / menjualnya dalam Digital Art Auction dan mendapat pulangan.

3) Seni digital mempunyai nilai pelbagai permainan.

Anda boleh menggunakan seni digital anda bukan sahaja Job Tribes tetapi juga beberapa permainan lain yang akan ditambahkan pada masa akan datang. Itulah perbezaan utama!

S5: Bolehkah anda menerangkan kepada kami apa "Sistem Standard Seni" adalah dan bagaimana ia akan membantu transaksi?

A5: Sistem ekonomi DEAP digambarkan sebagai “standard seni” berbanding dengan standard emas. Nilai mata wang (DEAPcoin) diberikan oleh keaslian seni termasuk (tetapi tidak terhad kepada) seni fizikal dan digital. Oleh itu, peningkatan nilai seni juga meningkatkan nilai mata wang (DEAPcoin) dengan sewajarnya.

S6: Sebagai pelabur dan pengguna awal, saya merasa sukar untuk mengakses atau menilai projek dalam jangka pendek dan memerlukan jangka masa yang lebih lama untuk memahami, mengenali dan menghargainya. Untuk membantu penonton memahami, bolehkah anda memberitahu kami rancangan apa yang digerakkan untuk menambah nilai pada DEAPcoin?

A6: Cukup kita akan menambahkan jumlah seni digital yang akan dijual di DIgital Art Auction. Semakin banyak seni digital yang bernilai ditambah, semakin banyak orang akan datang. Lebih banyak ppl menggunakan DEAPcoin dan nilainya meningkat. Kita perlu membuat seni Digital yang berharga yang ingin dibeli oleh ppl. Ini adalah tugas dan misi kita sekarang. Kami menghubungi / menghubungi banyak pencipta popular yang tidak terhad kepada Jepun. untuk menarik seberapa banyak pengguna yang mungkin. Seni Digital boleh dibuat oleh bukan sahaja pencipta komik tetapi juga. mengatakan bahawa penyanyi selebriti, pereka fesyen, jadi kemungkinan tidak terhingga, Kami akan terus menggunakan seni digital yang menarik untuk menarik pengguna dan menaikkan nilai DEAPcoin. Model perniagaan kami rumit tetapi saya harap semua orang memahami bahagian intinya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map